Christian86 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Dagen min blir bare bedre og bedre. Hadde 765 meldinger på telefonen. Når jeg skulle sende ut den siste (noen min siden) så bestemte den seg for å stå med "sender melding". Etter en stund slo jeg den av, og på. Resultatet ble at telenor postkassen som var slettet kom tilbake, hjemme adresse forsvant og det samme gjorde inn/ut boksen med meldinger. Minnekortet på sin side viser ca 4208 MB med meldinger, og sist jeg sjekket stemte ikke det overens med plassen på et 64 mb minnekort. Er det noe som kan gjøres for å få meldingene tilbake? Lenke til kommentar
zand Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Kanskje en plan å skrive type telefon? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 nokia n70. glemte det. telefonen klager over tilgang til minnekort nå. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Hva skal du med så mange gamle meldinger? Lenke til kommentar
zand Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Kommer du inn på minnekortet i det hele tatt i filbehandleren eller galleriet? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 japp, kommer inn, men det som var rart var at kun meldingsfunksjonen ble rammet av "sammenbruddet". prøvde backup og så formatering av kortet, men når jeg fører tilbake så nekter den å godta meldingene. Er en spesiell melding der som jeg vil ha tak i. Det er grunnen Lenke til kommentar
............... Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Noen nokia telefoner har fåt tklager for mye feil på meldingssystemet. Kan være det, spør forhandleren din. Hvis ingen her vet det da... Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Er det snakk om E-post eller SMS her?? -snubbel Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 sender den for software oppgradering til uka. Står egentlig her og ler; det er under 24 timer siden en god vennine sa "wow" du har en mobil som funker. Og nå; neee (de som har talt antall feil og problemer,som jeg har hatt, forstår muligens humoren i det hele) Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Er det snakk om E-post eller SMS her?? -snubbel 5937771[/snapback] begge deler. Den greide til og med å slette e-post innstillingene og lage en ny e-post innboks. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Ok. Har vært borti at enkelte N70-1 med gammel firmware f##ker opp filsystemet på minnekortet. Hvis alt er lagret på kortet under en slik "episode" så kan det selvfølgelig gå veldig galt. Generelt vil jeg ikke anbefale å lagre meldinger eller mail på minnekortet da aksesstiden til minnekortet er noe tregere enn på internminnet. Regner med at FW-update vil hindre at problemet skjer igjen, men sannsynligheten for at du får gjenopprettet feil på filsystemet på minnekortet, er dessverre veeeldig liten. -snubbel Lenke til kommentar
zand Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Du har sjekka under meldingsinnstillinger at minnekort er valgt som meldingsminne? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 (endret) nå ser telefonen ut til å leve sitt eget liv. Enkelte meldinger som kom inn etter sammenbruddet er umulig å lese. trykker jeg på dem så åpnes de ikke. Den ene postkassen forsvant, mens den andre som var slettet ble der Batteriet dumpet 3 hakk på 5 minutter telefonen er helt sirup. Bokstavelig talt, og det er verre enn da minnet var fylt med sms. Telefonen begynte å motta sms som var sendt i slutten av mars E-post innstillinger som tidligere var der er som sagt blanket helt ut. og jeg tenker nå; er ikke dette typisk hittils har jeg testet: endring av minne (minnekort/hovedminne) formater backup - restore svenskeknappen gjennopprett osv.. Endret 17. april 2006 av Christian86 Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Hva skjer om du fjerner minnekortet og restarter telefonen? -Dette høres veldig ut som en minnekortfeil. -snubbel Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 jeg som trodde det problemet var løst med 6680? Skal prøve senere. Nå lader jeg den. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Vel, dessverre ligger dette problemet igjen i noen veldig få utgaver av N70-1. Det er kortleseren som er litt... dårlig. Typisk din uflaks? FW løser merkelig nok problemet. -snubbel Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Vel, dessverre ligger dette problemet igjen i noen veldig få utgaver av N70-1. Det er kortleseren som er litt... dårlig. Typisk din uflaks? FW løser merkelig nok problemet. -snubbel 5938048[/snapback] la oss bare si at det samme har skjedd meg før, men jeg fikk høre at problemet var løst, derfor turte jeg å kjøpe denne. MEn skal prøve å løse det i løpet av uken med verksted Lenke til kommentar
............... Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Konklusjon er ikke kjøp nokia Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Konklusjon er ikke kjøp nokia 5938760[/snapback] Regner med at det var en spøk (ref. " ") men likevel: dette kan skje (og skjer!) med alle telefoner som benytter minnekort. Enten minnekortet tar kvelden av seg selv eller telefonen sliter med skriving/lesing til kortet. Minnekort er en fin ting, men dessverre er det både kvalitetsforskjeller og produksjonsfeil på noen 0/00 av dem. -snubbel Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 hvilken FW versjon har du da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå