Gå til innhold

overklokke? 7565 i 3dmark01. Bra?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har planer om å overklokke et Nvidia Ti 4200 128mb skjermkort og lurer derfor på følgende:

Vil det gi mye effekt å overklokke dette skjermkortet?

Er det noen som har dette kortet og har overklokket det? I såfall hvor mye?

Litt off-topic:

Finnes det et program som viser temperaturer ved harddisk, skjermkort og ram, prosessor o.l.?

Jeg lastet ned 3dmark 05, men det nektet å kjøre siden det va noe som dette kortet ikke hadde? Det støttet jo geforce 2 og 3. merkelig. :hmm: Neon som kan hjelpe meg med det.

Laster forresten ned 3dmark 03 ned nå og håper det vil gå bra.

Håper på gode svar!

|mEg|

Endret av Torland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo det er så dårlig :p Sitter med et Geforce FX5600 Ultra og jeg scorte så vidt 2000 :p dog er mitt overklokket så det holder. Har hatt et Ti4200 før og det var ikke verdt PCB'n det er printet på. Dessverre :no:

5937416[/snapback]

Hehe! Morsomt :dribble: , men jeg hadde jo ærlig talt trodd det var litt bedre. Jeg som trodde jeg satt med et ganske greit skjermkort og så var det jo ikke egentlig særlig greit når jeg kjøpte det.

Skal snart ha meg en bærbar som sannsynligvis vil ha et x1600 kort. Er det greit nok??

Synes det var rart med denne scoren; jeg spiller cs:s og det spilles helt greit for mitt bruk. Ingenting å klage på. Pleier vel å ha vertfall 40-50 fps og ingen anntydning til lagg! Får vel skaffe oss en ny stasjonær også da etterhvert.

Til Sweet: Hvor mange poeng tror du jeg kan få ved overklokking? Er det verdt å gjøre det? Hvis du overklokket 4200 kortet når du hadde det; hvor mye klokket du det da?

Takk for svar!

|mEg|

Edit: Noen som vet om et program som holder øye med temperaturer?

Endret av Torland
Lenke til kommentar
Men grunnen til dens lave score er jo at den ikke støtter directx 9, men kortet er bedre enn fx5600 kortene i spill, bare ikke i 3dmark 03.

Jeg klokket min msi ti4200 128mb til 280/575, har ikke prøvd noe mer.

5938273[/snapback]

Støtter den ikke directx 9 fra begynnelsen eller går det å få kortet til støtte directx 9?

Hva er din score i 3dmark03? Kan jerg bruke 3dmark01 for å få en "skikkelig måling"?

|mEg|

Lenke til kommentar
Men grunnen til dens lave score er jo at den ikke støtter directx 9, men kortet er bedre enn fx5600 kortene i spill, bare ikke i 3dmark 03.

Jeg klokket min msi ti4200 128mb til 280/575, har ikke prøvd noe mer.

5938273[/snapback]

Den har ikke såkalt ''hardware støtte'' for directx 9. Ja om du måler fx5600 og ti 4200 mot hverandre i 3dmark 01 vil du nok se at ti 4200 er et kjappere kort.

Lenke til kommentar
jeg scorte 9500 i 3dmark 01...

5941087[/snapback]

fikk 7565 poeng i 3dmark 01 (second edition)

Hvilken score tror du jeg kan få ved overklokking?

Er dette en bra score?

Hva ligger de beste skjermkortene på i 01-versjonen?

|mEg|

Lenke til kommentar

Når jeg hadde et Geforce Ti 4400 som er litt raskere så fikk jeg rundt 12-13k i 3dmark01, hadde da 2500+@3200+ og 1gb ram. Men 3dmark01 går mye mer på resten av hardware i pcn ikke så mye på skjermkort.

Endret av Itnux
Lenke til kommentar
de beste ligger vel på en rundt 40\50k :p  ved OC kan du kanskje få 8500? alt ettersom hvordan kjøing du har og sånt.

5941265[/snapback]

3dmark01 er veldig glad i cpu hastighet og kan sikkert score mer med en rimelig kjapp cpu kontra et fett skjermkort.

Sist jeg hadde det kortet i dataen, fikk jeg 11.000 poeng i 3dmark01(tror det også var personlig rekord).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...