Gå til innhold

Tilbakemelding på PC med AMD

Anbefalte innlegg

Som så mange andre i denne kategorien, skal jeg snart ha ny PC. Har brukt en del timer nå, og har kommet frem til følgende komponenter:

Hovedkort: Asus A8R32-MVP Deluxe

Prosessor: AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.4GHz

RAM: 2 x Corsair XMS PRO3200 DDR-DIMM 1024MB

Skjermkort: Sapphire Blizzard Radeon X1900XTX 512MB

Mus / tastatur: Logitech diNovo Media Desktop Laser

OS HD*: Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM

Dokument HD**: Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM RETAIL (endret)

Kabinett: Lian Li Miditower, Aluminium, Støydempet (endret)

Strømforsyning: Seasonic S12 Strømforsyning 430W

Når det gjelder skjerm har jeg allerede en Samsung 19" CRT Syncmaster 957MB. DVD-spiller/brenneren jeg har fra før av, er jeg også fornøyd med.

* Denne hardisken skal jeg kun bruke til programfiler og Windows

** Denne hardisken skal brukes til dokumenter, musikk, filmer etc.

Bruksområdene er vel det meste. Spillene jeg foretrekker er Half-Life 2 og Battlefield 2, men spill er ikke noe jeg vektlegger. Når det gjelder programmer, bruker jeg mye Flash, Dreamweaver, Photoshop og litt Premiere Pro. Så vidt jeg har forstått, følger det en del vifter med kabinettet. Jeg er ikke veldig begeistret for støy, så om du har kommentarer til kjøling, tas de imot med åpne armer :love: Jeg skal ikke overklokke. Da er det bare å komme med anbefalinger til komponenter jeg bør bytte ut, eller legge til. Når det gjelder pris, er det greit om jeg holder meg rundt 23.000 :)

Endret av simenss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anbefaler deg heller og spare 1500 på skjermkortet og kjøpe det billigste X1900XTX, psdata hadde det til 4195,- nettopp, og så kjøper du vannkjøling ala Mist Economy med dual radiator istedet for pengene du sparer på skjermkort.

5934565[/snapback]

Hvor stor er ytelsesforskjellen på det jeg har listet opp, og det til 4195 kroner? Vil veldig gjerne kunne benytte meg av AA. Og jeg er ganske "prippen" når det gjelder grafikk, tross i at jeg ikke spiller så mye :roll:

Lenke til kommentar

Det tastauret du har valgt er helt latterlig dyrt og heller ikke det beste til gaming.

Ellers er oppsettet ditt bra,men du kan spare enormt mye penger på å velge billigere komponeneter.

Du sier at du ikke skal overklokke,da kan du spare over 1000 kroner bare på rambrikkene.

Lenke til kommentar
Det tastauret du har valgt er helt latterlig dyrt og heller ikke det beste til gaming.

Ellers er oppsettet ditt bra,men du kan spare enormt mye penger på å velge billigere komponeneter.

Du sier at du ikke skal overklokke,da kan du spare over 1000 kroner bare på rambrikkene.

5934684[/snapback]

Jeg bruker maskinen mest til design etc. så trenger ikke mus/tatstatur for spilling. Hørt at det ikke lønner seg meg trådløst når du spiller, men det er da altså ikke så farlig for meg. Når det gjelder RAM'en har jeg allerede disse to brikkene fra min forrige PC, så er liten vits å bytte de ut. Takk for tilbakemeldingen :)

Lenke til kommentar

Saitek Eclipse er ett bedere tastatur. DiNovi saken har slike laptop taster som er helt forferdelige å bruke til alt annet enn word. selv da er de forferdelige.

MX-518 er også en god og billig gaming mus med mulighet for å stille DPI/sens med ett trykk på musa. dette gjør bla at du kan stille den til 400dpi når du redigerer bilde, 800dpi når du spiller inf i feks bf og 1600 når du flyr fly.

det er slik jeg bruker min MX bortsett fra at jeg ikke redigerer bilder etc så jeg bruker helst 400dpi når jeg sniper på lange avstandre i bf2.

Lenke til kommentar
Saitek Eclipse er ett bedere tastatur. DiNovi saken har slike laptop taster som er helt forferdelige å bruke til alt annet enn word. selv da er de forferdelige.

MX-518 er også en god og billig gaming mus med mulighet for å stille DPI/sens med ett trykk på musa. dette gjør bla at du kan stille den til 400dpi når du redigerer bilde, 800dpi når du spiller inf i feks bf og 1600 når du flyr fly.

det er slik jeg bruker min MX bortsett fra at jeg ikke redigerer bilder etc så jeg bruker helst 400dpi når jeg sniper på lange avstandre i bf2.

5934799[/snapback]

Jeg spiller i grunnen lite, så tastaturet vil nok i hovedsak bli brukt til å skrive. Men det er selvfølgelig penger å spare på å kjøpe et billigere tastatur/mus :roll:

Lenke til kommentar

Du spiller lite,men skal ha et skjermkort til 5700 kr? :hmm:

Hvorfor ikke velge et Geforce 7900GT heller til ca 2600 kr?

Eller kanskje du driter penger? ;)

Hva med å legge i noen kroner på å få en mer stillegående pc i stedet for å bare velge det dyreste og beste?

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Du spiller lite,men skal ha et skjermkort til 5700 kr?  :hmm:

Eller kanskje du driter penger?  ;)

Hva med å legge i noen kroner på å få en mer stillegående pc i stedet for å bare velge det dyreste og beste?

5934947[/snapback]

Jeg spiller ikke mye, men når jeg først spiller, så skal det se fint ut! I tillegg skal nok maskinen holde en stund. Du får jo både skjermkort og prosessorer med høyere pris. Hva slags innvesteringer er nødvendig for å få den mer stille da? :)

Lenke til kommentar
Anbefaler deg heller og spare 1500 på skjermkortet og kjøpe det billigste X1900XTX, psdata hadde det til 4195,- nettopp, og så kjøper du vannkjøling ala Mist Economy med dual radiator istedet for pengene du sparer på skjermkort.

5934565[/snapback]

Hvor stor er ytelsesforskjellen på det jeg har listet opp, og det til 4195 kroner? Vil veldig gjerne kunne benytte meg av AA. Og jeg er ganske "prippen" når det gjelder grafikk, tross i at jeg ikke spiller så mye :roll:

5934578[/snapback]

ingen ytelsesforskjell

Lenke til kommentar
Et 7900GT vil er mer enn godt nokk til ditt bruk. Og hvorfor kjøpe det dyreste  x1900xtx kortet du fant, da det såvidt er forskjell på et x1900xtx som koster 1500 mindre?

5935029[/snapback]

Leste en test av kortet jeg har listet, på hw.no, og den virket lovende :)

Endret av simenss
Lenke til kommentar
Du spiller lite,men skal ha et skjermkort til 5700 kr?   :hmm:

Eller kanskje du driter penger?  ;)

5934947[/snapback]

Jeg spiller ikke mye, men når jeg først spiller, så skal det se fint ut! I tillegg skal nok maskinen holde en stund. Du får jo både skjermkort og prosessorer med høyere pris. Hva slags innvesteringer er nødvendig for å få den mer stille da? :)

5935007[/snapback]

Kabinett er mye smak og behag,men jeg hadde helt klart valgt et Lian-Li i stedet for Antec. Antec=mye plast. Lian-Li=Aluminium all the way. :)

Når det gjelder støy,så er det flere ting du kan gjøre.

1:Stillegående cpu-kjøler.

2:Viftestyring.

3:Stillegående vifte til GPU,eller et skjermkort med passiv kjøler.

4:Kjøpe Samsung harddisk og henge den opp i strikk.

Alt dette har jeg gjort med mitt Lian-Li kabinett. Pc'en er utrolig lydsvak.

Mitt forrige kabinett var et Antec Sonata,det bråkte som et fly i forhold.

Lenke til kommentar

er det bråk er det ikke verre enn å skifte ut vifter.

ellers hvis du har penger,et fett hvis ikke kan du spare opp mot 10 000 hvis opsettet var over 25 000.

når det gjelder skjermkortet så ser jeg liten vits i å betale 1500kr extra for nøyaktig samme prosessor, evt ram. er ikke behov for vannkjøling da det finnes heatpipekjøler i kobber. samt andre bra kjøle løsninger.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Kabinett er mye smak og behag,men jeg hadde helt klart valgt et Lian-Li i stedet for Antec. Antec=mye plast.  Lian-Li=Aluminium all the way.  :)

Når det gjelder støy,så er det flere ting du kan gjøre.

1:Stillegående cpu-kjøler.

2:Viftestyring.

3:Stillegående vifte til GPU,eller et skjermkort med passiv kjøler.

4:Kjøpe Samsung harddisk og henge den opp i strikk.

Alt dette har jeg gjort med mitt Lian-Li kabinett. Pc'en er utrolig lydsvak.

Mitt forrige kabinett var et Antec Sonata,det bråkte som et fly i forhold.

5935125[/snapback]

1: Noen å anbefale?

2: Sånt display med "masse knapper"? :roll:

3: Hva er en "passiv kjøler"?

4: Vil jeg merke stor forskjell lydmessig mellom Samsung og WD?

Synes kabinettet jeg har plukket ser ut til å bestå av bare alluminium jeg? Men kanskje synsbedrag ;)

Har lest litt om strikkoppheng etc. og har tenkt å prøve det ut :)

Lenke til kommentar
Som så mange andre i denne kategorien, skal jeg snart ha ny PC. Har brukt en del timer nå, og har kommet frem til følgende komponenter:

Hovedkort: Asus A8R32-MVP Deluxe

Prosessor: AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.4GHz

RAM: 2 x Corsair XMS PRO3200 DDR-DIMM 1024MB

Skjermkort: Sapphire Blizzard Radeon X1900XTX 512MB

Mus / tastatur: Logitech diNovo Media Desktop Laser

OS HD*: Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM

Dokument HD**: Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB 7200RPM

Kabinett: Antec Performance One P180 Miditower

Strømforsyning: Seasonic S12 Strømforsyning 430W

Når det gjelder skjerm har jeg allerede en Samsung 19" CRT Syncmaster 957MB. DVD-spiller/brenneren jeg har fra før av, er jeg også fornøyd med.

* Denne hardisken skal jeg kun bruke til programfiler og Windows

** Denne hardisken skal brukes til dokumenter, musikk, filmer etc.

Bruksområdene er vel det meste. Spillene jeg foretrekker er Half-Life 2 og Battlefield 2, men spill er ikke noe jeg vektlegger. Når det gjelder programmer, bruker jeg mye Flash, Dreamweaver,  Photoshop og litt Final Cut Pro. Så vidt jeg har forstått, følger det en del vifter med kabinettet. Jeg er ikke veldig begeistret for støy, så om du har kommentarer til kjøling, tas de imot med åpne armer  :love: Jeg skal ikke overklokke. Da er det bare å komme med anbefalinger til komponenter jeg bør bytte ut, eller legge til. Når det gjelder pris, er det greit om jeg holder meg rundt 23.000 :)

5934549[/snapback]

Altså; det blir ikke mye bruk av Final Cut Pro med den maskinen der, kan jeg fortelle deg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...