dekar Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Hei. Skal iløpet av neste uke sette opp en Windows Server 2003 server med ca. 6-7 klient-PC'er som kjører Windows XP Pro. Jeg har ganske god erfaring med nettverk men har aldri satt opp Windows Server 2003 før. Jeg har derimot ikke så veldig god tid på arbeidet og må få alt opp og kjøre så fort som mulig. Det jeg lurte på var derfor om noen hadde en URL eller step-by-step tutorial som forklarer oppsett av Windows 2003 samt sikring o.l. av server. Setter også pris på innspill fra dere. Alle svar mottas med takk Lenke til kommentar
nifty Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Hei. Skal iløpet av neste uke sette opp en Windows Server 2003 server med ca. 6-7 klient-PC'er som kjører Windows XP Pro. Jeg har ganske god erfaring med nettverk men har aldri satt opp Windows Server 2003 før. Jeg har derimot ikke så veldig god tid på arbeidet og må få alt opp og kjøre så fort som mulig. Det jeg lurte på var derfor om noen hadde en URL eller step-by-step tutorial som forklarer oppsett av Windows 2003 samt sikring o.l. av server. Setter også pris på innspill fra dere. Alle svar mottas med takk 5937406[/snapback] tja..... Hvilken utgave av 2003 snakker du om ? standard,smb, enterprise? Hva skal serveren gjøre ? Terminalserver/filserver/printserver/IIS/osv. ? Er du for eksempel vant til å kjøre simple filesharing, som er default på XP, kommer du til å slite litt ...... Skal serveren settes opp som domenekontroller, slik at den kan håndtere sikkerheten på arbeidsstasjonene også ? Vet du for eksempel hvordan en domenekontroller fungerer ? Vet du hvordan arbeidsstasjonene meldes inn i domenet ditt ? Jeg har et innstendig forslag til deg, skaff deg kontakt med noen som KAN alt dette før du setter i gang! En slik smørbrødliste fra A-Å finnes ikke , da du har usannsynlig mange muligheter når en server skal settes opp .......... EDIT:typo.... _nifty_ Endret 17. april 2006 av nifty Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Hei Kanskje denne?: http://www.visualwin.com/ Fant den på Google, kan ikke gå god for kvaliteten. Ellers så er jeg enig med "nifty" at det er viktig og vite hva denne severen skal gjøre før du setter i gang. Du sier du har dårlig tid. Hva er tiden din verdt? En spesialist på Windows 2003 Server vil mest sansynlig gjøre jobben på 1/3 del av tiden du bruker. Selv eksperten vil bruke flere timer på en slik jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå