TSP Skrevet 17. april 2006 Rapporter Del Skrevet 17. april 2006 *jeg beklager den svake emnetittelen, men jeg kom rett og slett ikke på noe bedre. Jeg synes selv problemet er ganske vanskelig å beskrive kort og konsist, da jeg ikke har den fjerneste aning om hva problemet kan komme av, eller hvorfor. Om noen har et genialt forslag til tittel vær så snill å komme med de. Var også noe usikker i hvilken kategori jeg skulle poste dette, så jeg tar det her.* Hei. Jeg har stadig nye problemer med PC'n min og nå begynner jeg å bli rimelig lei. Denne gangen er det noe med skjermen. Etter å ha kommet hjem fra TG starter jeg opp PC'n og alt er vel og bra, så etter å ha brukt den en stund forlater jeg den. Når jeg kommer tilbake en god stund senere er skjermen (SyncMaster 730BF (som jeg fikk 11.04-2006)) svart, jeg tenker som så at at jeg bare trenger bevege litt på musen, men nei. Så slår jeg skjermen av, for deretter å slå den på igjen. Skjermen søker etter analog og digital tilkopling, men den kommer visst ikke frem til noe, før den igjen blir svart. Jeg bestemmer meg dermed for å kople i den analoge kabelen også (den digitale var den som sto i) jeg slår skjermen av og på, men heller ikke nå vises det noe på skjermen. Jeg restartet så PC'n, men skjermen er fortsatt like svart. Jeg tar så ut den digitale kabelen, men heller ikke da skjer det noe, bortsett fra at den nå sier den ikke får noe signal fra den digitale kabelen. Så tar jeg inn den digitale og tar ut den analoge, men ingenting skjer. Jeg henter så min gamle skjerm og kopler til i den analoge. (Hansol Mazellan 900P) Heller ikke da skjer det noe. Så restarter jeg. Nå kommer windows opp med en beskjed hvor den lurer på hvordan den skal starte, samme instillinger som forrige gang etc. (er vel systemgjenopprettingsinformasjon(hvordan får jeg forresten satt "samme som forrige gang som standard?)) Når den så kommer til brukermenyen koplet jeg ut den gamle og satte inn den nye med DVI -kabelen, nå får den nye skjermen signal. I dag morges skal også min søster ha hatt problemer med dette, hun måtte restarte tre ganger før det ble vist noe på skjermen. Skjermkortet jeg har er et "Radeon 9600 PRO 256mb" Jeg har tidligere hatt følgende problemer med samme PC og har de for så vidt enda: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=552720&hl= https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=439737&hl= PC'n er forøvrig nylig formatert. Den ble formatert på TG, hvor jeg hadde den nye skjermen koplet til den analoge inngangen, opplevde ingen problemer med dette da. Så hvilke problemer er dette? Hardware-, skjerm-, kabel- eller software- -problemer? Veldig takknemlig for svar! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 17. april 2006 Rapporter Del Skrevet 17. april 2006 Er det forskjell på om du starter kald maskin eller restarter? Sjekk om alt sitter godt fast, noe kan ha løsna under transporten. Hvis f.eks. skjermkortet sitter litt løst, så kanskje det får strøm nok når maskina er varm. hvordan får jeg forresten satt "samme som forrige gang som standard? Det kan bli vanskelig og kanskje ikke ønskelig fordi dette kan se ut som en hardware-feil. Prøv å høyreklikk 'min datamaskin' velg egenskaper og avansert. Klikk 'settings' (min winXP er engelsk) under 'startup and recovery' og fjern begge hakene for "Time to display ..." (eventuelt er det bare å trykke F8 i oppstarten for få tilbake valgene) Har du noen merknader i enhetsbehandling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå