Gå til innhold

En liten undersøkelse om bærbare


Signatur

Anbefalte innlegg

Salget og interessen for bærbare maskiner har i det siste eksplodert, og jeg lurer egentlig på hvorfor så mange kjøper slike?

 

Er det fordi det er kult, hipt, stilig og tar liten plass, eller trenger du faktisk en maskin du kan drasse med deg overalt? Jeg har selv en kraftig Dell bærbar, men den står stort sett på samme sted hele tiden. En liten stasjonær hadde gjort samme nytten, til halve prisen.

 

Hvordan bruker du din bærbare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har lenge tenkt på å kjøpe en. grunnen til at jeg vil ha, er at jeg vil ha ett trådløst nettverk hvor jeg kan bevege pcen rundt i hele huset. jeg vil ha den med til venner slikt at vi kan jobbe med hjemmesider og diverse, og litt gøy innimellom :smile:. jeg vil at den med i besøk hvor det er akkseptabelt, og bruke den på reise. men kanskje mest av alt i syden. jeg reiser mye til syden og der er det gøy, men ikke hele tiden :smile: og jeg savner pcen min :smile:

Lenke til kommentar

jeg har ikke bærbar ennå, men jeg har lyst på en fordi:

 

-da kan jeg gjøre lekser på skolen (og jeg skriver så klart mye fortere på pc enn for hånd=) )

-da kunne jeg ha jobbet mens jeg sitter i stua og ser på tv :smile:

-hadde vært tøft å ha med seg rundt omkring:)

-høy bruktpris, bedre enn stasjonær på mange måter...

Lenke til kommentar

En venn var innom med en G3 Macintosh bærbar med 14,1 display.

 

Jeg hadde ikke vært borti så mye bærbart, men da jeg så den måtte jeg ha den. Tenk å ha med maskinen overalt og kunne jobbe med alt mulig der du er.

 

Jeg kjøpte meg en "Pismo" powerbook, og brukte den i starten hele tiden. Jeg jobber egentlig med PC'er, og har alltid gjort det, slik at ingen av mine programmer kunne brukes på Pismoen.

 

Etter at den første "Whoaaaah" hadde gitt seg stod den bare i et hjørne.

 

Jeg fikk egentlig bare 1 gang 100% utbytte av den da jeg lå på sykehuset i et par uker var det greit å ha den med på rommet. :smile:

 

Nå har jeg solgt den igjen, og er for tiden uten bærbar. Men det frister jo mer og mer med en bærbar nå siden utelsen og prisen nærmer seg det som jeg synes er ok.

 

Dessuten kann jeg da kjøre de samme programmene som jeg kjører på desktoppen.

Lenke til kommentar

Bærbart er genialt fordi:

 

- den stasjonære står alltid på, noen ganger arbeider den med store arbeidsoppgaver over lang tid; skulle gjerne hatt en ledig maskin da

- har verdens dyreste mp3-spiller

- kan se video/"bærbar" DVD-spiller

- kople opp på skole takket være trådløst nettverk

- WLAN kommer mer og mer!

- skal man trekke frem det positive i en bærbar, er man samtidig på mange måter inn på det geniale med nettet. Tenk deg at du er på ferie i Tyskland. Du vil høre på NRK P1, og takket være SIM-kortet i maskina er det bare å kople seg opp!

- gir deg mer komfortable stillinger å sitte i når man skriver lenger dokumenter

- takket være den "helsevennlige" (synet) skjermen, kan man legge inn lenger artikler, etc og lese [driver jeg research på internett, surfer jeg rundt og laster ned til maskina - kopler meg fra nettet - og arbeider i ro og fred]

- gir underholdning

- mulighet til å ta med "lekekassa" på ferie etc.

 

Egentlig setter bare fantasien grenser for hva du kan gjøre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...