Vigdis Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Jeg har to veldig merkelige problemer ang. dvd-brenneren min. Det første er at av og til når jeg prøver å brenne en dvd, kommer det opp en melding: Power calibration error. Jeg har oppgr. firmwaren tusen ganger, men det ser ikke ut til at dette funker. Noen mener løsningen er å rense linsen på brenneren, men dette har ikke jeg prøvd. Så jeg håper noen har en god løsning som virker Det andre problemet er at når jeg først får til å brenne, så er det bare min pc som greier å lese disken. Jeg vet ikke hva dette kommer av, men håper også her at det er noen som greier å løse dette problemet også Vegar Edit: Btw så har jeg opprinnelig en SONY DW-U10A dvd-brenner som da er oppgr. til DRU-500A, og jeg brenner med Nero. Har prøvd med andre programmer, men ingen forandring... Endret 17. april 2006 av Vigdis Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Bruker du service pack 2? patchet nero til nyeste version? Lenke til kommentar
Vigdis Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Bruker du service pack 2? patchet nero til nyeste version? 5935204[/snapback] Bruker ikke SP 2, nei. Bruker det nyeste Nero, så det trengs nok ikke å patches... Lenke til kommentar
Humbo Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Dette kan òg vere forårsaka av typen media du brukar. Prøv med ein annan produsent. Lenke til kommentar
Vigdis Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Dette kan òg vere forårsaka av typen media du brukar. Prøv med ein annan produsent. 5935294[/snapback] Det kan det godt være, men jeg lurer på om det ikke er like greit å innse at brenneren er most, og at jeg må kjøpe meg en ny en. Hvis ikke en av dere kommer men en veldig god løsning som faktisk virker da... Lenke til kommentar
Shaetano Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Har samme problemet her med nec 4551, har prøvde de tingene du nevner og disable brenner støtta i xp men ingenting funker. Det rare er at den brenner cd plater uten problem, får bare calibration error med dvd skiver... Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Ville som nevnt ovenfor av Humbo, prøvd annet media. Hva slags plater bruker du nå? Lenke til kommentar
Shaetano Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Første platene jeg testa var Verbatim dvd+r 16x, disse fikk jeg brent ti stk av, etter ti stk full stopp, kjøpte idag That's write dvd+r 8x, her fikk jeg brent de to første platene, men store problemer med og lese dem etterpå. Har nå prøvd femten til uten hell. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Btw så har jeg opprinnelig en SONY DW-U10A dvd-brenner som da er oppgr. til DRU-500A, og jeg brenner med Nero. Har prøvd med andre programmer, men ingen forandring... 5935144[/snapback] Oppstod problemet samtidig med endring av firmware? Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Den brenneren var ganske dårlig allerede da den var ny, og det har neppe hjulpet at det i mellomtiden har kommet nye plater som krever en annen brennestrategi. Anbefaler at du bytter den ut med en BenQ-brenner, eller prøver å få tak i noen gamle (4x) plater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå