Richard87 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Jeg har et bilde lagret i IIp(ImageIcon), men bildet blir ikke rotert... btw, bildet er 50 x 50 pixler... noen ideer? public void paintComponent(Graphics g) { super.paintComponent(g); Graphics2D tf = (Graphics2D)g; if (true) { tf.drawImage(IIp.getImage(), 0, 0,IIp.getImageObserver()); } else { tf.drawImage(IIn.getImage(), 0, 0,IIn.getImageObserver()); } if (true) tf.rotate(Math.toRadians(180), 25,25); } Lenke til kommentar
HV Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Hei Kan hende alt du mangler er en updateUI(). Fikk fint til å snurre et bilde med denne koden: import java.awt.Graphics2D; import java.awt.Image; import java.awt.event.ActionEvent; import java.awt.event.ActionListener; import java.awt.image.BufferedImage; import javax.swing.ImageIcon; import javax.swing.JButton; import javax.swing.JFrame; public class RotateIcon extends JFrame { public RotateIcon(){ //Image img0 = Toolkit.getDefaultToolkit().getImage("whatever.jpg"); Image image = new ImageIcon(getClass().getResource("whatever.jpg")).getImage(); ImageIcon icon = new ImageIcon(image); JButton btnImage = new JButton(icon); btnImage.addActionListener(new RotateImage(image, icon, btnImage)); getContentPane().add(btnImage); setBounds(0, 0, 300, 200); setLocationRelativeTo(null); setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE); setVisible(true); } public static void main(String[] args) { new RotateIcon(); } private class RotateImage implements ActionListener { private Image image; private ImageIcon icon; private JButton btnImage; public RotateImage(Image image, ImageIcon icon, JButton btn) { this.image = image; this.icon = icon; this.btnImage = btn; } public void actionPerformed(ActionEvent e) { int h = image.getHeight(btnImage); int w = image.getWidth(btnImage); BufferedImage bImage = new BufferedImage(h, w, BufferedImage.TYPE_INT_RGB); Graphics2D g2d = bImage.createGraphics(); g2d.translate(h, 0); g2d.rotate(1.5708); // ca 90 grader g2d.drawImage(image, 0, 0, w, h, btnImage); icon = new ImageIcon(bImage); btnImage.setIcon(icon); image = bImage; } } } Vennlig hilsen Hv Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 hehe, jeg fant ut av det, det jeg matte gjor hvar og tegne bildet pa flaten ETTER at jeg hadde rotert bilde... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå