Gå til innhold

54 år gamle frimerker, verdt noe?


DE1

Anbefalte innlegg

Var innom en av de beste i Oslo nettopp med noen bøker med frimerker etter farfaren min og det var 2 tykke bøker + noen hefter og de var ikke verdt mer enn maks 4.000 kr. tilsammen!

 

Det er kun noen få frimerker i Norge som er verdt mye og de har man nesten en "stamtavle" på... :p

 

Disse er nok verdt relativt lite... maks 200 kr. vil jeg tro, kanskje bare 20 kr...

 

Hvis du skal til Oslo eller Bergen så kan noen på 5 sekunder se riktig verdi. (såklart sikkert i andre byer også, men disse er de man blir anbefalt).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

 

Rydda på loftet til mine kjøre besteforeldre og da fant jeg 4 gamle frimerker, alle like og fra 1952. Bilde av ei dronning, blåe også står det "Norge Julen 1952".

- Altså julefrimerker

 

Er disse i det hele tatt verdt noen kroner?

5934523[/snapback]

Altså... Nei... De har en listepris på 10 kroner, men det vil du aldri klare å¨selge dem for...

Lenke til kommentar
Jeg har noen frimerker fra 1819 med og uten stempel.

Kan jeg få noe cash av de?

5934888[/snapback]

Nei det kan du ikke, rett og slett fordi du umulig kan ha frimerker fra 1819. Min veteranbil fra 1700-tallet får jeg heller ikke særlig mye for, ei heller mitt flyvende persiske teppe.

Lenke til kommentar
Så lenge de ikke har stempel er de vel verdt en del?

5934539[/snapback]

 

Er det ikke helt omvendt? Er det ikke slik at det er de med stempel som er verd noe?? :hmm:

5934556[/snapback]

 

 

De må ha stempel for å være verdt en drit ja.. Jeg hadde en par frimerker som jeg fikk 4500 kroner for..(1919 var de vel fra)

Lenke til kommentar

Angående disse julemerkene fra "norske kvinners sanitetsforening", finnes det tydeligvis en del samlere. Men de store verdiene er det ikke.. På 1952-julemerkene er verdiene, i følge Skanfilss katalog over frimerker og disse julemerkene (riktignok 2003-utgave, men tviler sterkt på at disse julemerkene svinger veldig i pris..) er 1952-merkene verdt 10 kroner ustemplet, og ni stemplet. Dog skal det noe til at du som privatperson klarer å selge dem til de prisene. Så vidt jeg kan se er NKS-julemerker fra 1907 de som er mest verdt - her ligger listeprisen på mellom 375 og 550 på ustemplede merker, og mellom 170 oig 270 på stemplede.

 

Hvem som samler på sånt, er for meg en gåte...

Lenke til kommentar
å samle på frimerker er bøg :p

5934935[/snapback]

 

:nei: Du er bøg!

 

Hehe... Å samle på frimerker er jo dritfett. Har 4-5 bøker fulle fra da jeg var 7 år :p

5936486[/snapback]

 

 

Fag alert!! æææææææææææææææ

5936569[/snapback]

 

Æsj æsj æsj...! :ohmy:

 

(Fag alert på meg eller deg forresten?)

Veldig OT nå, men vi er jo allerede i OT-baren :innocent:

Lenke til kommentar

Dette er ikke et frimerke, siden det verken er avgift eller landsnavn på det. Frimerker fra 1952 er sjeldent verdt noe og jeg tror nok du bare kan droppe tanken på å selge det der for en særlig høy pris. Det er jo faktisk gratismateriale og mest trolig delt ut til mesteparten av landet. Det har muligens en affeksjonsverdi for noen, hvem vet.

Lenke til kommentar
Jeg har noen frimerker fra 1819 med og uten stempel.

Kan jeg få noe cash av de?

5934888[/snapback]

Nei det kan du ikke, rett og slett fordi du umulig kan ha frimerker fra 1819. Min veteranbil fra 1700-tallet får jeg heller ikke særlig mye for, ei heller mitt flyvende persiske teppe.

5936124[/snapback]

Helt korrekt. Det føsrte frimerke (England) er fra 1840. Dt første norske fra 1845. Men her er det ikke snakk om frimerker. Disse julemerkene var tilgjengelige for gud og hvermann og ble benytte som tilleggsmerker på brev og postkort. De ble vanligvis ikke stemplet - stempelet skulle bare være på frimerker for å merke dem som brukt. Pris i salg - kun noen få kroner (hvis noen i det hele tatt). Og er de sakdet på noen som helst måte - nada..

Lenke til kommentar
Jeg har noen frimerker fra 1819 med og uten stempel.

Kan jeg få noe cash av de?

5934888[/snapback]

Nei det kan du ikke, rett og slett fordi du umulig kan ha frimerker fra 1819. Min veteranbil fra 1700-tallet får jeg heller ikke særlig mye for, ei heller mitt flyvende persiske teppe.

5936124[/snapback]

Helt korrekt. Det føsrte frimerke (England) er fra 1840. Dt første norske fra 1845. Men her er det ikke snakk om frimerker. Disse julemerkene var tilgjengelige for gud og hvermann og ble benytte som tilleggsmerker på brev og postkort. De ble vanligvis ikke stemplet - stempelet skulle bare være på frimerker for å merke dem som brukt. Pris i salg - kun noen få kroner (hvis noen i det hele tatt). Og er de sakdet på noen som helst måte - nada..

5937376[/snapback]

 

Jaok, jeg som ikke har sett godt nok på de:S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...