Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter ikke (Win XP)

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke startet Windows XP, har forsøkt safe modus, trykket F8 og forsøkt valgene der. Har også vært innom HP recovery, men der står det at filene vil gå tapt om jeg går videre. Har ingen XP CDer. :(

Skal kjøpe meg ny PC og trenger ikke den gamle PCen, men skulle gjerne ha tak i bilder og andre filer.

1. Er det mulig å få tak i filer på PCen uten å gå via Windows XP ?

2. Kan jeg evt. koble den gamle PCen til en laptop og få tak i filene den veien?

3. Hvilken type kabel benyttes ?

Jeg har som dere skjønner ingen teknisk kunnskap. Takknemlig for alle tips. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er flere muligheter for å hente data uten å boote Windows.

Du kan sette disken (som slave) i en annen PC.

Du kan boote en CD med OS og hente data via nettverk. Men å flytte disken er vel enklere?

5934877[/snapback]

Som sagt har jeg null teknisk kunnskap. Kan jeg koble to PCer sammen med en USB-kabel eller trenger jeg en annen type kabel ?

Flytte disken er også "gresk" for meg.

Lenke til kommentar

Det nytter ikke med en vanlig USB kabel. Det finnes USB overføringskabler, men det krever antagelig at Windows er i gang for å brukes.

Å flytte en disk er relativt enkelt når du har sett hvordan det gjøres. Du kjenner vel sikkert noen som har skrudd PC en gang?

Lenke til kommentar
Det nytter ikke med en vanlig USB kabel. Det finnes USB overføringskabler, men det krever antagelig at Windows er i gang for å brukes.

Å flytte en disk er relativt enkelt når du har sett hvordan det gjøres. Du kjenner vel sikkert noen som har skrudd PC en gang?

5934937[/snapback]

Jeg har ingen PC å flytte disken til, kun en laptop. Får vel satse på å kjøpe en kable og forsøke å få kontakt med disken via laptopen. Kommer den da opp som en egen driver under My Computer ? Eller må man ha mer kunnskap for å få tak i datafilene ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...