Opus Skrevet 17. april 2006 Rapporter Del Skrevet 17. april 2006 Fikk endel blikk fra noen av bilistene, men skitt au. Hva tycks? Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 17. april 2006 Rapporter Del Skrevet 17. april 2006 Jeg synes du skulle gått nærmere eller eventuelt zoomet inn mer på noen av bildene. Brukte du monopod, tripod eller ingen av delene? Bildene er litt grå, kanskje du har mer å hente i bildebehandlingen? Prøv å øke kontrast og fargemetning og kjør på med litt USM. Regner med det er en viss sjanse for å bli forvekslet med fartskontroll.. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 17. april 2006 Rapporter Del Skrevet 17. april 2006 Jeg tar meg friheten til å legge inn ett tilsvarende bilde som jeg selv mener ble litt mer vellykket... Ikke sikkert dere mener det, men kanskje? Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 17. april 2006 Rapporter Del Skrevet 17. april 2006 Jeg tar meg friheten til å legge inn ett tilsvarende bilde som jeg selv mener ble litt mer vellykket...Ikke sikkert dere mener det, men kanskje? 5937145[/snapback] Dette bildet er vel egentlig ikke noe eksempel på panorering? Jeg synes heller ikke at bildet tilføres mye av kassa nede til høyre og grenene som dekker venstre del av bildet. Sånn sett foretrekker jeg Opus' versjoner, selv om det trengs mer trening også der.. Lenke til kommentar
kak Skrevet 17. april 2006 Rapporter Del Skrevet 17. april 2006 Bildet til Litejk er ikke panning. Det er mulig han prøvde på panning, men da bør nok ikke 1/800 benyttes! Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 17. april 2006 Rapporter Del Skrevet 17. april 2006 Bildet til Litejk er ikke panning. Det er mulig han prøvde på panning, men da bør nok ikke 1/800 benyttes! 5937937[/snapback] hehe ok, jeg tenkte bare at jeg hadde tatt bilde av et bevegende objekt, og fått det skarpt mens det rundt ikke var så skarpt, jaja , jeg gjorde en feil Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 17. april 2006 Rapporter Del Skrevet 17. april 2006 Ikke ille dette Opus. Enig med anderfo ang avstanden. Ellers er pano en teknikk som krever en god del trening. Generellt var bildene preget av dårlig kontrast. Du burde latt de gå en runde gjennom Levels eller lignende. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 17. april 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Takk for tilbakemeldingene. Bildene er rett fra kamera utenom skalering i PS. Kunne sikkert gått nærmere, men jeg synes litt av poenget med paninga er å se kjøretøyet i omgivelsene, altså få inntrykk av fart. Eller kanskje det er noe annet dere tenker på? Forøvrig brukt 150-300mm b.vidde, f-16-22 og 1/24-1/45s. lukker, iso-100 og lett tripod. Fant dog ut at resultatet ble nær det samme uten tripod. Litejk: Er ikke stor fan av trådkapring, men hvis du ser på ditt, og mine bilder kan du se at det er tilsvarende? Volvoen kunne like godt stått i ro på veien på ditt bilde. Idèen med pan er å følge det bevegelige motivet mens det eksponeres med "lang" lukkertid. Endret 17. april 2006 av Opus Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 17. april 2006 Rapporter Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Bildene er rett fra kamera utenom skalering i PS. Da har du antakelig et potensiale der. Kjør på med Curves for å justere lys og kontrast, øk fargemetningen noen hakk og avslutt med USM, så tror jeg bildene vil bli mye penere. Kunne sikkert gått nærmere, men jeg synes litt av poenget med paninga er å se kjøretøyet i omgivelsene, altså få inntrykk av fart.Eller kanskje det er noe annet dere tenker på? Du vil alltids ha bakgrunn som kan bli uskarp, selv om du zoomer inn mer. Du kan prøve å klippe litt på bildene du har, bare for å se hvordan det funker med et tettere utsnitt. Prøv også neste gang å få perspektiv mer forfra - i de fleste av disse bildene er bilene sett rett fra siden eller skrått bakfra. Bakfra kan også fungere, men her ble det litt kjedelig (i mine øyne). Lykke til! Endret 17. april 2006 av anderfo Lenke til kommentar
kimoajaj Skrevet 17. april 2006 Rapporter Del Skrevet 17. april 2006 Jeg syns du var ganske heldig med disse bildene, jeg fikk det ikke så bra til når jeg prøvde meg på panorering. Hvor stor fart holder bilene?. Jeg holdt på å si, der må jo være en slags sammenheng mellom hvor lang lukkertid man trenger, og hastigheten på kjøretøyet. Hvis bilen kjører veldig sakte så blir det vell nødvendig med lang lukkertid for å oppnå ønsket effekt, mens en kan øke lukkertiden hvis kjøretøyet kjører fort?. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 17. april 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. april 2006 Er 70-sone der bildene ble tatt. Lenke til kommentar
ttd Skrevet 17. april 2006 Rapporter Del Skrevet 17. april 2006 Det var da helt greie panoreringer og noen veldig kjedelige bilder. Disse er altfor blasse uansett til å framstå som ferdige bilder. Plukk ut et par og behandle dem litt mer. 5 bilder av "samme" motiv er i overkant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå