Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs router med QoS støtte

Anbefalte innlegg

Jeg har ordnet ip telefoni (fra Phonzo) til foreldrene mine, men den trådløse routeren dems har har ikke QoS og ikke støtte for WPA (har nyeste firmware). Så lurer på om noen har et godt tips på et billig og stabil trådløs ruter (inkl switch) ? Har surfet litt rundt, men syntes det er vanskelig å finne et godt produkt på 500-600kr. Må jeg opp i 1000kr for å finne et slikt produkt jeg er på jakt etter?

Endret av kozmic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sier du WRT54GL så er vi nok enige.

5937159[/snapback]

Jeg har sett på denne, og virker meget lovende. Det finnes mange revisjoner osv.. (tenker på uoffisielle firmwares), men med det nyeste offisielle firmwaren, er det støtte for QoS? Eller må jeg passe på at jeg får kjøpt riktig revisjon og bruke uoffisiell firmware?

Og foresten, selges dette i noen butikk i Oslo? Skulle gjerne ha fikset dette i morgen for foreldrene mine, da funker nettbutikker dårlig :(

Endret av kozmic
Lenke til kommentar
Digitalimpuls i møllergata i Oslo (en side gate av karl johan) har en hel del linksys utstyr. Hør med dem. Ellers så ligger datakjeden rett i nærheten så kanskje de har og.

5937532[/snapback]

Takk skal du ha :)

Har handlet mye i den butikken (digital impuls), bra service. Desverre har de ikke dette produktet inne for tiden :(

Endret av kozmic
Lenke til kommentar

Bare for å korrigere meg selv WRT54G, GL og GS kan anbefales.

Versjon 5.0 av WRT54G har IKKE linux(som de andre), men firmwaren til den er også cracket nå, men jeg vet ikke hvordan den nye firmwaren fungerer.

Det må vel være noen butikker i Oslo som har den ruteren tilgjengelig i butikken. Men gå for GL eller GS versjonen når du kjøper den, for sikkerhets skyld. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...