Gå til innhold

hjelp... koble til tv.

awlex

Anbefalte innlegg

hei...

jeg har en del VHS filmer som jeg vill ha over på pc'en og ha mulighet til å brenne på dvd. derfor tenkte jeg å koble VHS spilleren til pc eller pc til tv. og dermed bruke ett programm for å ta opp over til pc.. er dette i seg selv mulig? og kan noen fortelle hva som må til for å gjøre dette om det i det hele tatt er mulig, hvilke programmer jeg trenger, hvordan kabler og ellers hvordan utstyr jeg behøver.. gi meg en god forklaring ;)

på forhånd takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm... kan du forklare hva et tv-kort egentlig er? vill det si at jeg ikke kan koble ett radeon 9600pro kort til tv? jeg har lest at man kan koble forskjellige skjermkort til tv, er ikke det mulig? _må_ jeg ha det som heter tv kort, eller lar det seg fulføre med det skjermkortet jeg har?

på forhånd takk :D

Lenke til kommentar

Du skriver at du har et 9600pro, dette kan du ikke ta opp video med ettersom det bare er en tv-ut utgang på kortet (composit). Du kan koble til kortet til tv'en men det vil jo ikke ha noen annen funksjon enn at du kan vise skjermbilde fra pcen din. Du trenger et tv-kort som har video-inn inngang på, sjekk prisguiden så finner du nok noen. btw, du trenger jo ikke å koble til video spiller til tv for så å koble til pcen, gjør det direkte fra vhs til pc :)

Lenke til kommentar
Du skriver at du har et 9600pro, dette kan du ikke ta opp video med ettersom det bare er en tv-ut utgang på kortet (composit). Du kan koble til kortet til tv'en men det vil jo ikke ha noen annen funksjon enn at du kan vise skjermbilde fra pcen din. Du trenger et tv-kort som har video-inn inngang på, sjekk prisguiden så finner du nok noen.  btw, du trenger jo ikke å koble til video spiller til tv for så å koble til pcen, gjør det direkte fra vhs til pc :)

6020349[/snapback]

Om han har 9600pro VIVO så har han video inn! Men han vil ikke svare så

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...