Gå til innhold

Problemer med minnekortleseren

Anbefalte innlegg

Har en Sandisk minnekortleser som jeg bruker til å lese SD minnekort som jeg bruker i digitalt kamera. (har mistet kabelen for direkte overføring mellom kamera og PC).(bruker Win XP som OP)

Har tømt minnekortet engang før for fotos ved bruk av minnekortleseren. Det fungerte bra, bare satt i inn minnekortet og datamaskinen fant automatisk alle bildene.

Nå er minnekortet fult igjen av fotos og jeg satte det inn i minnekortleseren for å hente ut bildene, men denne gangen får jeg det ikke til. Datamaskinen finner ikke automatisk noen bilder. Og hvis jeg velger å åpne porten hvor minnekortet sitter så får jeg beskjed om at minnekortet ikke er formatert.

Det samme skjer hvis jeg prøver et annet SD minnekort. Hvis jeg klikker ja til at datamaskinen skal formatere minnekortet så får den det ikke til.....(og minnekortet med alle fotoene på tør jeg ikke "kødde" for mye med for bildene der må ikke gå tapt.)

Noen som kan hjelpe? (minnekortleseren heter Sandisk Imagemate 12 in 1 reader/writer)

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke bare bruke windows utforsker? Navigere seg manuelt frem til der bildene ligger.

Har prøvd det men når jeg finner porten "L" hvor minnebriken står i kortleseren er meldingen den samme: minnekortet er ikke formatert. Og da får jeg ikke frem hva som er på minnekortet.

Minnekortet er jo formatert i kameraet.

Skjønner ikke??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...