Gå til innhold

Merkelige dvd-brenner problemer

Anbefalte innlegg

Jeg har to veldig merkelige problemer ang. dvd-brenneren min.

Det første er at av og til når jeg prøver å brenne en dvd, kommer det opp en melding: Power calibration error. :dontgetit:

Jeg har oppgr. firmwaren tusen ganger, men det ser ikke ut til at dette funker. Noen mener løsningen er å rense linsen på brenneren, men dette har ikke jeg prøvd. Så jeg håper noen har en god løsning som virker :)

Det andre problemet er at når jeg først får til å brenne, så er det bare min pc som greier å lese disken. Jeg vet ikke hva dette kommer av, men håper også her at det er noen som greier å løse dette problemet også :)

Vegar

Edit: Btw så har jeg opprinnelig en SONY DW-U10A dvd-brenner som da er oppgr. til DRU-500A, og jeg brenner med Nero. Har prøvd med andre programmer, men ingen forandring...

Endret av Vigdis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette kan òg vere forårsaka av typen media du brukar. Prøv med ein annan produsent.

5935294[/snapback]

Det kan det godt være, men jeg lurer på om det ikke er like greit å innse at brenneren er most, og at jeg må kjøpe meg en ny en. Hvis ikke en av dere kommer men en veldig god løsning som faktisk virker da...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Første platene jeg testa var Verbatim dvd+r 16x, disse fikk jeg brent ti stk av, etter ti stk full stopp, kjøpte idag That's write dvd+r 8x, her fikk jeg brent de to første platene, men store problemer med og lese dem etterpå. Har nå prøvd femten til uten hell. :(

Lenke til kommentar
Btw så har jeg opprinnelig en SONY DW-U10A dvd-brenner som da er oppgr. til DRU-500A, og jeg brenner med Nero. Har prøvd med andre programmer, men ingen forandring...

5935144[/snapback]

Oppstod problemet samtidig med endring av firmware?

Lenke til kommentar

Den brenneren var ganske dårlig allerede da den var ny, og det har neppe hjulpet at det i mellomtiden har kommet nye plater som krever en annen brennestrategi. Anbefaler at du bytter den ut med en BenQ-brenner, eller prøver å få tak i noen gamle (4x) plater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...