Barry White Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Hei! Går det an å koble sammen switcher og HUBER så mye man vil? Eller kan man bare ha en switch vis man skal ha HUBER? Lenke til kommentar
mascot Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Det kan du i grunnen gjøre som du vil med. Det anbefales derimot ikke mer enn 5 i "bredden" Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 ehh. Hva betyr "bredden"? Switchene? Lenke til kommentar
mascot Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Dette gjelder kun i større nett.. Var egnetlig litt "off topic" Men, det er som sagt ikke noe problem å blande hub og switch. Sett en switch "på toppen" av nettet, som backbone med HUB'ene "nedenfor" Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 men det går an å ha brukere i switchen(E) samtidig som den/de er koblet til HUBEN(E) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Da er det like grett å sette opp noen -sub nodes. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 er det bare meg eller er det dere som er for avanserte? Hva i ........... betyr -sub nodes?? Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 kan noen hjelpe meg her? Lenke til kommentar
mascot Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Som sagt; HUB'er og Svitsjer kan brukes om hverandre. Kobler du f.eks en HUB til en switch, vil kan det være brukere tilkoblet både HUB'en og Svitsjen samtidig. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 jeg mente sub-nodes jeg nå da Lenke til kommentar
kickass7 Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 det jeg tror ueland mener m sub nodes, er maskiner som ikke er koplet til switchen, men koplet til en annen maskin via nettverkskortet (altså bare inndirekte koplet til switch). Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 har dere noen andre tips jeg bør se etter. Hva med switch valget? Bør det være kvalitet? Hva går raskest 3X 8 Porter eller en 24 porter? Lenke til kommentar
kickass7 Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 har ingenting å si for hastigheten hvor mange porter switchen har. men flere porter betyr høyere pris. finn ut hvor mange porter du trenger til nettverket ditt, så kjøper du den billigste 10/100Mb switchen du finner.ikke noe vits å gjøre det mer komplisert enn det. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 et spørsmål til... Hvordan kobler man sammen svitsjer? Tar man bare en nettverkskabel og blugger begge endene i hver sin svitsj og så er alle på nett? Lenke til kommentar
kickass7 Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 jepp, ikke mer komplisert enn det. akkurat som fra et NIC til et annet. må bare spørre: hvor stort nettverk skal du bygge egentlig siden du trenger flere switcher!!! Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 De fleste switchene har uplink-porter! sett en ikkekryssa kabel fra uplink porten og til en av de vanlige portene på den andre switchen du skal koble sammen... om det ikke er uplink-port på den så kan du bare bruke en kryssakabel og sette den i en vanlig port på begge switchene/hubene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå