jonas_blomster Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 på den viftestyringa, hvordan kobler man vifter på den bryter greia? er det bare å koble på plus og minus? hva med den siste ledninga Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 den siste er for å lese av hastighet... drit i den Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Dersom ledsene skal virke uten videre inngrep, må du også ha den siste ledningen som leser av RPM ... Goscinny Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Litt gammel tråd, men jeg bryr meg svært lite Goscinny, det er vel ikke værre enn å knekke/lodde av brygerene og ikke lage hull på den nye plata du skal bruke. (Så ikke at du hadde fått noe svar:P) Når det gjelder konstant lys, så må du nokk lodde på en ledning fra pluss pol på LED'n til 5v inngangen fra PSU. Mulig en motstand ikke hadde vært så dumt heller. Evt kjørt dem i serie.. (eller mener jeg parallell? :S) Jeg har selv kjøpt meg denne viftestyringen. Jeg tenkte i steden for å brytte frontplata, skal jeg bare pusse den. Og kjøre litt grunning og svart lakk, sånn den passer med resten av kabinettet. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Bedre sent enn aldri - er det ikke det de sier? Fikk selv denne viftestyringen for noen dager siden Jeg skal beholde 5/12/off-bryterne likevel. Kan vel komme til nytte, og det vil se rart ut uten dem. Jeg har også slått fra meg idéen om konstant lys. Jeg kjøper heller 120 mm vifter med RPM-avleser (de forrige var bråkete 80 mm vifter). Dessuten skal jeg pusse litt på led-glasset med stålull/grovt sandpapir, slik at de ikke lyser fult så sterkt. Var rimelig kraftige dei, ja. Jeg skal også ta ut platen og pusse og lakkere litt. Syns det var lite pent med den skriften på. Goscinny Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 jeg har koblet 2 lys til den bryteren. Men hva vil skje hvis jeg setter den til 5v? jeg har ikke tørt enda... btw. Har hørt at det er en "boks" eller omformer om du vil som tåler det mens den andre ikke... Hvem er det som tåler det? jeg har den heselige blå boksen, ikke den svarte. Hva vil skje hvis jeg setter den til 5v? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 jeg har koblet 2 lys til den bryteren. Men hva vil skje hvis jeg setter den til 5v? jeg har ikke tørt enda... btw. Har hørt at det er en "boks" eller omformer om du vil som tåler det mens den andre ikke... Hvem er det som tåler det? jeg har den heselige blå boksen, ikke den svarte. Hva vil skje hvis jeg setter den til 5v? 7752626[/snapback] Har du sjekka bruksanvisningen til lysene? Jeg kan egentlig ikke forstå at lyset ikke skal klare å kjøre på 5V, men hva vet jeg. Noen vifter klarer ikke lavere enn 7v, så er jo faktisk mulig. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 jeg har koblet 2 lys til den bryteren. Men hva vil skje hvis jeg setter den til 5v? jeg har ikke tørt enda... btw. Har hørt at det er en "boks" eller omformer om du vil som tåler det mens den andre ikke... Hvem er det som tåler det? jeg har den heselige blå boksen, ikke den svarte. Hva vil skje hvis jeg setter den til 5v? 7752626[/snapback] Hei. Jeg hadde denne viftestyringen og koblet 2 UV vifter med blå(Sunbeam) inverter. Gikk helt fint å kjøre den på 5V. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 De to vippebryterne på denne, kan jeg kople katoder på dem? Kan de kjøre på 5 og 12v? Går dette bra? Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Jeg har også tenkt på dette. Tolv volt burde gå bra (inverteren må jo da stå etter viftestyringen, da katodene går på masse volt). Det jeg er usikker på er hva som skjer dersom den blir kjørt på fem volt ... Noen som kan si meg det? Goscinny Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Man trenger vell ikke inverter til det. Man bare kopler de to ledningene fra katoden på bryteren. Jeg har en brukt katode som jeg fikk av en venn som jeg skal teste på.. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Har nå testet å kople katoden på bryteren. Det gikk ikke. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Du må ha den lille boksen som justerer opp volten en god del. Katoder går på over 100 volt, elnz, og da vil det ikke gå så veldig bra med tolv volt. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Katoder må ha en inverter til å "tenne" katodene. Vet ikke helt hva de gjør, men det er ihvertfall det jeg har hørt, må i hvertfall bruke inverter.. Og som sagt, går det fint å kjøre katodene på 5 volt.. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Du kjører jo ikke katodene på fem volt. Du tilkobler inverteren fem volt, og den omformer til mye høyere volt igjen. Derfor nytter det ikke å koble verken fem eller tolv volt til katoden. Derimot er det greit med tolv volt til inverteren, som så går videre til katoden. Veit som sagt ikke om det går med fem volt til inverteren, men det virker som om Eirik_FS har erfart at det også går med fem volt ... Goscinny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå