Thorvald Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Hvis du får ip 10.0.0.xxx så har du koblet modemet feil. sett det i wan porten der det skal stå. Det står nok i en av lan portene nå. start maskinen på ny når du har koblet rett så skal du få rett ip. Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Hvis du får ip 10.0.0.xxx så har du koblet modemet feil.sett det i wan porten der det skal stå. Det står nok i en av lan portene nå. start maskinen på ny når du har koblet rett så skal du få rett ip. 5939649[/snapback] Sette hva i wan-porten?...... Jeg tror jeg har koblet riktig, siden nettet virker å sånt?! Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Kan også lønne å koble fra alt annet...bare PCen og Routeren..ikke noe modem, nettverk eller wlan..disable det. Bare en kabel fra maskina de til routeren. Så har du fjernet de fleste feil. Hvis du har satt opp PCen din for ett lokalt nettverk med workgroups og faste IP ranger så kan det også kludre litt til. Firewalls kan kanskje også blokkere. Men som nevnt over..en hardreset av routeren skal fikse det meste, men da må du jo også sette den opp på nytt hvis den var satt opp på en spesiell måte. AKIRA 5939521[/snapback] Dette skal jeg pøve senere.........., Håper det virker da.... Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Virker som om du har kobla modemet i en lan-port (får ip fra modemet), kobl fra modemet og hardreset routern, så burde du få routern som default gateway Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Som jeg sa i min første post, og som andre har nevnt, sett kabelen fra modemet i WAN porten(det står WAN over porten.) Evt. Gjør som AKIRA sier, koble fra ALT, og bare strekk en kabel fra WAN porten til RJ45 porten på pcen din. ---- Hvilken Belkin router har du? Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Som jeg sa i min første post, og som andre har nevnt, sett kabelen fra modemet i WAN porten(det står WAN over porten.) Evt. Gjør som AKIRA sier, koble fra ALT, og bare strekk en kabel fra WAN porten til RJ45 porten på pcen din. ---- Hvilken Belkin router har du? 5941981[/snapback] Ledningen fra modemet står i wan porten på routeren! Kabel fra WAN porten til RJ45 til pcen?....er ikke det telefon plugg?.....den går da i en litt anderledes "lan" plugg, eller hva? som er i pcen? Og er det samme hvordan ledningene ligger i pluggen,? samme om fargene sitter litt forskjellig fra kabel til kabel?....fordi det gjør de her ihvertfall! Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 RJ45 er lan plugg. Men gå nå bare ned til den forbanna naboen og si at han må stoppe med dette. Og ikke kødd med pcen hans, det er jo faktisk ulovlig vil jeg tro. Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 RJ45 er lan plugg. Men gå nå bare ned til den forbanna naboen og si at han må stoppe med dette. Og ikke kødd med pcen hans, det er jo faktisk ulovlig vil jeg tro. 5964504[/snapback] Så driver ikke han med noe mer lovlig heller da..... Jeg har vel FULL RETT til å gjøre hva jeg vil med pcer i mitt eget nettverk?.... Men det jeg har funnet opp.... Routeren har noe problem, jeg fant router IP'en, men den er helt rar og funker ikke......skal gå å levere den til der hvor jeg kjøpte og ta på garanti eller reklamasjon... Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Du har ikke lov til å gjøre som du vil med folk i ditt nettverk nei. Det du har rett til er å gå bort til naboen og si at han skal stoppe. Evt. Gå til politiet, men de vil mest sannsynligvis be deg om å kryptere nettverket. Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Du har ikke lov til å gjøre som du vil med folk i ditt nettverk nei. Det du har rett til er å gå bort til naboen og si at han skal stoppe. Evt. Gå til politiet, men de vil mest sannsynligvis be deg om å kryptere nettverket. 5993368[/snapback] Ja, be meg kryptere...... Det som ikke er mulig da.... Når de henlegger voldtekts saker her i området...tror ikke de bryr seg om nettet mitt for å si det sånn:P... Men jeg får levere den tilbake,,, prøve en annen eller be dem fikse det... Har hatt datakyndig person her..... Han sa det er umulig å få det til, routeren lager bare tull og problemer... Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Datakyndige ikt tullinger fra 80tallet er ikke noe vits å be om hjelp. Eneste de kan er 8088. Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Datakyndige ikt tullinger fra 80tallet er ikke noe vits å be om hjelp. Eneste de kan er 8088. 5993626[/snapback] Ingen andre her har vært til stooor hjelp heller.... Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Okay... Bruk den kabelen som går mellom routeren og modemet ditt. Ta den ut fra modemet og koble den til pcen din. Da vet du at du har en kabel som virker. Så resetter du routeren helt (det finnes et punkt på routeren som heter "reset", det må du trykke inn og antageligvis holde det inne i noen sekunder, hvis det ikke er en knapp kan du bruke en blyant, penn eller annet). Når du har gjort dette tar du opp "network connections" og påser at du har noe som heter "local area connection". Hvis du ikke har dette må du lage det, bruk da veiviseren som du finner under "network connections". Når denne er satt opp så kobler du fra "wireless network connections" (høyreklikk, velg disable) og kobler til "local area connection" (høyreklikk, velg enable). Da skal du ha mulighet til å nå routeren. Nå prøver du ut de forskjellige ipene som er nevnt her (10.0.0.138, 192.168.0.1, etc) i adressefeltet i nettleseren din. Alternativt kan du gjøre som de andre har sagt ovenfor; skriv "ipconfig" under start > cmd, og se hvilke ip du får opp som default gateway. Dette er adressen som skal inn i adressefeltet på nettleseren din. Her vil det være en påloggingsside, hvor brukernavnet antageligvis er "admin" eller noe tilsvarende. Siden du nekter å fortelle oss hvilken router du har (utenom det noe vage "belkin") så får du sitte og gjette hva det fabrikksatte passordet er. Når du til slutt har gjettet riktig vil du komme inn og kunne endre alt av oppsett, bl.a. sikkerhetsinnstillinger slik at naboen ikke kommer inn på nettet ditt. Det du eventuelt kan gjøre er jo selvsagt å ta kontakt med de som solgte deg routeren og be om hjelp. Men jeg antar at det var det første du gjorde? Right? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Svarte, hva har emnetittelen med postene å gjøre? Endret 26. april 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Okay... Bruk den kabelen som går mellom routeren og modemet ditt. Ta den ut fra modemet og koble den til pcen din. Da vet du at du har en kabel som virker. Så resetter du routeren helt (det finnes et punkt på routeren som heter "reset", det må du trykke inn og antageligvis holde det inne i noen sekunder, hvis det ikke er en knapp kan du bruke en blyant, penn eller annet). Når du har gjort dette tar du opp "network connections" og påser at du har noe som heter "local area connection". Hvis du ikke har dette må du lage det, bruk da veiviseren som du finner under "network connections". Når denne er satt opp så kobler du fra "wireless network connections" (høyreklikk, velg disable) og kobler til "local area connection" (høyreklikk, velg enable). Da skal du ha mulighet til å nå routeren. Nå prøver du ut de forskjellige ipene som er nevnt her (10.0.0.138, 192.168.0.1, etc) i adressefeltet i nettleseren din. Alternativt kan du gjøre som de andre har sagt ovenfor; skriv "ipconfig" under start > cmd, og se hvilke ip du får opp som default gateway. Dette er adressen som skal inn i adressefeltet på nettleseren din. Her vil det være en påloggingsside, hvor brukernavnet antageligvis er "admin" eller noe tilsvarende. Siden du nekter å fortelle oss hvilken router du har (utenom det noe vage "belkin") så får du sitte og gjette hva det fabrikksatte passordet er. Når du til slutt har gjettet riktig vil du komme inn og kunne endre alt av oppsett, bl.a. sikkerhetsinnstillinger slik at naboen ikke kommer inn på nettet ditt. Det du eventuelt kan gjøre er jo selvsagt å ta kontakt med de som solgte deg routeren og be om hjelp. Men jeg antar at det var det første du gjorde? Right? 5995382[/snapback] Hakke tatt kontakt med dem enda:P Første jeg gjorde var å ta kontakt med dere her på hw.no, men da skal jeg prøve det i helga hvis jeg får tid, skal si ifra da;) Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 ALLE routere skal ha en mulighet til å sett wep kryptering, er nok lite datakyndige de som har vært hos deg desverre:) Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 ALLE routere skal ha en mulighet til å sett wep kryptering, er nok lite datakyndige de som har vært hos deg desverre:) 6001196[/snapback] Hvis du leser gjennom innleggene, så er det ikke mulig å få til å gå inn på routeren!! Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 Jeg gikk inn på modemet(adsl), så gikk jeg på DHCP og server leases, så fant jeg ut hvilken IP de hadde og tok lock på den IP'en!.... Og vips var de borte fra msn Men vet ikke om den holder IP blokkert hele tida eller at den kobler opp på nytt... Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 IP block hjelper ikke, de fleste har statiske iper. Få taki mac adressen. Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 IP block hjelper ikke, de fleste har statiske iper. Få taki mac adressen. 6006549[/snapback] Men det er sånne 10.0.0.x IP'er, og har studert over en tid, den har vært det samme hele tiden, og den var blokkert idag åsså,,,, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå