Gå til innhold

360, merkelig oppførsel!

Anbefalte innlegg

Jeg kom hjem fra påskeferie igår, og skulle spille Oblivion, jeg satte på og spilte i ca. 10 minutter og vips, der frøs bildet, lyden, det eneste jeg kan gjøre er å skru av og på konsollen. :no:

Jeg fikk vite av en venn av meg som var her i ferien at han opplevde dette da han skulle spillte litt PDZ, det var første gang det skjedde. Nå skjer det hele tiden. Han gjorde ikke noe med konsollen som jeg vet ihvertfall, så det er ikke hans feil selv om det høres sånn ut!

Har prøvd den flere ganger og det samme skjer hver gang. Noen ganger blir bildet helt borte og det kommer vertikale grønne striper på skjermen. Jeg har prøvd tipsene på xbox.com, jeg tok ut alle avtagbare deler, men jeg kan ikke spille uten dem heller, noen ganger tar det litt lenger tid før den fryser enn andre. Men når jeg spiller tar det bare 10 minutter. Ringen rundt power knappen er ikke rød, den er grønn hele tiden, som om alt var normalt. Har ikke hatt noen problemer med den i de fire månedene jeg har eid den..

Hva skal jeg gjøre? Jeg kjøpte den i januar på gamezone.no, noen som vet hva jeg kan gjøre? Skal prøve den mer og kan komme med mer informasjon senere.

All hjelp er gull verdt! :roll:

Mvh

Martin-sama :

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er varmeutvikling. Plasser strømadapteret på et kaldt/luftig sted. samt at det står slik det skal stå.

5936330[/snapback]

Ok, så det er den svære grå strømadapteren som må stå kjølig? Men det er jo litt rart med tanke på at den nesten alltid har vært der! Men jeg kan prøve det, og komme tilbake med info! Takker ihvertfall! :roll:

Lenke til kommentar

Å kjøle den ned hjalp ikke, jeg la konsollen og alt et annet sted, brukte til og med fryse elementer i poser for å forhindre varme, men akkurat det samme skjedde!

IGN sa at 3 av deres 5 Xbox 360'er hadde problemer med Oblivion. Blant annet hakking og frysing.

5936418[/snapback]

Mener du da at Oblivion gjorde 360'n vondt? Hvis du leste hele tråden så vil du oppdage det først skjedde med Perfect dark. Og jeg har spilt Oblivion i 30 timer uten problemer!

Klarte nettopp å spille Gotham racing i et kvarter uten problemer, så byttet jeg til Oblivion, og der kuttet den ut etter 1-2 minutter... Hva skal jeg gjøre med dette? Må den byttes?

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

Hva betyr det hvis jeg sletter cachen? Jeg regner ikke med at det er save gamene, men jeg kan prøve! Takker igjen!

TCi, defragmentere? Går det an på 360? Eller mener du formatere?

Edit: Jeg tok ut Oblivion disken for å slette demoer, slettet alle demoene og da hang den seg opp, jeg trykket på power knappen, men nå ble 3/4 av ringen rød.. Skrudde den av, men nå går den ikke på lenger!! :no: Hva skjer med min kjære?!

Jeg tror jeg har funnet ut litt mer, nå vil ikke konsollen min starte opp med harddisken etter at jeg prøvde å holde inne a-knappen. Hvis jeg skrur på med Oblivion i, og holder inne a-knappen når xbox symbolet kommer, henger den seg også opp... Den kan stå standby, men ikke noe mer enn det.. Så det er noe med Oblivion tror jeg, men hva jeg skal gjøre.. ? :(

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

Det samme skjedde med meg. Etter jeg hadde hatt konsollen i 3 måneder begynte skjermen å fryse hele tiden. Jeg ringte til Microsoft kunde service og de sendte en likkiste. To uker senere fikk jeg ny xbox som funker helt fint.

Lenke til kommentar
Det samme skjedde med meg. Etter jeg hadde hatt konsollen i 3 måneder begynte skjermen å fryse hele tiden. Jeg ringte til Microsoft kunde service og de sendte en likkiste. To uker senere fikk jeg ny xbox som funker helt fint.

5937177[/snapback]

Ok, men hva med min harddisk og memorysticken? Alle save-gamene mine? Skal jeg bare sende inn konsollen uten noe på?

Regner med at jeg har de samme problemene som deg, så da må den nok sendes inn...2-3 uker til neste gang jeg kan spille Oblivion! :no:

Lenke til kommentar

5937177[/snapback]

Ok, men hva med min harddisk og memorysticken? Alle save-gamene mine? Skal jeg bare sende inn konsollen uten noe på?

Regner med at jeg har de samme problemene som deg, så da må den nok sendes inn...2-3 uker til neste gang jeg kan spille Oblivion! :no:

5937730[/snapback]

Tror bare du trenger å sende inn konsollen. De gir beskjed om at du skal fjerne alle andre komponenter (harddisken o.l.) når du ringer dem tror jeg.

Lenke til kommentar
Å kjøle den ned hjalp ikke, jeg la konsollen og alt et annet sted, brukte til og med fryse elementer i poser for å forhindre varme, men akkurat det samme skjedde!

IGN sa at 3 av deres 5 Xbox 360'er hadde problemer med Oblivion. Blant annet hakking og frysing.

5936418[/snapback]

Mener du da at Oblivion gjorde 360'n vondt? Hvis du leste hele tråden så vil du oppdage det først skjedde med Perfect dark. Og jeg har spilt Oblivion i 30 timer uten problemer!

Klarte nettopp å spille Gotham racing i et kvarter uten problemer, så byttet jeg til Oblivion, og der kuttet den ut etter 1-2 minutter... Hva skal jeg gjøre med dette? Må den byttes?

5936522[/snapback]

Jeg mener bare det jeg skreiv. Det betyr at om folk her på forumet har problemer med Oblivion på Xbox 360, så ikke bli overrasket. At du også har problemer med PDZ betyr vel bare at du har fått en Xbox 360 av gjennomsnittlig kvalitet, men det er jo alle så.

Lenke til kommentar

Jeg har ringt support.....Jeg må sende min kjære inn... Er lei meg nå, hadde gledet meg til mange ukers deilig spilling med herlige Oblivion, men det blir nok en pause på ihvertfall 2-3 uker ja... :cry:

Takk for all hjelp! Det var visst ingenting som kunne redde min maskin..

MVH

Martin-sama

Lenke til kommentar
Jeg har ringt support.....Jeg må sende min kjære inn... Er lei meg nå, hadde gledet meg til mange ukers deilig spilling med herlige Oblivion, men det blir nok en pause på ihvertfall 2-3 uker ja...  :cry:

Takk for all hjelp! Det var visst ingenting som kunne redde min maskin..

MVH

Martin-sama

5942992[/snapback]

Skjedde det samme med meg før påsken. Måtte sende den inn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...