skarlun Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 hei... jeg driver å redigerer litt volleyballfilmer av laget mitt. jeg har noen av dem på dvd og jeg bruker adobe premiere pro 7. men jeg finner ingen måte å importere dvdene på.... noen som har noen forslag. har hørt noe om å spille fra dvdspiller inn på dv for så å legge inn på dataen... men har søkt overalt uten å finne ut av noe... håper noen kan hjelpe meg. jeg har et sony dcr-hc22e på forhånd takk Lenke til kommentar
skarlun Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 skjønner rett og slett bare ikke hvor jeg skal begynne tarjei hei... jeg driver å redigerer litt volleyballfilmer av laget mitt. jeg har noen av dem på dvd og jeg bruker adobe premiere pro 7. men jeg finner ingen måte å importere dvdene på.... noen som har noen forslag. har hørt noe om å spille fra dvdspiller inn på dv for så å legge inn på dataen... men har søkt overalt uten å finne ut av noe... håper noen kan hjelpe meg. jeg har et sony dcr-hc22e på forhånd takk 5936018[/snapback] Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Hvis filmene kun finnes i DVD (MPEG2) format så kan du konvertere de til AVI med diverse konverteringsprogram. Søk på "DVD to AVI "og du vil finne flere alternativer. Lenke til kommentar
skarlun Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 men da mister du jo kvalitet, det har jeg ikke lyst til tarjei Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 men da mister du jo kvalitet, det har jeg ikke lyst til tarjei 5939033[/snapback] Du mister også kvalitet når du i første omgang lagrer DV filmen som DVD... Anbefaler at du gjør all redigeringen i full DV kvalitet først og deretter eksporterer i egnet komprimert format. Har selv konvertert deler av DVD filmer og redigert sammen med DV film for deretter å konvertere tilbake til DVD eller DivX. Kvaliteten blir helt ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå