Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows xp fryser/stopper opp etter 10 min inaktiv

Anbefalte innlegg

Eg sitter med pc'en heilt vanlig, kanskje fleire timer i strekk. Surfer, musikk, chat, word f.eks. Så tar eg meg ein tur ut i 10 min. Når eg då kjem tilbake har alt berre stoppa opp. Akkurat som om tida har blitt stoppa. Restart er einaste løysing. Merkelig, ikkje sant?

Eg har hatt dette problemet ganske lenge no. Det begynte etter å ha fått noko spyware frå ein crack. Fekk omsider fjerna det, men no er det tredje gongen det kjem igjen. Eg veit ikkje korleis eg fekk fjerna det. No begynner eg å lure på om det er maskinvaren som forårsaker dette.

Eg oppdaterte nettopp drivere til skjermkort og hovedkort.

Har imidlertid lagt merke til feilposter som kom rett før "frysing". Ein feil med WIA (windows image acquisition) går ofte igjen. Hendelses ID 7022, btw. Hadde feilmeldinger på ein gammal cd-rom eg hadde i pc'en, og den vart kopla frå. Samme feil fortsatt.

Nokon som kan komme på ei løysing? Takker for alle svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan begynne på å laste ned ad-aware fra www.download.com

også kan du sjekke dette om det kan fjerne et eventuelt virus du har på pc'en!

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=562020

hvis du ser nederst på siden der står det en liten guide :thumbup:

hvis ikke det fungerer så anbefaler jeg dette:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=564975

nesten nederst der står det en guide om hvordan du kan ta en rask systemgjenoppretting på pc'en din for å fjerne virus eller rette opp pc'en generelt!

MEN hvis du gjør dette må du brenne eller ta backup av viktige filer og dokumenter, du må også ha diverse cd'er til forskjellige drivere for å installere dette på nytt :thumbup:

håper dette hjalp deg litt, lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...