Amaranth Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 I min mangel på en del erfaring er det noe jeg vil spørre om anngående en liten sak på hjemmeside jeg driver med. Skal sette opp ei rask og enkel side som skal brukes til å holde styr på noen greier. Bruker da en ferdig template som jeg har gjort noen enkle endringer og oppdaterringer på i frontpage. Men en av sidene kom til å inneholde en god del tekst som kommer i konflikt med resten av siden når det gjelds lengde nedover på selve siden og designet. Det jeg da lurer på er hvorvidt det lar seg gjøre å lage en tekstboks som er begrenset slik at man kun scroller teksten nedover i boksen mens resten av siden forholder seg til det grensesnittet det allerede har? Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 <p><iframe name="I1" src="link.com"> Your browser does not support inline frames or is currently configured not to display inline frames. </iframe></p> Lenke til kommentar
tmth Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Du kan brukediv-layers, iframe eller vanlig tekstboks (textarea) til å gjøre det. Jeg anbefaler div-layers. Hvis du mener at teksten skal scrolle automatisk (sånn nyhetslignende), må du bruke marquee'er. Lenke til kommentar
Amaranth Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Takker, iframe var det jeg var ute etter! Lenke til kommentar
rønning Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 nei huff!! ikke si det da..bruk heller div og overflow: scroll... væær såå snill Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Eller overflow: auto Husk å sette height! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå