Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"No signal" melding når jeg starter pc'en

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte for ikke lenge siden denne pc'en :

ABIT KN8  

AMD Athlon 64 3700+

AOpen H600B

Club3D GeForce 6600GT 128MB

Nec ND-3550  

Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA

Veritech 1024MB DDR

Nå har den surret og gått helt knirkefritt i de litt over 3 månedene jeg har hatt den. Helt til igår. Nå får jeg bare "No Signal" melding på skjermen når jeg prøver å starte den. Alle viftene går så det suser, inkludert den på skjermkortet. Jeg får ikke noe "biip" og jeg kan skru av igjen pc'en med et lite trykk på power knappen, så det er tydlig at den ikke starter opp idet hele tatt.

Jeg var på TG i påsken og det var når jeg kom hjem med pc'en først at dette skjedde. PC'en stod veldig fint og stødig hele veien hjem.

Jeg har prøvd :

- resette CMOS

- ta ut og sette inn igjen batteriet

- koble ut og sette inn igjen stort sett alle ledninger på mobo.

- ut og inn igjen med skjermkortet.

- en annen skjerm.

men til ingen nytte.

Noen forslag til hva mer jeg kan gjøre for å finne hvor feilen ligger?

Cheers.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I min leting etter svar på nettet fant jeg et forslag om å ta ut alle minnebrikker å forsøke å starte opp. Jeg gjorde det og maskinen oppførte seg på akkurat samme måte. Mulig jeg tar feil, men skal ikke maskinen gi fra seg en masse ulyder nå en starter uten RAM?

Cheers.

Lenke til kommentar

Da var pc'en min igang igjen, og ikke overraskende var det ikke noe galt med boksen idet hele tatt. Problemet skal alltid ligge rett forran nesa.

Jeg tok med boksen til en kompis for å prøve ut andre skjermkort, RAM, osv. Men før vi idet hele tatt prøvde å bytte ut komponenter foreslo jeg at vi bare skulle starte opp så han også kunne se hva som skjedde. Hva skjer? Jo, den starter opp som om ingenting er galt :p

Nå sitter jeg hjemme igjen med pc'en igang og eneste forskjell er at jeg har byttet ut strømkabelen til skjermen. Jeg fatter ikke hva som egentlig var galt med den gamle (siden det kom strøm til skjermen med den også), men nå funker det hvertfall så jeg gidder ikke bruke mer energi på dette.

Takk for hjelp, og sorry for å eventuelt ha kastet bort noens tid. :)

Cheers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...