Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Starter bare når motoren er varm.Audi 100

Kuffe

Anbefalte innlegg

Som emnetittel sier, så sliter jeg å få start på en audi 100.

Bilen har stått en stund, og når vi skulle starte den er forleden, var den helt død. Etter litt hjelp med startkabel fikk vi den i gang. Vi kjørte rudnt i en times tid og alt så ut til å funke bra. Vi skrudde av bilen, og ventet en times tid og prøvde å starte den, og den startet med en gang uten problemer.

Da tenkte jeg at det sikkert bare var at batteriet var utladet.

Men etter at bilen sto over en natt, fikk vi ikke start på den igjen.

Batteriet er bare 5mnd gammelt.

Er litt usikker på hvilken årsmodell bilen er, tror det er 86-87.

Det er hvertfall en audi 100 2.2l

Som dere sikkert skjønner har jeg ikke peil på bil..

Men hvis noen hadde noe tips om hva som kan være galt, takker jeg på forhånd.

mvh.

Kuffe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som emnetittel sier, så sliter jeg å få start på en audi 100.

Bilen har stått en stund, og når vi skulle starte den er forleden, var den helt død. Etter litt hjelp med startkabel fikk vi den i gang. Vi kjørte rudnt i en times tid og alt så ut til å funke bra. Vi skrudde av bilen, og ventet en times tid og prøvde å starte den, og den startet med en gang uten problemer.

Da tenkte jeg at det sikkert bare var at batteriet var utladet.

Men etter at bilen sto over en natt, fikk vi ikke start på den igjen.

Batteriet er bare 5mnd gammelt.

Er litt usikker på hvilken årsmodell bilen er, tror det er 86-87.

Det er hvertfall en audi 100   2.2l

Som dere sikkert skjønner har jeg ikke peil på bil..

Men hvis noen hadde noe tips om hva som kan være galt, takker jeg på forhånd.

mvh.

Kuffe

5936480[/snapback]

En av to: enten har du noe som sluker strøm, eller så er batteriet kaputt.

kontroler at det er vann på det først. Sett batteriet på lading over natten, .ta så batteriet med til noen som selger batteri, og be dem sjekke det. da med en belastnings test, og måle syrevekten.

Endret av paradude
Lenke til kommentar

Kan ikke fatte at det er batteriet, kjøpte som sagt nytt for bare noen mnd siden. Men skal selvfølgelig sjekke det opp.

Kan det være noe slags jordfeil overslag eller noe, som tapper batteriet konstant?

Kan det kanskje være noe jeg kan feilsøke av strømkretser??

Takk for raskt svar =)

Lenke til kommentar
Kan ikke fatte at det er batteriet, kjøpte som sagt nytt for bare noen mnd siden. Men skal selvfølgelig sjekke det opp.

Kan det være noe slags jordfeil overslag eller noe, som tapper batteriet konstant?

Kan det kanskje være noe jeg kan feilsøke av strømkretser??

Takk for raskt svar =)

5936593[/snapback]

det fine er jo at da har du garanti enda, men ikke si at det har vært nedtappet.

Du kan sjekke med et amperemeter om de "!lekker". ellers, sjekk at alt av lys slåest av...(bagasjerom, stereo ol). tviler på at overslag er årsak.

Lenke til kommentar
Jeg får vel ta tangamper meteret når bilen ikke er i gang, hvis ikke det lekker noe. Så får jeg vel få bytta batteriet.

Er det noe sånt at grantien ikke gjelder hvis batteriet har vært helt utladet?

5937833[/snapback]

Vel, om batteriet har stått i frost utladet, og du forteller det, så kan selger krangle :)

Endret av paradude
Lenke til kommentar

Hadde samme problemet på audien min,, har en audi 100 2.8 91-mod,. Problemet var at den ladet seg ikke,, og at den startet ikke når når det var kaldt ++,. da tenkte jeg at det var dynamoen,,. jeg kjøpte en dynamo til 3000kr å satte det på, men problemet var der fortsatt,,. så kjøpte jeg et "laderele" og bilen virker helt fint enda ,etter at jeg skiftet det.. Du må først prøve å skifte ladrele og vist ikke det går, så må du skifte dynamo.. laderele er noe som ryke når det er noe annet teknisk feil med systemet.. laderele til audi 100 koster mellom 80 -110kr på Biltema.... men jeg vil råde deg til å kjøpe det på Berge og co. som koster kanksje litt mer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...