Gå til innhold

Wake-on-lan


ZoRaC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Sendte mail til SMC og dete var svaret jeg fikk:

Quote:


Dear customer,


The SMC 1255 TX supports the WOL as a feature, like the cards support the tcp/ip for exemple.


The settings after are regarding the o/s the bios etc.


Best regards


SMC Technical Support

-------------------------------------------------------------------

Open from Monday to Saturday from 9 am to 6 pm


Web :

-------------------------------------------------------------------



> Hi!

>

> I just bought one of that cards, because of the Wake-On-Lan support, but I can't manage to find any software I can use to send a "wake-up packet"?

> Neither on your webpage or the enclosed diskette...

>

> Do you (SMC) have any such software for your customers?

> Do you know of any other software I can use if not?

>

> Regards,

>
Navnet mitt

>

>



 

heh... Hvis jeg kjøper nettkort som støtter f.eks TCP/IP, betyr ikke det at jeg kan bruke TCP/IP.. heh.... :razz:

 

Ingen som bet av et prog jeg kan bruke da? :sad:

Lenke til kommentar

Grunnen til at du må enable WOL i BIOS, er fordi det da holdes liv i nettverkskortet slik at det kan detektere at kortets mac adresse sendes på broadcast adressen. Kjøper du et separat nettverkskort, må du også (mest sannsynlig) koble på en liten ledning mellom hovedkortet og nettverkskortet. Denne skal følge med nettverkskortet.

 

Du kan jo "lage" og sende en WOL pakke for å vekke PCen din. Tror du repeterer MAC adressa til nettverkskortet du skal vekke 16 ganger. Har sett på noen av kildekoden til slike for linux, og det er lite kode. Lag en selv :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Linuxguru skrev (2002-10-15 12:24):

Grunnen til at du må enable WOL i BIOS, er fordi det da holdes liv i nettverkskortet slik at det kan detektere at kortets mac adresse sendes på broadcast adressen. Kjøper du et separat nettverkskort, må du også (mest sannsynlig) koble på en liten ledning mellom hovedkortet og nettverkskortet. Denne skal følge med nettverkskortet.


Å "enable" støtte for det er ikke problemet. Har en sånn liten "ledning" til HK, men problmet er å finne programvare som kan sende en "Wake-up-Packet"

 

Quote:


Du kan jo "lage" og sende en WOL pakke for å vekke PCen din. Tror du repeterer MAC adressa til nettverkskortet du skal vekke 16 ganger. Har sett på noen av kildekoden til slike for linux, og det er lite kode. Lag en selv :smile:


D høres ut som at du har litt peiling. Kan ikke du lage en sånn til meg? :smile:

 

 

Quote:


GeeZuZz skrev (2002-10-15 16:41):

Er i akkurat samme situasjon som deg!


Jeg kan ikke forstå hvordan de (SMC og mange andre) kan skrive så voldsomt om den WOL supporten, og WOW så bra det er med WOL.


Men programvare som lar deg bruke det? Nei det er umulig å finne.


Jeg fant et en gang, men det funket ikke... :sad:



Fnat noen som het "Server tools 1.0", men det virket ikke... :sad:

Må se gjennom BIOS en gang til for å være sikker på at jeg har "enablet" WOL... :smile:

Lenke til kommentar

Burde gjøre nytten.

 

http://www.gammadyne.com/wol.exe

 

This program broadcasts a "Wake On LAN" packet to the Network Interface Card (NIC) with the specified MAC address.

 

Example:

 

wol 5c9d32b5f287

 

Notes:

The motherboard must support Wake On LAN.

The NIC must support Wake On LAN.

There must be a wire connecting the motherboard's WOL port to the NIC's WOL port.

The Wake On LAN feature must be enabled in the motherboard's BIOS.

The "Good Connection" light on the back of the NIC must be lit when the machine is off.

Packets cannot be broadcast across the Internet. That's why they call it Wake On Lan, not Wake On Internet.

 

Thomas

 

[ Denne Melding var redigert av: anatomicpants på 2002-10-16 12:45 ]

Lenke til kommentar

Quote:


anatomicpants skrev (2002-10-16 12:43):

Burde gjøre nytten.




This program broadcasts a "Wake On LAN" packet to the Network Interface Card (NIC) with the specified MAC address.


Example:


wol 5c9d32b5f287


Notes:

The motherboard must support Wake On LAN.

The NIC must support Wake On LAN.

There must be a wire connecting the motherboard's WOL port to the NIC's WOL port.

The Wake On LAN feature must be enabled in the motherboard's BIOS.

The "Good Connection" light on the back of the NIC must be lit when the machine is off.

Packets cannot be broadcast across the Internet. That's why they call it Wake On Lan, not Wake On Internet.


Thomas


[ Denne Melding var redigert av: anatomicpants på 2002-10-16 12:45 ]


 

Takk Thomas! Skal teste når jeg kommer hjem! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...