Gå til innhold

Hvordan lage film når du spiller?


Anbefalte innlegg

Jeg har altid lurt på hvordan man lager filmer når man spiller foreksempel cs source, Call of Duty 2 eller wow... er det noe spess jeg må gjøre i forskjellige spill eller :dontgetit: Jeg vill helst ha svar på Call of Duty :yes: HELST en som kan filme ca 5 min

Endret av NikkoDee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med fraps (så vidt jeg kan huske, arrester meg hvis jeg tar feil) er at den lagrer videoen som en "raw avi"-fil, dvs 10 sekunder video blir fort 200mb. Dette gjør det praktisk umulig å ta opp en lang video, og gjør at krevende spill/applikasjoner lagger. Noen som vet om et program som kan encode direkte til selvvalgt codec? Vet at det er krevende i seg selv å encode, men det burde da være mulig, spesielt med dual-core cpu.

 

Før pleide jeg av og til å ta opp på vhs... men det blir selvsagt temmelig dårlig kvalitet. Hvis du både har video-inn og video-ut på skjermkortet kan du strekke en kabel fra -ut til -inn og ta opp med Nvidias/ATIs eget program. (WDM driver for Nvidia)

Endret av zapper
Lenke til kommentar
Problemet med fraps (så vidt jeg kan huske, arrester meg hvis jeg tar feil) er at den lagrer videoen som en "raw avi"-fil, dvs 10 sekunder video blir fort 200mb. Dette gjør det praktisk umulig å ta opp en lang video, og gjør at krevende spill/applikasjoner lagger. Noen som vet om et program som kan encode direkte til selvvalgt codec? Vet at det er krevende i seg selv å encode, men det burde da være mulig, spesielt med dual-core cpu.

 

Før pleide jeg av og til å ta opp på vhs... men det blir selvsagt temmelig dårlig kvalitet. Hvis du både har video-inn og video-ut på skjermkortet kan du strekke en kabel fra -ut til -inn og ta opp med Nvidias/ATIs eget program. (WDM driver for Nvidia)

5939765[/snapback]

 

Uhm, hvis du skulle encoda direkte hadde det lagga enda mer, det er derfor FRAPS fungerer som det gjør.

 

Man encoder etterpå.

Lenke til kommentar
Problemet med fraps (så vidt jeg kan huske, arrester meg hvis jeg tar feil) er at den lagrer videoen som en "raw avi"-fil, dvs 10 sekunder video blir fort 200mb. Dette gjør det praktisk umulig å ta opp en lang video, og gjør at krevende spill/applikasjoner lagger. Noen som vet om et program som kan encode direkte til selvvalgt codec? Vet at det er krevende i seg selv å encode, men det burde da være mulig, spesielt med dual-core cpu.

 

Før pleide jeg av og til å ta opp på vhs... men det blir selvsagt temmelig dårlig kvalitet. Hvis du både har video-inn og video-ut på skjermkortet kan du strekke en kabel fra -ut til -inn og ta opp med Nvidias/ATIs eget program. (WDM driver for Nvidia)

5939765[/snapback]

 

Uhm, hvis du skulle encoda direkte hadde det lagga enda mer, det er derfor FRAPS fungerer som det gjør.

 

Man encoder etterpå.

5940539[/snapback]

 

Joda, men se hva jeg skriver, hva med å bruke 1 av 2 cpu-cores til dette? Da kan spillet kjøre like glatt som vanlig mens den ubrukte coren brukes til real-time encoding.

Lenke til kommentar

Om du synes 200 MB er mye, prøv å ta opp en DV film over på maskinen. 1 time tar vel rundt regna 12 GB plass i rå format. Dessuten har de aller fleste gamere en rimelig stor HD så plass er det ikke mangel på.

 

Problemer er jo da som sakt at Fraps tar vel mye resurser å bruke og det er et problem som ikke er å komme unna. Ettersom jeg har lest er Fraps av de beste programmene for ingame recording som finnes, andre programmer bruker like mye om ikke mer enn Fraps. Skal du ta opp fra maskinen når du spiller så må du regne med å tape krefter i maskinen. Er ikke noe annen vei rundt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...