simenss Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 når det gjelder skjermkortet så ser jeg liten vits i å betale 1500kr extra for nøyaktig samme prosessor, evt ram. er ikke behov for vannkjøling da det finnes heatpipekjøler i kobber. samt andre bra kjøle løsninger. 5935158[/snapback] Hvor mye koster kjøling som tilsvarer den til det dyreste kortet da? For om prisen på en slik kjøling uansett blir ca. 1500 kroner, ser jeg liten vits i å ikke kjøpe det dyre kortet Lenke til kommentar
simenss Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 må ha mac? 5935213[/snapback] Hehe, mente Adobe Premiere Pro Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Kabinett er mye smak og behag,men jeg hadde helt klart valgt et Lian-Li i stedet for Antec. Antec=mye plast. Lian-Li=Aluminium all the way. Når det gjelder støy,så er det flere ting du kan gjøre. 1:Stillegående cpu-kjøler. 2:Viftestyring. 3:Stillegående vifte til GPU,eller et skjermkort med passiv kjøler. 4:Kjøpe Samsung harddisk og henge den opp i strikk. Alt dette har jeg gjort med mitt Lian-Li kabinett. Pc'en er utrolig lydsvak. Mitt forrige kabinett var et Antec Sonata,det bråkte som et fly i forhold. 5935125[/snapback] 1: Noen å anbefale? 2: Sånt display med "masse knapper"? 3: Hva er en "passiv kjøler"? 4: Vil jeg merke stor forskjell lydmessig mellom Samsung og WD? Synes kabinettet jeg har plukket ser ut til å bestå av bare alluminium jeg? Men kanskje synsbedrag Har lest litt om strikkoppheng etc. og har tenkt å prøve det ut 5935171[/snapback] Leste du testen til HW på Antec P180? Kvalitetsfølelsen er ikke alltid tilstede. Det første som gjorde oss oppmerksomme på det var plastikkhaken på den ene sidedøren som brakk rett av. Videre fremstår frontdøren som alt annet enn solid. Strengt tatt er det vel opplegget rundt hengslene som er noe løse, men det skaper et negativ inntrykk av døren som helhet. Jeg bruker denne cpu-kjøleren sammen med denne viften. Viftestyring har jeg lagd selv. Jeg brukte denne viftestyringen som jeg fjernet alle lysene og plastfronten på. Deretter boret jeg hull i et av de orginale brønndekselene og monterte delene på den. Det ble stilrent og uten "juletrebelysning". Passiv kjøling er uten vifte (lydløst). Her er et eksempel. Å ja,det er STOR forskjell i støynivå på Samsung og WD. Sjekk denne testen. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Leste du testen til HW på Antec P180? Kvalitetsfølelsen er ikke alltid tilstede. Det første som gjorde oss oppmerksomme på det var plastikkhaken på den ene sidedøren som brakk rett av. Videre fremstår frontdøren som alt annet enn solid. Strengt tatt er det vel opplegget rundt hengslene som er noe løse, men det skaper et negativ inntrykk av døren som helhet. Jeg bruker denne cpu-kjøleren sammen med denne viften. Viftestyring har jeg lagd selv. Jeg brukte denne viftestyringen som jeg fjernet alle lysene og plastfronten på. Deretter boret jeg hull i et av de orginale brønndekselene og monterte delene på den. Det ble stilrent og uten "juletrebelysning". Passiv kjøling er uten vifte (lydløst). Her er et eksempel. Å ja,det er STOR forskjell i støynivå på Samsung og WD. Sjekk denne testen. 5935399[/snapback] Takk for kabinett-tips! Vet du om noen kabinetter av "ren alluminium" som likner Antec P180? Vil ha et "rent" kabinett uten masse "pynt" Etter flere tips går jeg da for Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM. Men skal jeg velge "RETAIL" eller ikke? Og hva er det? Den passive kjøleren du refererer til ser ganske dyr ut? Må da være like greit å kjøpe et litt dyrere skjermkort med ferdig kjøling? Er viftestyringer enkle å montere for en som ikke har bygget mer enn et par maskiner? Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Ville gått for Hitatchi Dekstar 250GB som "vant" harddisktesten jeg. Retail er at den kommer i eske, og med kabler. Vil ikke anbefale deg til å bytte vifte på skjermkortet, i og med at du da mister garantien, noe som jo er ganske fint å ha. Kjøp deg heller et ok kort, med god standardkjøler. Viftestyring er easy;) Lenke til kommentar
simenss Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Ville gått for Hitatchi Dekstar 250GB som "vant" harddisktesten jeg. Retail er at den kommer i eske, og med kabler. Vil ikke anbefale deg til å bytte vifte på skjermkortet, i og med at du da mister garantien, noe som jo er ganske fint å ha. Kjøp deg heller et ok kort, med god standardkjøler. Viftestyring er easy;) 5935563[/snapback] Så at Hitachi vant testen, men har ikke hørt noe særlig om hardiskene deres før nå Endret 17. april 2006 av simenss Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Lian-Li PC6070ASCAND er et kabinett jeg liker hvertfall (det finnes også i sort). Er usikker på hva retail pakken inneholder,men det er hvertfall ikkke nødvendig. Jeg kan legge til at jeg byttet fra en Seagate disk til Samsung. Forskjellen på støynivået var markant. Jeg har aldri hørt en så stille disk som Samsung. Du kan kjøpe en slik kjøler til skjermkortet du velger. Bare sjekk først på Zalman sin hjemmeside at kjøleren passer til det skjermkortet du velger. Viftestyring er veldig enkelt å montere ja. Her er et likt brønndeksel som jeg lagde min viftestyring av. Det som kan bli et problem er at kabinettet har dør,slik at bryterne på viftestyringen vil ta i døra. Ring å spør Microplex om hvor stor klaring det er mellom brønn og døra. Eller velg et kabinett uten dør. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Lian-Li PC6070ASCAND er et kabinett jeg liker hvertfall (det finnes også i sort). Er usikker på hva retail pakken inneholder,men det er hvertfall ikkke nødvendig. Jeg kan legge til at jeg byttet fra en Seagate disk til Samsung. Forskjellen på støynivået var markant. Jeg har aldri hørt en så stille disk som Samsung. Du kan kjøpe en slik kjøler til skjermkortet du velger. Bare sjekk først på Zalman sin hjemmeside at kjøleren passer til det skjermkortet du velger. Viftestyring er veldig enkelt å montere ja. Her er et likt brønndeksel som jeg lagde min viftestyring av. Det som kan bli et problem er at kabinettet har dør,slik at bryterne på viftestyringen vil ta i døra. Ring å spør Microplex om hvor stor klaring det er mellom brønn og døra. Eller velg et kabinett uten dør. 5935742[/snapback] Jeg går i alle fall for kabinettet du har foreslått Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå