Fjøslukt Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Hei.. Tenker å lage meg en stuepc med MediaCenter. Jeg har kun de 4 vanlige analoge TV kanalene (NRK1 NRK2 TV2 og TVNorge) og leste at en stue PC kan stoppe sendingen f.eks hvis det er et program du skal se, så kan du stoppe livesendingen, og starte igjen etterpå når du kommer tilbake. Samme kan du spole over reklamer. Spørsmålet mitt, går dette an å gjøre med vanlige analoge TV sendinger, feks spole over reklamen på TV2? Det var dette jeg synes var merkelig. Skjønner jo at en kan gjøre det hvis en tar opp seningen, men dette går jo på VHS og:S Hmm... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Du må ta opp sendingen ja, også på en stuepc for å kunne "spole" over reklamen. Det sier seg selv, siden du ser på "live" TV og derfor ikke kan hoppe frem i tid. Ved å sette stuePc'en på pause, tar du opp programmet.....men det blir likevel ikke det samme som å programmere et opptak. Du tar jo kun opp det som kommer etter at du satt på "pause". Og selvsagt VHS spilleren din kan det samme, men forskjellen er enorm. Jeg trodde jeg så lyset da jeg gikk over til DVD opptaker, men når harddisk opptakeren kom i hus, ble det enda enklere. Og nå med HTPC på plass, er det kun noen få trykk på "STEP" knappen og så er reklamen over. Ser vel knapt på "live" TV mer nå, siden jeg er så vant til å spole over reklamen. Men med to tunere + en ekstra HD opptaker, trenger jeg ikke å se på live TV om jeg ikke "MÅ".... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Det fungerer slik at med en harddisk kan man både ta opp og spille av samtidig. Du kan dermed spille av det som ble tatt opp for 5 minutter siden, mens opptaket fremdeles går. Det kan jo en VHS ikke gjøre, den må vente til hele opptaket er ferdig før du kan spole tilbake og begynne avspilling. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Hårek: Glemte jo det....hehe, det er jo et kjempe poeng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå