Gå til innhold

Benq-Siemens EF-81 Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan treg? :cry:

6002762[/snapback]

 

Normalt Siemens-treg vil jeg si. Litt treg i meny-navigering, men det funker greit. Mediaspilleren og filbehandleren bruker veldig lang tid på å åpne seg. Telefonlisten er litt treg å navigere seg igjennom synes jeg.

 

Den er ikke så ille som de værste Symbian-telefonene, men den kunne absolutt vært bedre.

 

SMS-skriving osv. er ikke noe problem da. :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk min i dag. Jeg er meget imponert over tastaturet, og skjermen. Holder på å lære meg menysystemet, og tilpasser telefonen.

 

Ikke funnet noen måte å legge alle nummerene over fra simkortet til telefonen enda, og ikke lagt filer fra dataen. Det venter jeg med til i morgen. For da kommer 1GB minnekortet.

 

Ellers vil jeg si at dette virker som en bra telefon. Men hadde trodd den var tynnere.

Lenke til kommentar

Jeg har fått mobilen.

 

Den er litt større enn jeg hadde trodd (men til gjengjeld lettere enn jeg hadde trodd), men jeg liker veldig godt utseende. Den er solid og lekker, og den får folk til å ta en ekstra titt.

 

Enkelt å overføre kontakter mellom mobilen og outlook express, veldig enkelt å overføre bilder, musikk og video med programmet som følger med på CDen.

 

Høytaleren er mye bedre enn noen annen mobil jeg har prøvd, skjermen er lyssterk og klar.

 

Åpning av fil-menyen tar sin tid og kameraet bruker litt tid på å lagre bildene. Men resten går fort nok til at det ikke plager meg.

 

Alt i alt er det min favoritt-mobil frem til nå :)

Lenke til kommentar

Fint med erfaringer. Vurderer en slik en, men lurer på om kameraet og menyene er like dårlig som på den tidligere sxg75. Skermen er vel ettersom jeg forstår mye bedre?

 

Fint om noen som har denne kan sammenligne den med andre telefoner eks SE w800i, Nokia 6280, Motorola vx3 etc.

 

Brain man: hvilke telefoner har du hatt opp gjennom årene? (evt pm)

 

Mvh

Lenke til kommentar

Har lagt inn litt musikk på denne telefonen nå.. Og jeg må si jeg er meget imponert over lydkvaliteten på denne telefonen.. Satt og kjørte motorsykkel i stad. Og det er en sykkel med effektanlegg som bråker litt. Og plutselig hører jeg musikk.. Da er det telefonen som ringer. Da hører jeg den fra jakkelommen mens jeg er ute å kjører. Bra.. Men når man kobler til handsfree'n som følger med, så ble i hvertfall jeg imponert. Og min jeg har også en w800i. Og de som lurer på om det blir ulyd hvis man skrur opp volumet på fullt, kan jeg avkrefte det nå. Min erfaring er at det er utrolig bra lyd i denne lille saken..

Lenke til kommentar

Jeg liker menyene godt. Kameraet tar fine bilder ute og inne når det er lyst. Men den takler ikke mørke forhold like bra som f.eks w800i. Men er vel å ta litt drøyt i å si at det er dårlig kamera på denne. Skjermen er krystallklar. Hatt min i 6 dager nå, og den har ikke funnet på noe tull slik som å henge seg eller skru seg av. Håper den fortsetter med det. Nå har ikke jeg noen kompetanse til å vurdere en telefon. Men utifra mine erfaringer og personlige meninger vil jeg absolutt anbefale denne.

Lenke til kommentar

hvorfor i helv... er standard temaet på telefonen faktisk et starwars tema? Jeg vil ha et helt plain tema uten noe hazzel. Noen som vet hvordan dette fikses? Jeg finner bare standard (starwars), butterfly, clouds, plasma og starwars characters.

 

Et spm til; mulig å fjerne videosnutten når tlf. starter. Er jo maks irriterende at det kommer en pokkers starwars film da!

 

Fankern, jeg betalte for en plain, ikke operatørbundet telefon, men så er den jommen kjøpt og betalt av lucasart.

 

a_m_e_s

Lenke til kommentar

jeg opplevde i dag at skjermene ble svarte. Men det gikk an å slå den av, og når jeg slo den på virket det fint igjen.

 

Syntes menyene kan være litt trege

Har forelsket meg i tastaturet og skjermen.

 

 

Hvordan kopierer en alle nummerene fra simkortet til telefonminnet?

Lenke til kommentar

Jeg har planer om å kanskje bestille mobilen i morgen... men tenkte å titte på den i en butikk først.

 

Tregheten skremmer meg litt, hadde håpet den ville være like kjapp som S68, men man kan vel ikke få alt... For bortsett fra tregheten virker den jo som en fantastisk telefon...

 

Ingen som har oppdaget noen bugs eller tilsvarende enda? Lover isåfall godt=)

 

Og noen som har hatt Siemens M65 og kan sammenligne tregheten? :p

 

Var det forresten slik at den var treg overalt, utenom sms-skriving (når du skriver fort)?

 

Mange spørsmål;)

Joachim

Lenke til kommentar

Kan være litt tregt å åpne visse funksjoner (medieavspiller ca. 3sek, mine filer ca. 4sek), men jeg opplever ikke at det er noe stort problem, MEN følgende derimot:

 

# Meget lavt volum på den innvendige høytaleren når man holder tlf til øret. Har på maks og må lytte for å høre i vanlige utendørsomgivelser. (Litt rart, for den utvendige høytaleren er rene disco anlegget)

 

# Alle bilder legges i samme mappe. Ikke mulig med undermapper. Med en del forhåndsinnstallerte bilder synes jeg det blir rotete.

 

# Standard-tema eksisterer i praksis ikke, for der er nemlig starwars på banen. Med mindre man føler at man har "kraften med seg", kan det bli nokså irriterende!

 

# I sms innboksen vises bare tlf.nr. på kontaktene, IKKE navnet som lagret i kontaktlisten. Det er jo heelt på trynet!

 

[Obs! Jeg tar forbehold om at jeg uttaler meg mot bedre vitende. Flott hvis jeg gjør det, for da blir jeg kvitt problemene mine.]

 

ames

Lenke til kommentar
# Meget lavt volum på den innvendige høytaleren når man holder tlf til øret.

 

# Alle bilder legges i samme mappe. Ikke mulig med undermapper.

 

# Standard-tema eksisterer i praksis ikke, for der er nemlig starwars på banen.

 

# I sms innboksen vises bare tlf.nr. på kontaktene, IKKE navnet som lagret i kontaktlisten.

6020643[/snapback]

 

Sheis! Det var utrolig merkelig... Ikke mulig med undermapper? WTF? :no: Ikke si at det er *mindre* avansert filsystem enn på 65-serien? Der kan man jo lage mapper og legge opp alt man vil nøyaktig slik man vil....

 

Standard-tema: At det er starwars er teit... Men tema er heldigvis ikke det største problemet å finne nytt av på internett... regner med at club-siemens.net legger ut litt etterhvert.

 

Det med sms-innboksen skjønner jeg ingenting av.. Det må da være en instilling eller en oversett ting fra BenQ-Siemens, det er jo helt merkverdig...

 

Til slutt: Meget lavt volum på den innvendige høyttaleren... Noen andre som kan bekrefte dette? Og hvilken mobil hadde du, a_m_e_s, før?

Lenke til kommentar

hmm... må inn med litt rød rettepenn nå.

 

I medieavspilleren (henholdsvis musikk, bilder og video) samles de ulike mediene i hver sin salige blanding. Dette jeg omtalte i sted.

 

I "mine filer" (filbehandleren) er ting lagret i mapper, men der fant jeg tidligere ikke det jeg hadde lagt inn på telefonen, og jeg antok da at eneste måten å se dette på var i medieavspilleren, og der har vi jo slått fast at det er rot. Men ser nå at jeg kan "gå til høyre" i filbehandleren og velge minnekortet, hvor jeg har lagt inn feks bilder. Her virker det som om man kan ha så mye mapper man gidder.

Håper dette oppklarte litt.

 

Jeg hadde Motorola V3 før, og synes lyden på den var høyere på den innvendige høytaleren. Snakket i tlf. i stad, og det går (akkurat) greit i rolige omgivelser innendørs, men da står volumet på maks... hva gjør man da når det er mer støy rundt?

 

Det med innboksen er helt latterlig. Får håpe det er en innstilling jeg ikke har sett ennå, men har gått gjennom alle sms-innstillingene mange ganger.. Jeg ser at telefonen bruker +47 på "meldingene", mens jeg ikke har det på kontaktene mine. Jeg prøvde derfor å forandre et par kontakter til å ha +47, men det hjalp ikke! Det skjedde riktignok en liten forandring, og det er at når meldingen er åpen (leser meldingen), står kontaktnavnet øverst, i stedet for bare nummeret, som det gjorde før inkluderingen av +47 Men ingen forandring i innboksmenyen altså.

 

ames

Lenke til kommentar

Takk for oppklaringen=)

 

Av min erfaring med 65-serien pleier ikke navn på numre å oppdatere seg før du har mottatt en ny melding fra den personen.

 

Så hvis du la til +47 på en kontakt i adresseboken, og det ikke har endret seg i innboksen, kan det hende at det vil vise navnet neste gang du mottar en melding fra den personen.

 

Men, på min M65 så viser den navn uavhengig av +47, den overser det rett og slett... Kanskje de har glemt å legge samme funksjon inn på EF81... :roll:

 

 

Angående volumet: Kan det hende at den personen du pratet med hadde en mobil med en svak mikrofon?

 

Det er så leit at det er sånne vesentlige problemer på ellers utrolige telefoner.. Det ødelegger helhetsinntrykket så grundig :(

Endret av The_Lobster
Lenke til kommentar

Ikke så dum du lobster :p Fikk sendt et par test mld fra en annen tlf nå og det viser seg at kontaktnavnet vises dersom kontakten er lagret med +47, før mld mottas! Da må jeg bare legge til +47 på et par hundre kontakter.. det kan bli gøy.

 

Virker som om de har glemt å legge inn "ignorer +47"-funksjonen i sms-innboksen, men i anropsloggen har de husket det :hmm: snålt.

 

Ang. lydnivå så har jeg hatt samtaler til ulike telefoner, og synes generelt at det er litt lavt. Men her vil det jo være individuelt hva folk oppfatter som høyt og lavt, men er du tunghørt tror jeg kanskje ikke dette er telefonen å gå for.

 

Enig at det er kjedelig med sånne små, men betydnigsfulle feil, som drar ned brukeropplevelsen av en så stilfull telefon.

 

Men for å oppsummere da:

- Mappeproblem (løst)

- Innboksproblem (løst hvis +47 på kontakter)

- Starwars tema (løst hvis man kan laste ned noe annet etterhvert)

- Lydnivå innvendig (ikke løst etter min mening)

- Treghet (for meg; akseptabelt)

Lenke til kommentar

Jeg slettet alt som hadde med Starwars i løpet av de første 5 minuttene. Det ble for drøyt for meg :) Men det som er dritt er at et par venner var på besøk når jeg åpnet den for første gang. Så nå har jeg plutselig "starwars"-mobilen =)

 

Byttet til tema: plasma. Som jeg personlig synes er lekkert.

 

Innboksproblemet stemmer nok ja. Jeg skiftet til +47 i MS outlook og brukte sync så det var ikke noe stress.

 

Selv har jeg ikke noe problem med lydnivået innvendig.

 

En ting som er irriterende, men som jeg visste om på forhånd er at mediaplayeren ikke kan spille random sanger.

 

Det kan virke som om batteriet ikke akkurat holder veldig lenge. Nå har jeg brukt mobilen mye dagene etter jeg har fått den, så må nok prøve den under normalt bruk før jeg konstaterer noe på det området.

 

 

Noen andre som bruker MS Outlook til sync av kontakter og kalender?

Jeg har et problem der. Når jeg synkroniserer så viser ikke mobilen det samme navnet som jeg setter som visningsnav på outlook. Det blir automatisk etternavn, fornavn.

Eks. Per Normann. Visningsnavn på outlook: Per

På mobilen blir det: Normann, Per fordi mobilen automatisk setter visningsnavn til etternavn, fornavn

 

Gidder ikke endre det direkte på mobilen for neste gang jeg da bruker sync blir det skiftet tilbake. Noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...