Gå til innhold

Utvekslings student i Australia :)

MagnusW

Anbefalte innlegg

Hei:)

Faren min har mulighet til å jobbe i Australia og jeg har derfor lyst til å flytte med han dit og ta 1 eller 2 år på videregående skole der. Har vært inne på forskjellige internett sider, f.eks. EF, AFS osv.

Jeg synes EF virker best og kulest :D

Det jeg lurer på er hvor lett det er å få gokjent 1. året på videregående der nede? Vet at mange drar 2. året, men jeg har lyst til å ta 1. året.

har et spørsmål til:

- EF har egen skole, mens AFS plasserer deg på offentlige skoler?

Ellers, er det noen som har vært 1 eller flere år i Australia? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Australia er stort og består av flere stater (New South Wales, Queensland, Victoria, Tasmania, South Australia, Western Australia) pluss et teritorie (North Teritory) og distriktet rundt Canberra. Hvor og hvilken skole du kan gå på bestemmes vel av hvor din far skal jobbe?

Endret av PerB
Lenke til kommentar

Far skal jobbe i Perth og jeg har sett at EF tilbyr skole der. Har sett video og det ser driiit digg ut. Det jeg bekymrer meg mest for er om jeg får det godkjent eller om jeg må gå på nytt her hjemme. Egentlig er jeg klar for å måtte gå på nytt her hjemme, men det hadde jo vært fint om jeg slapp :yes:

Lenke til kommentar
ja, skoleåret er motsatt av vårt. starter i januar. Jeg får derfor ikke gått med folk på sammealder som meg, blir da uansett liggende 1 år bak.

5935766[/snapback]

Motsatt og motsatt. Også der starter skoleåret etter sommerferien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...