Gå til innhold

Problemer med aktivering av XP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
alle som kjøper XP kan aktivere 1 gang over telefon.

5937445[/snapback]

:hmm: hvor har du dette i fra

5937606[/snapback]

Sto i brukermanualen når jeg kjøpte Win XP. Kan hende de har endra på det nå, brukte min opp for lenge siden.

Lenke til kommentar

Sto i brukermanualen når jeg kjøpte Win XP. Kan hende de har endra på det nå, brukte min opp for lenge siden.

5937630[/snapback]

Hvis jeg må installere produktet på nytt, må jeg kjøpe en ny lisens?

Generelt sett kreves det ingen ny lisens hvis samme versjon av produktet installeres på nytt på samme datamaskin og produktet ikke er installert på en annen datamaskin. Tilleggslisenser kreves vanligvis for installasjoner som ikke er tillatt av produktets sluttbrukeravtale.

Hvis jeg må installere produktet på nytt, må det også aktiveres på nytt?

Ny aktivering kreves ikke alltid når du installerer produktet på nytt. Hvis samme versjon av produktet installeres på nytt på samme datamaskin og harddisken ikke er omformatert før produktet installeres på nytt, forblir produktet aktivert. Ny aktivering kreves hvis harddisken omformateres og produktet deretter installeres på nytt. Ny aktivering kreves fordi produktets aktiveringsstatus lagres på harddisken, og omformatering av harddisken fjerner den statusen.

fra denne side:http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;no;302878#E0DM0ABAAA

Lenke til kommentar
Ingenting av dette hjalp meg stort, siden jeg får beskjed om at jeg MÅ aktivere innen 5 dager, og ikke har mulighet til det fordi maskinen allerede er aktivert.

5938497[/snapback]

ring microsoft og forklar ditt problem, de kan da ikke være så vanskelig

microsoft norge:

Kontaktinformasjon

Telefon: 22 02 25 00

lykke til

Lenke til kommentar

Dette er merkelig og if alt er som det skal så reparere windows installationen.

Du kan ikke ha krav for aktivering og bekreftelse for en aktivert installation at one time på samme disk.(samtidig som det går å få det til vise at det er aktivert, ...men bare vise det)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Men er detta noe problem da?

Jeg har installert og aktiver winXP og Office XP sikkert 50 ganger, og hvis jeg har gjort det mer en 3 ganger pr 6 mnd må jeg ringe inn nummeret som kommer opp på skjermen og aktivere pr telefon. Jeg har aldri hatt trøbbel med det hverken hos Bill, Adobe eller SolidWorks.

Lenke til kommentar

Problemt VAR at det var ikke mulig å aktivere winblows fordi den allerede var aktivert...noe den ikke var alikevel.

M$ Support greide ikke å hjelpe etter 10-15 forsøk og jeg la inn en activation-crack og problemet var løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...