Gå til innhold

Benq-Siemens EF-81 Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt telefonen i ei uke nå, sliter med dårlig batterikapasitet. Batteriet er tomt

 

etter bare 8-12 timer, 10-20 min samtale og eventuelt 10-20 min spilling

 

(gemjam), har automatisk tastelås, lysstyrke 50%,slått av alle telefonlyder. Har

 

lagt merke til at knappane utanpå lyser heile tida, kan ein slå av dette? Har også

 

slått av umts nettet uten at det har gitt noe merkbart lengre batterilevetid.

 

Er det noen som har noen gode tips? Har eg fått eit feileksemplar?

 

 

Lurer også på om det er mogleg å slå av themes? liker ikkje at telefonen bruker

 

så lang tid på å slå seg av og på.

 

 

Tror du kan laste ned Gem Jam gratis her:

 

http://siemens.annyway.net/casperweb/dispa...&contId=1082150

 

 

Det var den eg prøvde å laste den ned da jeg fikk feilmeldinga.

Lenke til kommentar
Har hatt telefonen i ei uke nå, sliter med dårlig batterikapasitet. Batteriet er tomt

 

etter bare 8-12 timer, 10-20 min samtale og eventuelt 10-20 min spilling

 

(gemjam), har automatisk tastelås, lysstyrke 50%,slått av alle telefonlyder. Har

 

lagt merke til at knappane utanpå lyser heile tida, kan ein slå av dette? Har også

 

slått av umts nettet uten at det har gitt noe merkbart lengre batterilevetid.

 

Er det noen som har noen gode tips? Har eg fått eit feileksemplar?

 

 

Lurer også på om det  er mogleg å slå av themes? liker ikkje at telefonen bruker

 

så lang tid på å slå seg av og på.

 

 

Tror du kan laste ned Gem Jam gratis her:

 

http://siemens.annyway.net/casperweb/dispa...&contId=1082150

 

 

Det var den eg prøvde å laste den ned da jeg fikk feilmeldinga.

6177525[/snapback]

 

Hm.

 

I dette øyeblikk har batteriet mitt vart i to døgn, det er halvfullt, og jeg har brukt mobilen mer enn du skriver her ovenfor.

 

Jeg har 100% lysstyrke, men jeg slått på noe som heter "strømsparing", det er mulig at det påvirker de ytre knappene og skjermen, for de slår seg helt av hos meg. Hvis den ytre skjermen din og knappene er på hele tiden, vil nok dette spise strøm.

 

EDIT: Ja, også har jeg "ingen" på skjermsparer.

Endret av Nagel
Lenke til kommentar

ohy: batterier er alltid litt ustabile de første ukene. Husk å aldri la den gå helt tom, men gjerne lad den når batteriet er halv-tomt og lad den gjerne over natten. Dette bygger opp cellene og gir deg bedre kapasitet over tid.

 

Du kan vel ikke slå av themes helt, men velg det themet som er av minst størrelse, så blir mobilen litt raskere.

 

Hvorfor slår du den av og på egentlig? Den bruker veldig mye batteri da, spesielt på oppstart (spiser lett opp 5-10 standbytimer ved oppstart).

Det er mer lønnsomt å la den være på og sette den i offline-mode (trykk rødtast i standby). Forresten, hvis du ikke har behov for å være tilgjengelig om natta bør du alltid bytte til offline-mode da det sparer batteriet noe sykt.

Lenke til kommentar

Eg slår den av om natta. Brukar valget: "Slå av", bruker ikke "frakopblet modus"

 

eller "Slå av(alarmer av)". Har ikkje lyst på telefoner om natta men treng

 

vekkerklokka som er sykt bra. Problemet med telefonen min er at jeg ikkje klarer

 

å slå av bakgrunnbelysningen på skjermen og knappene på utsiden. dei lyser

 

heile tida også når eg har slått den av som beskrevet ovanfor.

 

Har heller aldri ladda batteriet heilt ut.

Lenke til kommentar
Hei, vet noen om det er mulig å laste opp flere teamer? Eller må vi bruke bare de som kommer med tlf?

 

Takk for eventuelle svar :)

6214017[/snapback]

 

Hei!

 

Sjekk www.modopo.com der finner du noen få teamer til. Husk at de kun kan overføres via bluetooth! Ikke bruk Siemens MPM men bruk Windowsfunksjonen "Send fil til...". Når filen er mottatt, slå av telefonen og start den på nytt...

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvordan jeg kan få oppdatert firmwaren min, den er nå KE_1433_10.0.2

må jeg inn på verksted? og i så fall bor jeg i bærum hvor er da nærmeste?

Takk for all hjelp jeg får.

6188342[/snapback]

Det har nok ikke kommet noen nye firmwareversjon. Tror det er FW31 som kommer snart. Du kan sjekke versjonen på din mobil slik: *#06#, grønn ringeknapp, -> 1x til høyre og helt ned. Der står det SVN 22 på min.

Lenke til kommentar
Hei, vet noen om det er mulig å laste opp flere teamer? Eller må vi bruke bare de som kommer med tlf?

 

Takk for eventuelle svar :)

6214017[/snapback]

 

Hei!

 

Sjekk www.modopo.com der finner du noen få teamer til. Husk at de kun kan overføres via bluetooth! Ikke bruk Siemens MPM men bruk Windowsfunksjonen "Send fil til...". Når filen er mottatt, slå av telefonen og start den på nytt...

6214122[/snapback]

 

 

T A K K !! :)

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvordan jeg kan få oppdatert firmwaren min, den er nå KE_1433_10.0.2

må jeg inn på verksted? og i så fall bor jeg i bærum hvor er da nærmeste?

Takk for all hjelp jeg får.

6188342[/snapback]

 

 

Da kan du ta kontakt med Zodiac som har serviceverksted på Storo i Oslo!

 

Der får du oppdatert din telefon kostnadsfritt. Det fikk ihvertfll jeg! Jeg hadde SVN 23, og har nå SVN 22!

 

Virket mye bedre nå:)

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har jeg forstått det riktig at man ikke kan endre fontstørrelse på EF81? I så fall gjelder dette bare menyene eller også når man skriver/leser sms, og i nettleseren?

 

Og hvordan synes dere menyene er i forhold til de andre Siemens-modellene?

6227289[/snapback]

 

Hei! du kan endre fontstørrelsen kun i SMS, dvs. definere en mindre størrelse for inn og utgående meldinger. I selve menyene kan den dessverre ikke endres :-(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...