Signatur Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Salget og interessen for bærbare maskiner har i det siste eksplodert, og jeg lurer egentlig på hvorfor så mange kjøper slike? Er det fordi det er kult, hipt, stilig og tar liten plass, eller trenger du faktisk en maskin du kan drasse med deg overalt? Jeg har selv en kraftig Dell bærbar, men den står stort sett på samme sted hele tiden. En liten stasjonær hadde gjort samme nytten, til halve prisen. Hvordan bruker du din bærbare? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Jeg bruker den til skole, gjøre skolearbeid på jobben, lekemaskin hjemme, og til å se filmer på toget med :smile: In short, min maskin kommer ikke til å vare ut garantitiden... Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Quote: Hvordan bruker du din bærbare? Har bærbar på jobb som jeg også bruker privat. Har den med meg nesten overalt. :smile: Bruker den til å se film (via tv) , jobbe, surfe trådløst og som konsoll mot stasjonære maskiner.. Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Bruker den på jobb, jobbe hjemmefra, laste ned masse greier på jobb osv. Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Bærbare er jo kult da... :smile: En motesak kanskje.....i hvert fall for noen. Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 jeg har lenge tenkt på å kjøpe en. grunnen til at jeg vil ha, er at jeg vil ha ett trådløst nettverk hvor jeg kan bevege pcen rundt i hele huset. jeg vil ha den med til venner slikt at vi kan jobbe med hjemmesider og diverse, og litt gøy innimellom :smile:. jeg vil at den med i besøk hvor det er akkseptabelt, og bruke den på reise. men kanskje mest av alt i syden. jeg reiser mye til syden og der er det gøy, men ikke hele tiden :smile: og jeg savner pcen min :smile: Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 ser på film på senga! :grin: Lenke til kommentar
ElctriX Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Hva slags film da? :oops: Brukern med jobben Lenke til kommentar
oceana Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 jeg har ikke bærbar ennå, men jeg har lyst på en fordi: -da kan jeg gjøre lekser på skolen (og jeg skriver så klart mye fortere på pc enn for hånd=) ) -da kunne jeg ha jobbet mens jeg sitter i stua og ser på tv :smile: -hadde vært tøft å ha med seg rundt omkring:) -høy bruktpris, bedre enn stasjonær på mange måter... Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Bruker den paa skolen :smile: Lenke til kommentar
tmx Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Bruker den for det meste på toget til og fra jobben...greit å utveksle store filer mellom hjem og jobb også Lenke til kommentar
bendikwhist Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Har (siden jeg fikk den på fredag) brukt den til å sende på service... Lenke til kommentar
servo Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 En venn var innom med en G3 Macintosh bærbar med 14,1 display. Jeg hadde ikke vært borti så mye bærbart, men da jeg så den måtte jeg ha den. Tenk å ha med maskinen overalt og kunne jobbe med alt mulig der du er. Jeg kjøpte meg en "Pismo" powerbook, og brukte den i starten hele tiden. Jeg jobber egentlig med PC'er, og har alltid gjort det, slik at ingen av mine programmer kunne brukes på Pismoen. Etter at den første "Whoaaaah" hadde gitt seg stod den bare i et hjørne. Jeg fikk egentlig bare 1 gang 100% utbytte av den da jeg lå på sykehuset i et par uker var det greit å ha den med på rommet. :smile: Nå har jeg solgt den igjen, og er for tiden uten bærbar. Men det frister jo mer og mer med en bærbar nå siden utelsen og prisen nærmer seg det som jeg synes er ok. Dessuten kann jeg da kjøre de samme programmene som jeg kjører på desktoppen. Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Bærbart er genialt pga: -Du slipper støv/ledningskaos bak pulten. -Du kan ha den med på jobb/ferie/skole osv. -Mindre verditap. -Tar mindre plass en tex en 19" på pulten. -Du kan bruke den som DVD avspiller på hotell osv. Kort sagt, helt genialt! Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 hadde jeg ikke hatt behov for en kraftig maskin og masse tilleggsutstyr hadde jeg helt klart brukt enn laptop som hovedmaskin og ikke stresset med stasjonær. hadde jeg vært programmerer så hadde jeg helt klart hatt laptop. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Det er genialt! Kan ta den med opp i stua og surfe der. Kan sitte ute på verandan og surfe. Kan ta med på skolen til prosjekter etc. Og som sagt benyttes som DIVX spiller. I bil er den også fin og ha :wink:. Er jeg på ferie drar jeg den med meg og ringer opp med mobilen, dyrt men morsomt. Lenke til kommentar
gungne Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Bærbart er genialt fordi: - den stasjonære står alltid på, noen ganger arbeider den med store arbeidsoppgaver over lang tid; skulle gjerne hatt en ledig maskin da - har verdens dyreste mp3-spiller - kan se video/"bærbar" DVD-spiller - kople opp på skole takket være trådløst nettverk - WLAN kommer mer og mer! - skal man trekke frem det positive i en bærbar, er man samtidig på mange måter inn på det geniale med nettet. Tenk deg at du er på ferie i Tyskland. Du vil høre på NRK P1, og takket være SIM-kortet i maskina er det bare å kople seg opp! - gir deg mer komfortable stillinger å sitte i når man skriver lenger dokumenter - takket være den "helsevennlige" (synet) skjermen, kan man legge inn lenger artikler, etc og lese [driver jeg research på internett, surfer jeg rundt og laster ned til maskina - kopler meg fra nettet - og arbeider i ro og fred] - gir underholdning - mulighet til å ta med "lekekassa" på ferie etc. Egentlig setter bare fantasien grenser for hva du kan gjøre! Lenke til kommentar
sjursen Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Farter mye rundtom så da er en bærbar uvurderlig. Bruker den til alt. Arbeid, internet, spill, filmer, musikk osv. Den stasjonære er helt satt i skyggen :smile: Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Fordi: Vi er to mennesker i en knøttliten leilighet og begge trenger til tider tilgang til PC (Mac). Dessuten skriver jeg mye og er en del ute og reiser, kjekt å kunne jobbe på veien. :smile: Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 bruker den til studier, webdesign og moro. har trådløst nettverk og bredbånd hjemme, og da er det deilig å kunne sitte ute og overallt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå