Nano- Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Jeg er ikke oppdatert på kameramarkedet i det hele tatt, det er heller ikke mamma som skal få seg et digitalkamera av pappa til burdag. Så, jeg trenger deres hjelp til å finne et kamera som: - Er lite og nett (ikke over vanlig størrelse) - Er lett å bruke (viktig!) - Er av god kvalitet - Har ok mange Mpx - Har minst 3x optisk zoom - Er fint, og passer i ei veske. Har sett litt på HPCR927 , noen som har erfaringer med dette? Pris spiller ikke allverden av rolle, men mye dyrere enn 3000,- blir kanskje litt unødvendig. Håper på respons! Lenke til kommentar
moestue Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Jeg ville hvertfall ikke sett meg blind på at den har blitt testvinner av Hjemme-pc. Det har tross alt ikke så mye med data å gjøre Regner med at 3000 skal dekke minnebrikke og bæreveske også, og da ville jeg vurdert Nikon P2 og Fujifilm F10. Sistnevnte kjøpte jeg for 1,5 uke siden og er veldig fornøyd. Kameraet tilfredsstiller alle dine krav, men det finnes mindre kameraer i samme klasse, feks Nikon P2. Original skinnveske koster 160 kr ca, og Xd minnebrikke på 512MB rundt 500 kr. Kameraet koster rundt 2500 avhengig av hvor du kjøper det. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Dette bør du kanskje sjekke ut, omkretsen på kameraet er mindre enn et bankkort. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Hold deg unna det kameraet og kjøp heller et Canon IXUS 750 til nesten samme pris. Det er kansje det beste kameraet på markedet idag til den prisen. kona mi har det og det er utmerket til all bruk, hun er storfornøyd. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) BMP: Hold deg unna hvilket kamera? Uansett regner jeg med at du har erfaring med kameraet når du så sterkt fraråder det? (regner med at du ikke snakker om Optio S da det koster en brøkdel av Ixus 750... hvis man fortsatt får tak i det). duqe77: Pentax Optio S er et ganske så gammelt kamera. Vil heller anbefale Pentax Optio A10 som er nyeste modell. Tross størrelsen har det fysisk like stor bildebrikke som Ixus 750, og bildekvaliteten er meget pen. Endret 21. april 2006 av Afseth Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Ixus 750 eller Ixus 60 ville jeg valgt. Hvis dere ikke er så proffe og kun tar bilder ved høytider eller på ferie så holder Ixus 60 i massevis. Ixus 60 koster jo bare ca. 2.500 kr. på nettet så da har du råd til en stor minnebrikke også, f.eks. en på 1 gb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå