AndersT2 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Har akuratt installert mitt gamle Audigy 2 kort i HTPCen. Men jeg får kun front høytallerene til å fungere. Det er stilt inn på 5.1ch anlegg. Og jeg bruker digital coax til forsterkeren. Det står også på 5.1ch i windows sine innstillinger. hva er galt. Lenke til kommentar
dagm Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Har akuratt installert mitt gamle Audigy 2 kort i HTPCen. Men jeg får kun front høytallerene til å fungere. Det er stilt inn på 5.1ch anlegg. Og jeg bruker digital coax til forsterkeren. Det står også på 5.1ch i windows sine innstillinger. hva er galt. 5934759[/snapback] Sjekka om forsterkeren er satt opp kun i stereo? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Den står på surround. Testet også passthrough og det ble akuratt det samme. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Har du sjekket om lydklippet/filmen er i 5.1 da? Hvis ikke må du bruke cmss mixing. Lenke til kommentar
crom Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Har du sjekket om lydklippet/filmen er i 5.1 da? Hvis ikke må du bruke cmss mixing. 5946879[/snapback] Slenger meg på denne tråden. Sliter med det exakt samme selv. Har Audigy USB kort. Velger jeg optical/coaxial ut så kan jeg ikke sette annet enn 2.0 i speaker setupen til creative heller... Alle ideer er velkomne Lenke til kommentar
wowbagger Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) For at du skal kunne få fler enn 2 kanaler via sp/dif må du ha kildemateriale som støtter flere kanaler (Dolby Digital (AC3), DTS, WMA9 etc) OG stille inn utgangen til sp/dif passthrough (slik at du ikke bruker lydkortets dekodere) for disse signalene. Det kan hende at du må gjøre dette både i kontrollpanel (enten for lydkortet eller i windows eget - det er det samme) og i avspillerapplikasjonen. Det er da recieveren din som dekoder digitalstrømmen til flerkanalslyd. Hvis kildematerialet ikke støtter flerkanalslyd, så må du bruke instillinger på recieveren, som f.eks Dolby Pro Logic II movie / music mode, for å få den til å mikse signalet i flere høyttalere. Hvis du skal ha lyd i flere kanaler i spill, så må du bruke de analoge utgangene (6 kanaler via de 3 minijack-stikkene) over 3 sterokabler til analog multikanalsinngang, om forsterkeren din har dette. Det finnes noen få unntak fra dette, bl.a Far Cry som støtter Dolby ProLogic via tokanals utgang, men det er det eneste jeg vet av. Hvis du har en mer konkret problemstilling, så kan jeg helt sikkert hjelpe deg med å finne ut av hvordan du bør konfigurere oppsettet ditt. Endret 28. april 2006 av wowbagger Lenke til kommentar
Pentimuml Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Jeg driver med det samme, men når jeg bruker de tre minijack utgangene på audigy zs kortet mitt, så virker ikke suben på hjemmekinoanlegget i spill som hl2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå