Gå til innhold

Benq-Siemens EF-81 Tråden


Anbefalte innlegg

Hepp.

Nå har jeg hatt min telefon en ukes tid og er egentlig veldig fornøyd med telefonen. Det er noen småfeil som vi alle vet, men de fleste er ordnet i svn39 som jeg har.

En ting jeg ikke får ordnet er syncing med outlook 2003. Er det noe triksing jeg må gjøre for å få dette til? Den syncer nå fint til outlook express, bare synd jeg ikke bruker outlook express :)

 

Håper på svar ang outlook syncingen.

6437119[/snapback]

 

er det mulig å oppdatere telefonen selv nå? Er lei av å ha en gammel firmware...

6437746[/snapback]

 

Vel, muligheten er der ute :) Min upgrade er fra t-mobile , så jeg har ikke norsk t9 eller norsk språk (noe som ikke plager meg siden jeg skriver raskere uten t9). Menyen blir også endret litt, men ingenting jeg bryr meg om nå som telefonen fungerer som en drøm.

Om du vil ha info , send meg en PM :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
både analog og digital klokke er mulig å ha på ytre skjerm.

 

Er helt klart en maskulin tlf, og det har benqsiemens prøvd å fremme via diverse kampanjer.

 

Takk for svar. Jeg klarte å fikse den screensaver greia.

 

DAMN IT! Jeg syntes den var litt for maskulin.

Jeg bare så den dumme reklamen med Ronaldo, men ikke noe mer. Hadde egentlig lyst på den razor'n men likte ikke den klumpete delen hvor mikrofonen er.

 

Er det noen jenter som har den eller er jeg den eneste?? :ermm:

Lenke til kommentar
både analog og digital klokke er mulig å ha på ytre skjerm.

 

Er helt klart en maskulin tlf, og det har benqsiemens prøvd å fremme via diverse kampanjer.

 

Takk for svar. Jeg klarte å fikse den screensaver greia.

 

DAMN IT! Jeg syntes den var litt for maskulin.

Jeg bare så den dumme reklamen med Ronaldo, men ikke noe mer. Hadde egentlig lyst på den razor'n men likte ikke den klumpete delen hvor mikrofonen er.

 

Er det noen jenter som har den eller er jeg den eneste?? :ermm:

6441275[/snapback]

 

Hmm.. Jeg ville heller sagt at telefonen er stilig. Metrosexuell om du vil :)

Jeg er gutt og har hatt mange telefoner og hatt det folk kaller "feminine" og "maskuline" telefoner, men ser heller på det som design og funksjonalitets telefoner. Jeg ser altså på denne som en metrosexuell telefon, den har både stil og funksjonaliteten.

 

Tror ikke det er så altfor mange jenter som har den, nei. MEN det vil jo bare si at du har en telefon som du kan brife litt ekstra med ;)

Endret av noelleon
Lenke til kommentar

Jeg vurdere å kjøpe denne i morgen. Jeg er selv jente, og syns absolutt ikke at dette er en maskulin telefon! Jeg syns den er superfin - også for jenter. Blank og smekker!

 

Noen spørsmål før jeg bestemmer meg:

 

De telefonene som akkurat er lagt ut i btikkene - kommer de ferdig oppgradert, eller må man gjøre det etterpå?

 

Stemmer det at men må legge inn nye ord i T9 ordlista for hver melding? Finnes det ikke noen mulighet for å lagre ordene der for alltid?

 

Har nå en symbiantelefon - panasonic x700. Den er TREG! Er EF81 like treg?

 

Er det mulig å overføre ALLE data fra mini-sd til mikro-sd? Hvordan? Kan jeg laste ned all data fra mini-sdkortet på maskinen min, og så dra det over til det nye kortet?

 

Virker som noen virkelig hater denne telefonen! Noen som elsker den også?

 

Håper på raskt svar. Må finne meg telefon i morgen, da min gamle har takket for seg. Jeg vil ha klapptelefon - i sølv, med masse funksjoner - og ser at denne er den jeg kan dra mest nytte av så langt. Andre forslag?

 

På forhånd takk!

Endret av piggsvin
Lenke til kommentar
Jeg vurdere å kjøpe denne i morgen. Jeg er selv jente, og syns absolutt ikke at dette er en maskulin telefon! Jeg syns den er superfin - også for jenter. Blank og smekker!

 

Noen spørsmål før jeg bestemmer meg:

 

De telefonene som akkurat er lagt ut i btikkene - kommer de ferdig oppgradert, eller må man gjøre det etterpå?

 

Stemmer det at men må legge inn nye ord i T9 ordlista for hver melding? Finnes det ikke noen mulighet for å lagre ordene der for alltid?

 

Har nå en symbiantelefon - panasonic x700. Den er TREG! Er EF81 like treg?

 

Er det mulig å overføre ALLE data fra mini-sd til mikro-sd? Hvordan? Kan jeg laste ned all data fra mini-sdkortet på maskinen min, og så dra det over til det nye kortet?

 

Virker som noen virkelig hater denne telefonen! Noen som elsker den også?

 

Håper på raskt svar. Må finne meg telefon i morgen, da min gamle har takket for seg. Jeg vil ha klapptelefon - i sølv, med masse funksjoner - og ser at denne er den jeg kan dra mest nytte av så langt. Andre forslag?

 

På forhånd takk!

6442180[/snapback]

 

Ok....

Jeg vil bare svare det jeg kan, fordi jeg ikke har hatt tid til å prøve mest av funskjonene.

Treg? Jeg synes ikke i det hele tatt. Jeg synes den er ganske rask, bortsett fra når man åpner "mine filer". Det tar noen få sekunder (jeg hadde SE før den, og EF81 virker som en jumbojet).

 

Om minnekortet. Det tror jeg, så vidt jeg vet. Jeg hadde ingen problemet med å overføre filer til minnekortet fra PC. Og det er helt sikkert på at du kan overføre ting fra ditt gamle minnekort til PCen.

 

Om FW, det må du spørre på butikken. Jeg fikk min i går med fw 23, men den virker fint. Jeg kjøpte den i nettbutikk, så det fikk jeg ikke spurt.

 

Jeg elsker telefonen. Skjermen er flott og stor. Den er rask. Menylayouten er ganske fint. I begynnelsen var det litt vanskelig å finne fram det jeg så etter, men jeg har hatt den i en dag.

Jeg var litt overraska på at "alle" sa at den ikke var en tlf til jenter.

 

Lykke til med kjøpet!!

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva du mener når du sier at ordene du legger til i t9 ordlisten forsvinner. Det har skjedd meg ett par ganger også. Som oftest, eller nesten alltid så lagrer den ordene. Men noen tilfeller så virker det ikke som den lager de. Og da må man bare skrive de inn på nytt på neste melding. Litt merkelig. Men er ellers kjempefornøyd med telefonen. Kan absolutt anbefale denne..

Lenke til kommentar

Jeg har nå gått til anskaffelse av en EF81! Er veldig fornøyd - med unntak av en ting.. det er litt slark i tastaturbrettet! Skal det være sånn? Jeg kan skyve det noen millimeter fra side til side - litt irriterende. Hvis dette er noe som ikke skal være sånn, så stikker jeg ned i butikken og får et annet eksemplar i morgen. Han butikkfyren var veldig snill, og sa at jeg måtte komme innom hvis noe var galt. Han sa også at han trodde telefonen var oppgradert - i og med at de akkurat fikk den på lager igjen. Håper på det beste. Noen som kan si noe om dette med tastaturet?

Endret av piggsvin
Lenke til kommentar
Jeg har nå gått til anskaffelse av en EF81! Er veldig fornøyd - med unntak av en ting.. det er litt slark i tastaturbrettet! Skal det være sånn? Jeg kan skyve det noen millimeter fra side til side - litt irriterende. Hvis dette er noe som ikke skal være sånn, så stikker jeg ned i butikken og får et annet eksemplar i morgen. Han butikkfyren var veldig snill, og sa at jeg måtte komme innom hvis noe var galt. Han sa også at han trodde telefonen var oppgradert - i og med at de akkurat fikk den på lager igjen. Håper på det beste. Noen som kan si noe om dette med tastaturet?

6448018[/snapback]

hmm, det er bitte litt slark i tastaturbrettet på min EF81 også, men det er ikke merkbart om jeg ikke sitter der og bevisst trykker den frem og tilbake.

Lenke til kommentar
Jeg har nå gått til anskaffelse av en EF81! Er veldig fornøyd - med unntak av en ting.. det er litt slark i tastaturbrettet! Skal det være sånn? Jeg kan skyve det noen millimeter fra side til side - litt irriterende. Hvis dette er noe som ikke skal være sånn, så stikker jeg ned i butikken og får et annet eksemplar i morgen. Han butikkfyren var veldig snill, og sa at jeg måtte komme innom hvis noe var galt. Han sa også at han trodde telefonen var oppgradert - i og med at de akkurat fikk den på lager igjen. Håper på det beste. Noen som kan si noe om dette med tastaturet?

6448018[/snapback]

 

Min er også ny og den har ikke noe slark i det hele tatt. Tastaturet sitter "fast" for å si det sånn.

Hvis det var meg, ville jeg tatt en tur til butikken.. :)

Endret av espantoso
Lenke til kommentar
Jeg har nå gått til anskaffelse av en EF81! Er veldig fornøyd - med unntak av en ting.. det er litt slark i tastaturbrettet! Skal det være sånn? Jeg kan skyve det noen millimeter fra side til side - litt irriterende. Hvis dette er noe som ikke skal være sånn, så stikker jeg ned i butikken og får et annet eksemplar i morgen. Han butikkfyren var veldig snill, og sa at jeg måtte komme innom hvis noe var galt. Han sa også at han trodde telefonen var oppgradert - i og med at de akkurat fikk den på lager igjen. Håper på det beste. Noen som kan si noe om dette med tastaturet?

6448018[/snapback]

 

 

PS: Hva syntes du om skjermen og temaene?

Lenke til kommentar
Jeg har nå gått til anskaffelse av en EF81! Er veldig fornøyd - med unntak av en ting.. det er litt slark i tastaturbrettet! Skal det være sånn? Jeg kan skyve det noen millimeter fra side til side - litt irriterende. Hvis dette er noe som ikke skal være sånn, så stikker jeg ned i butikken og får et annet eksemplar i morgen. Han butikkfyren var veldig snill, og sa at jeg måtte komme innom hvis noe var galt. Han sa også at han trodde telefonen var oppgradert - i og med at de akkurat fikk den på lager igjen. Håper på det beste. Noen som kan si noe om dette med tastaturet?

6448018[/snapback]

 

 

PS: Hva syntes du om skjermen og temaene?

6448798[/snapback]

Takk for svar. Jeg tror jeg stikker ned i butkken om litt.

 

Skjermen er fin, syns jeg. Skulle bare ønske man kunne få bort operatørlogo. Når jeg setter den til ingen så står det likevel Telenor! Og jeg har faktisk Chess!? Skjønner ikke helt. Kan jeg få dette helt bort?

 

Når det gjelder temaene syns jeg de er greie. Tror man lett kan laste ned flere hvis man begynner å kjede seg. Alt som heter star wars er jevnet med jorden på min telefon! Har ingen interesse av det.

 

Et annet spørsmål til dere alle. Finnes det mulighet til å dele sms-innboksen i mapper. På symbiantelefonen jeg har nå, så kan jeg legge folk i mapper, så blir det litt mer oversiktlig. Trenger å ta vare på endel meldinger i jobbsammenheng. Går det på denne telefonen?

Endret av piggsvin
Lenke til kommentar
Fikk telefonen i dag! Er i ekstase :D

 

Men kan noen si meg hvordan jeg fjerner operatørlogoen?

Og hvordan jeg lagrer ting på minnekortet?

6041408[/snapback]

 

 

Du lager en transparent .png fil. Legg den inn på telefonen, og sett den som logo.

 

Du kan legge inn filer på minnekortet i mobil utforskeren som blir installert fra CDen. Enkelt og greit.

6044930[/snapback]

Hvordan lager man en tom .png.fil?

 

Hilsen grønn :whistle:

Lenke til kommentar

Er det forresten flere som kan bevege litt på tastaturbrettet? Er litt i tvil om dette er noen vits i å klage på. Det beveger seg bare når jeg skyver på det, ikke når jeg skriver. Har dessuten blitt litt bedre etter at jeg har trykket litt på det. Tydelig at det kanskje bare måtte sette seg litt. Hva tror dere? Telefonen virker som den er oppgradert - har ikke funnet noe å utsette på den. Er derfor litt redd for å bytte den i en annen pga tastaturet, man vet jo aldri om man får en like bra en tilbake. RÅD?

Endret av piggsvin
Lenke til kommentar
Fikk telefonen i dag! Er i ekstase :D

 

Men kan noen si meg hvordan jeg fjerner operatørlogoen?

Og hvordan jeg lagrer ting på minnekortet?

6041408[/snapback]

 

 

Du lager en transparent .png fil. Legg den inn på telefonen, og sett den som logo.

 

Du kan legge inn filer på minnekortet i mobil utforskeren som blir installert fra CDen. Enkelt og greit.

6044930[/snapback]

Hvordan lager man en tom .png.fil?

 

Hilsen grønn :whistle:

6449242[/snapback]

 

Last ned denne filen http://puuu.us/clear.gif

Putt den på minnekortet ditt (eller telefonen, spiller egentlig liten rolle)

Sett den som logo i display settings (Har ikke norsk meny)

 

For min del så får jeg ikke satt noen annen logo pga Tele2. De har en snodig måte å sende operatør informasjonen sin på :no:

Endret av noelleon
Lenke til kommentar

Skjermen er fin, syns jeg. Skulle bare ønske man kunne få bort operatørlogo. Når jeg setter den til ingen så står det likevel Telenor! Og jeg har faktisk Chess!? Skjønner ikke helt. Kan jeg få dette helt bort?

 

Når det gjelder temaene syns jeg de er greie. Tror man lett kan laste ned flere hvis man begynner å kjede seg. Alt som heter star wars er jevnet med jorden på min telefon! Har ingen interesse av det.

 

Jeg har Chess også, men det står N Netcom på min telefon. Jeg tror det er pga de to forskjellige nettverkene Chess bruker.

Jeg har ikke peiling om hvordan man kan fjerne operatørlogoen, men hvis du har Photoshop, så kan du lage en transparent .png fil, eller .gif.

Bare åpne en ny transparent fil, og lagre den som .gif/.png.

Lenke til kommentar

Skjermen er fin, syns jeg. Skulle bare ønske man kunne få bort operatørlogo. Når jeg setter den til ingen så står det likevel Telenor! Og jeg har faktisk Chess!? Skjønner ikke helt. Kan jeg få dette helt bort?

 

Når det gjelder temaene syns jeg de er greie. Tror man lett kan laste ned flere hvis man begynner å kjede seg. Alt som heter star wars er jevnet med jorden på min telefon! Har ingen interesse av det.

 

Jeg har Chess også, men det står N Netcom på min telefon. Jeg tror det er pga de to forskjellige nettverkene Chess bruker.

Jeg har ikke peiling om hvordan man kan fjerne operatørlogoen, men hvis du har Photoshop, så kan du lage en transparent .png fil, eller .gif.

Bare åpne en ny transparent fil, og lagre den som .gif/.png.

6450267[/snapback]

 

flott at du ikke leser mine posts forresten :)

Lenke til kommentar
Fikk telefonen i dag! Er i ekstase :D

 

Men kan noen si meg hvordan jeg fjerner operatørlogoen?

Og hvordan jeg lagrer ting på minnekortet?

6041408[/snapback]

 

 

Du lager en transparent .png fil. Legg den inn på telefonen, og sett den som logo.

 

Du kan legge inn filer på minnekortet i mobil utforskeren som blir installert fra CDen. Enkelt og greit.

6044930[/snapback]

Hvordan lager man en tom .png.fil?

 

Hilsen grønn :whistle:

6449242[/snapback]

 

Last ned denne filen http://puuu.us/clear.gif

Putt den på minnekortet ditt (eller telefonen, spiller egentlig liten rolle)

Sett den som logo i display settings (Har ikke norsk meny)

 

For min del så får jeg ikke satt noen annen logo pga Tele2. De har en snodig måte å sende operatør informasjonen sin på :no:

6450042[/snapback]

Tusen takk! Det fungerte!

 

Jeg er ganske grønn, så jeg har noen flere spørsmål. Hvordan får man bakgrunnsbildene til å fylle skjermen. Hos meg fyller de bare ca halve. Det er kun når jeg bruker wallpaper-bildene at de fyller hele. Dette er litt kjedelig. Men mest sannsynlig så er det jeg som ikke skjønner hvordan man gjør det.

Endret av piggsvin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...