Narkolepsi Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Laptopen min frøys plutselig i dag, så jeg måtte restarte. Kom så langt som til XP logoen da alt stoppet. Fikk så den berømte blåskjermen med en beskjed som så sånn noelunde slik ut: Can not load the hive(file) ..\systemroot\system32\config\software. Beginning the physical dump of memory.. Etter noen restarts bare loopet maskinen mellom xp-logo og rebooting. Det kommer en blåskjerm i mellom, men jeg kan ikke lese hva som står der siden den forsvinner med en gang. Prøvde meg på system recovery, men chkdsk låser seg på 50%, og når jeg vil inn i c: og se får jeg følgende melding: "an error occured during directory enumeration" Jeg prøvde så å få installert en ny XP oppå den gamle, men da får jeg beskjed om at dette ikke kan gjøres fordi partisjonen jeg har valgt en for liten eller er skadet.. Prøvde Fixboot og Fixmbr uten resultat. Komplett Notebook M645 Minne:Kingston ValueR DDR SO-DIMM PC3200 512MB Non-ECC, 2.6V, 64M x 64, 200p,CL3 Skjermkort: GeForce 6600 128MB,15" WXGA Harddisk: Samsung SpinPoint M40 80GB 5400RPM IDE ATA/100 2,5" Hva nå? Ligger noe der som jeg gjerne skulle ha hatt tak i.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Bruk en extern USB harddrive . Deretter booter du med Ultimate Boot CD eller liknende . Da kan du kopiere ut innhold til USB HD'n hvis partisjonen er iorden ellers (untatt C:\Windows\system32\config og software filen da som er registry fil/hive som er skadet ) . Lenke til kommentar
Narkolepsi Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Takk for kjapp respons! Det var en haug med programmer der..hvilket skal jeg bruke for å få data over til min USB-HD? Endret 17. april 2006 av Narkolepsi Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Kanskje du skulle laget deg en UBCD for windows CD . Så har du native NTFS støtte og kan benytte Windows PE's normale explorer til kopiering . Litt enklere å bruke ... http://www.ubcd4win.com/ Lenke til kommentar
Narkolepsi Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Kanskje du skulle laget deg en UBCD for windows CD .Så har du native NTFS støtte og kan benytte Windows PE's normale explorer til kopiering . Litt enklere å bruke ... http://www.ubcd4win.com/ 5936316[/snapback] Ja det virker litt enklere. Takker! Lenke til kommentar
Narkolepsi Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Hmmm..skulle bruke PE's explorer til kopiering, men den klikka når jeg skulle inn på c:... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Du bør nok kjøre et cmd vindu og chkdsk /r på den først . Lenke til kommentar
Narkolepsi Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Tja..har prøvd flere diagnostiserings redskaper på boot-cd'en, og de sier at disken ikke er formatert. Det er vel ikke godt nytt? Har enda ikke sjekket om det er noe fysisk galt med disken. Lenke til kommentar
Narkolepsi Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Når jeg kjører HD Tune 2.51 Hard Disk Utility i Error scan kommer det opp en hel del røde prikker. Dette betyr at harddisken er fysisk skadet, ikke sant? Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Prøvd å koble disken til en annen PC, og kjørt GetDataBack? Da kan det jo hende du får ut noe. Lenke til kommentar
Narkolepsi Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Prøvd å koble disken til en annen PC, og kjørt GetDataBack? Da kan det jo hende du får ut noe. 5960828[/snapback] Hvordan gjør jeg det med en laptop? Mener du å bruke en ekstern hd? Er ikke så godt inne i dette her skjønner du.. Har liten lyst til å skru og mekke på laptopen min, da det kan ødelegge garantien hos komplett.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Går an å legge getdataback FAT/NTFS versjon inn som plugin til BartPE boot cd . Det man må ha er en extern USB drive for å legge reddede data over til . Instruksjoner her: http://www.runtime.org/peb.htm Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Når jeg kjører HD Tune 2.51 Hard Disk Utility i Error scan kommer det opp en hel del røde prikker. Dette betyr at harddisken er fysisk skadet, ikke sant? Ja, du har et problem. Har vært ansatt på profesjonelt pc-verksted og en prikk er nok til at harddisken byttes. Det er mange sektorer skadet på harddisken din, men du kan fremdeles få ut filene fra de sektorene som er "friske"... Du kan jo høre med komplett om de kan få tilbake filene dine, og samtidig bytte harddisken så lenge det går på garanti. Harddisken må ialelfall uansett byttes. Lenke til kommentar
Narkolepsi Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 KOmplett sier også at de vil gjerne bytte ut harddisken, så det er bra. De sa også at jeg kunne ta ut disken selv og sende den til dem, så da er det jo en mulighet for at jeg fikse dette selv. Er det noen mulighet for å koble en hd fra en laptop til en stasjonær PC? Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Ja, jeg mener du kan bare plugge den rett inn i en vanlig IDE kabel... Lenke til kommentar
Narkolepsi Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Ja, jeg mener du kan bare plugge den rett inn i en vanlig IDE kabel... 5978733[/snapback] Er nok ikke det..har akkurat tatt hd'en ut, og den IDE-kabelen som passer inn der er mye mindre enn den som passer til de "vanlige" harddiskene mine. Jeg så heller ikke hvor man skulle koble til strømforsyning. Min maxtor eksterne hd har jo et kabinett som følger med. Finnes det noe lignende jeg kan koble til den ødelagte laptop-hd'en? På en eller annen måte må det jo være mulig å koble den til en stasjonær hd eller til min andre laptop via USB? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Er ikke samme det nei . Du vil trenge et 2.5" til 3.5" adapter kit som f.eks: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=103373 Lenke til kommentar
Narkolepsi Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Er ikke samme det nei .Du vil trenge et 2.5" til 3.5" adapter kit som f.eks: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=103373 6030920[/snapback] Takker! Lenke til kommentar
ZeldaX Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Er ikke samme det nei .Du vil trenge et 2.5" til 3.5" adapter kit som f.eks: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=103373 6030920[/snapback] Takker! 6038585[/snapback] Hei, eller du kan jo bare kjøpe ett kabinett til 2,5" din koster ikke mere enn 300,- og da kan du faktisk fortsette å bruke disken som en ekstern en. Ligger nemlig bare en diskkontroller i kabinettet, og denne kobler du ganske enkelt til en usb-kontakt, og vips ekstern disk. PS: ikke ser de ille ut heller: Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 De er fine de eksterne kabinettene, kanskje du får bruk for den senere også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå