Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Går ikke og instalere Windows

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg ikke til og logge inn på windos i hverken vanlig modus, eller sikkerhetsmodus. Så jeg bestemte meg for og formatere c: disken og instalere den. Men når jeg skal instalere Windows nå kommer det opp at det ikke er en partisjon på discen, og det går ikke ann og lage en partisjon eller slette den slik at jeg får formatert den på nytt.

Jeg prøvde og instalere windows på d: +Der fikk jeg :Feil av lasting av Operasjonssystem.

Jeg har ikke lyst til og formatere denne disken pga mange filer som jeg ikke har backup på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke lyst til og formatere denne disken pga mange filer som jeg ikke har backup på

Da du må kople fra disken D:\ , (hvis det er en disk og ikke en partition på den eneste disken), og for at man skal lage seg en bilde av det heile så det hjelper å skrive litt om windows ver. du har , litt om kortet og disken c:.

Og hvordan formaterte du C:?

Lenke til kommentar

Jeg formaterte c: discen ved og bruke en windows cd og slettet partisjonen med windows på for og formatere den og instalere windows.

Windows cd'n er Windows SP1. Den fungerte helt fint til laptopen og har ikke vært i bruk siden.

Jeg har et epox EP-8RDA+ hk

En 80gig Barracuda hardisc som ble brukt som c: for windows og en 200gig jeg ikke husker merket på.

Jeg har prøvd og restarte flere ganger imens jeg trykker på "R", og for og komme inn på biosmenyen. Og nå kommer det opp en ny biosfeilmelding (den som lyser rødt på selve hk'et) for hver gang jeg restarter. Forrige gang kom det opp feilmelding 90, og den er ikke engang skrevet om på guiden jeg lasted ned fra epox sine hjemmesider.

Har også prøvd og restarte bios for og se om det hadde noen virkning, men har ikke merket noen forskjell.

Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå.

Endret av wrangler
Lenke til kommentar
Jeg formaterte c: discen ved og bruke en windows cd og slettet partisjonen med windows på for og formatere den og instalere windows.

Windows cd'n er Windows SP1. Den fungerte helt fint til laptopen og har ikke vært i bruk siden.

Jeg har et epox EP-8RDA+ hk

En 80gig Barracuda hardisc som ble brukt som c: for windows og en 200gig jeg ikke husker merket på.

Jeg har prøvd og restarte flere ganger imens jeg trykker på "R", og for og komme inn på biosmenyen. Og nå kommer det opp en ny biosfeilmelding (den som lyser rødt på selve hk'et) for hver gang jeg restarter. Forrige gang kom det opp feilmelding 90, og den er ikke engang skrevet om på guiden jeg lasted ned fra epox sine hjemmesider.

Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå.

5938479[/snapback]

Det kan væra hardware feil det. Men å være på den sikre side så kobler du vekk hardiskene dine. Så resetter du biosen, og starte igjen uten noe harddisk. En ver feilmelning vil gi deg en vis forståelse av hvor problemet kan væra.

For at når du har hardware feil er ikke tid til å installere noe som helst.

Etter en slik"primitiv" feilsøkning kan du gå videre, men først kontrollere om det er hardiskene som skaper problems.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar
Prøvde ut detta, og har kommi så langt at jeg driver og formaterer barracudaen imens 200gig'en er frakoblet. Men venter fremdeles i spenning.

Tusen takk for all hjelp  :thumbup:

5938694[/snapback]

Husk , ikke koble den 200Gb før du er ferdig med alle hotfix og sp2.

Your system bør helst gå uten problemer før du setter in den 200 ellers du vet......

Lenke til kommentar
Prøvde ut detta, og har kommi så langt at jeg driver og formaterer barracudaen imens 200gig'en er frakoblet. Men venter fremdeles i spenning.

Tusen takk for all hjelp  :thumbup:

5938694[/snapback]

Husk , ikke koble den 200Gb før du er ferdig med alle hotfix og sp2.

Your system bør helst gå uten problemer før du setter in den 200 ellers du vet......

5938728[/snapback]

Will do!

Btw: Noen som har erfaringer med miniPE.v2k5.06.06-XT ? En venn tipset meg om den. Trenger et program derfra som man kan gjennopprette filer med etter formatering.

Har jo såklart glemt og ta backup av de nyeste bildene på c: disken.

Endret av wrangler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...