JonH Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Får stadig opp en 'security update' der jeg anbefales å installe WinAntiVirusPro. Regner meg for å være rimelig oppdatert med ZoneAlarm, Norton AntiVirus og Spybot Search & Destroy men likevel får jeg beskjed om at systemet er usikkert. Win32res.exe har jeg søkt etter men ikke funnet. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 IKKE INNSTALLER! Jeg ble lurt en gang med at det var oppdateringer! Masse reklame for spyquake! Men det er ikke sikkert det er det samme... Lenke til kommentar
berxter Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Samme dritten. Meldinga tyder faktisk på at du kan allerede være infisert. Legg ut en HijackThislogg. Du finner den bl a hos merijn.org. Bernt K Lenke til kommentar
JonH Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Noe skummelt her? Burde ikke Spybot, Norton eller brannmuren stoppe slike 'angrep'? Kan legge til at jeg ikke installerer noe som jeg kan mistenke inneholder spyware etc. Kjører litt safe og unngår dermed endel opprydding. hijackthis.txt Endret 17. april 2006 av JonH Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Denne later til å være en trojaner: O4 - HKCU\..\Run: [shell] "C:\Programfiler\Fellesfiler\Microsoft Shared\Web Folders\ibm00001.exe" http://www.liutilities.com/products/wintas...brary/ibm00001/ Kryss av i Hijackthis for å fikse. Sjekk deretter i oppgavebehandling om prosessen går, avslutt den i så fall. Slett deretter filen hvis den ennå ligger på disken. Sjekk gjerne litt rundt før du tar mine ord for god fisk... Kjør en Hosecall onlinescan (sig). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå