Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Et merkelig problem med alufelgene mine.

Anbefalte innlegg

Hei

Satt nettopp på sommerdekka på bilen min. Har kjørt med vinterdekk 175/70 R13 og det er ingen spesielle ulyder med de på. Satt på Alufelgene med 195/55R15 dekk og jeg får da en irriterende lyd som høres ut som et hjullager som holder på å ta kvelden. Vanskelig å beskrive lyden men er jævli irriterende. lyden kommer først når jeg kommer opp i 60 km/t. Sommerhjula er ikke riktig avbalansert men jeg kjørte en stund med vinterhjul som heller ikke var det og der var det ikke noen ulyd kun vibrasjon i rattet. Det er det også nå har bestillt time for avbalansering, men tviler veldig på at det er grunnen til ulyden. Hvis det er hjullager så burde jo lyden blitt værre med tiden. har jo kjørt en ca 4000 km med de sommerhjula tilsammen og det er rart at lyden ikke går over til værre romling. Jeg er ganske sikker på at det ikke er dekkstøy som er grunnen. Aner ikke hva slags kvalitet det er på de dekka heller. Vet at de heter Matador eller noe sånt. Vinterdekka er Viking Continental.

Noen som har noe peiling på hva det kan være. Kan jo selvsagt være at avbalansering hjelper, det er jo uansett noe som må gjøres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Awww, surt det der...

Må vel hive meg til å bytte et hjullager på den stakkars sierraen min snart og, må bare få handla noe verktøy først :p

Håper du får fiksa det rimelig fort da, og husk til neste gang du hører en rar lyd at det kan være hjullager :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...