Gå til innhold

Telefonen slettet alle meldingene, hva kan gjøres?

Anbefalte innlegg

Dagen min blir bare bedre og bedre.

Hadde 765 meldinger på telefonen. Når jeg skulle sende ut den siste (noen min siden) så bestemte den seg for å stå med "sender melding".

Etter en stund slo jeg den av, og på. Resultatet ble at telenor postkassen som var slettet kom tilbake, hjemme adresse forsvant og det samme gjorde inn/ut boksen med meldinger.

Minnekortet på sin side viser ca 4208 MB med meldinger, og sist jeg sjekket stemte ikke det overens med plassen på et 64 mb minnekort.

Er det noe som kan gjøres for å få meldingene tilbake?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Har vært borti at enkelte N70-1 med gammel firmware f##ker opp filsystemet på minnekortet. Hvis alt er lagret på kortet under en slik "episode" så kan det selvfølgelig gå veldig galt. Generelt vil jeg ikke anbefale å lagre meldinger eller mail på minnekortet da aksesstiden til minnekortet er noe tregere enn på internminnet.

Regner med at FW-update vil hindre at problemet skjer igjen, men sannsynligheten for at du får gjenopprettet feil på filsystemet på minnekortet, er dessverre veeeldig liten.

-snubbel

Lenke til kommentar

nå ser telefonen ut til å leve sitt eget liv.

Enkelte meldinger som kom inn etter sammenbruddet er umulig å lese. trykker jeg på dem så åpnes de ikke.

Den ene postkassen forsvant, mens den andre som var slettet ble der

Batteriet dumpet 3 hakk på 5 minutter

telefonen er helt sirup. Bokstavelig talt, og det er verre enn da minnet var fylt med sms.

Telefonen begynte å motta sms som var sendt i slutten av mars

E-post innstillinger som tidligere var der er som sagt blanket helt ut.

og jeg tenker nå; er ikke dette typisk :dontgetit:

hittils har jeg testet:

endring av minne (minnekort/hovedminne)

formater

backup - restore

svenskeknappen

gjennopprett osv..

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Vel, dessverre ligger dette problemet igjen i noen veldig få utgaver av N70-1. Det er kortleseren som er litt... dårlig. Typisk din uflaks? FW løser merkelig nok problemet.

-snubbel

5938048[/snapback]

la oss bare si at det samme har skjedd meg før, men jeg fikk høre at problemet var løst, derfor turte jeg å kjøpe denne.

MEn skal prøve å løse det i løpet av uken med verksted :)

Lenke til kommentar
Konklusjon er ikke kjøp nokia :tease:

5938760[/snapback]

Regner med at det var en spøk (ref. " :tease: ") men likevel: dette kan skje (og skjer!) med alle telefoner som benytter minnekort. Enten minnekortet tar kvelden av seg selv eller telefonen sliter med skriving/lesing til kortet. Minnekort er en fin ting, men dessverre er det både kvalitetsforskjeller og produksjonsfeil på noen 0/00 av dem.

-snubbel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...