flabb1 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 jeg kjører en mandrake 10.1 server som viser seg å være veldi treg på både ftp og ssh servern har 1 ghz cpu, og 128 ram, så jeg skjønner ikke hvorfor serverne på den er så trege i reaksjon.... som fks. når jeg har logget inn på ftp, og skal gå inn på en mappe, så tar opptil flere minutter å komme inn i mappa.... hmmm, hjelp tas i mot med takk ftp serveren er forestn proftp... Lenke til kommentar
willbend Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Serveren er hjemme hos deg? Ikke at jeg har peiling i det hele tatt, men du må visst ha høy uploadings fart(det rimer). Sjekk her http://speedometer.hardware.no/ Lenke til kommentar
henningml Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Treg lesing av kataloger i FTP pleier å skyldes brannmur og feil FTP-mode. Editer /etc/proftpd.conf med følgende: PassivePorts 60000 60010 og restart proftpd. Deretter må du åpne portene 60000 - 60010 i serverens brannmur (og eventuelt route alle portene i router om server står bak en slik). Da skal FTP gå greit om du velger passive mode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå