mascot Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Flere av dere har sikkert hørt om Norway Wireless. Hva mener dere om dette? Kunne det vært interressant å få bygget opp et alternativt bredbåndsnettverk, uten begrensninger på hva slags utstyr som brukes/tilknyttes nettet osv? Et nett som drives og brukes av ildsjeler, hvor man ikke behøver å betale en fast månedlig avgift. For de som ikke vet hva Norway Wireless er; http://www.norwaywireless.net Her vil man kunne streame video/musikk, dele filer, dele internett osv. [ Denne Melding var redigert av: mascot på 2002-09-30 14:39 ] Lenke til kommentar
mascot Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 Anyone?? Positivt? Negativt? Interessant? Uinteressant? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Syns det høres litt for mye ut som et LAN egentlig. Med sentral administrering, der man må gnåle til "eierne" om å åpne porter til ditt og porter til datt.. men jeg KAN jo ta feil. Hørte om det på TV igår, om en kommune som valgte trådløst bredbånd fremfor kabel, da dette var mye billigere for både kommunen og brukerne. Litt vel mange smileys og teite kommentarer inni teksten som forklarer om tjenesten, som gir hele greia et slags "fjortispreg". Nybegynnerguiden er jo sikkert grei å ha, men virker som den er skrevet av en person som akkurat er ferdig med/holder på med dataingeniør/sivilingeniør og inneholder drøssevis med fagbetegnelser som bare greide å forvirre meg som ikke har så mye peil på omnidireksjonale vs. bidireksjonale antenner og Cxnoder. _________________ ---- "Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. >www.dragonforce.com/sound.html < ! Metalium ruler også. [ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-09-30 18:07 ] Lenke til kommentar
mascot Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 Okey, det er ikke noe sentralt punkt i nettverket. Hver og en som setter opp en node linker vidre til andre noder i nærheten osv. Dvs; det blir ikke noe sentralt punkt. Men noen noder vil bli mer sentrale enn andre. Grunnen til at det er varierende tekst, er fordi hvem som helst kan gå inn og forandre teksten. Her er ingen porter som stenges; det er et åpent nettverk uten noen form for administrasjon. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Høres meget interresant ut :smile: Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Dette er for andre ord for de som er pengesterke..? trådløst utstyr koster jo flesk! Lenke til kommentar
mascot Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 I hvilken sammenheng da? Kun for deling av internett, eller som et alternativt bredbåndsnettverk? Lenke til kommentar
mascot Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 Quote: Den 2002-09-30 19:10, skrev TormodK:Dette er for andre ord for de som er pengesterke..? trådløst utstyr koster jo flesk! Tja, med hjemmelaget antenne, kommer prisen på en klient ned i 2000-2800. Base kommer på rundt 4500..Kan både lages billigere og dyrere. Men man er godt på vei for en node ved investering i en basestasjon til ca 2000 kr. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Hvem betaler for nodene? Lenke til kommentar
umy Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 har jeg forstått det riktig, når jeg sier at man kobler seg opp til hverandre med slike antenner, og bruke dette som et vanelig nettverk. i tilleg kan man da være en "hub" for andre som kommer med trådløst nettverkskort. --------- btw min hundrede melding her på forumet!!! weeeee *juble* --------- Lenke til kommentar
mascot Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 Dan Hansen: De som setter dem opp :smile: Umy: Helt riktig! En enkel og grei forklaring. Hva syntes dere om dette prosjektet/iniativet? Er det noe som kan være interessant å delta i? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 En fattig student som mg kunne alltids ha joina hadde det ikke vert for penga :sad: Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Quote: Den 2002-09-30 21:00, skrev ueland85:En fattig student som mg kunne alltids ha joina hadde det ikke vert for penga :sad: det + at jeg bur langt h****** ut på landsbygda. Lenke til kommentar
mascot Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 Quote: Den 2002-09-30 21:22, skrev Nostradamus: Quote: Den 2002-09-30 21:00, skrev ueland85: En fattig student som mg kunne alltids ha joina hadde det ikke vert for penga :sad: det + at jeg bur langt h****** ut på landsbygda. Hehe, prøv å overtale noen til å starte opp node da vettu :smile: Lenke til kommentar
hopless Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Må si jeg liker ideen.. dagen jeg veit at jeg skal bo ett sted litt mere permanent enn jeg gjør nå skal jeg bli med på de greiene der. Stå på ideen høres bra ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå