jungelpost Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Hei jeg har følgende konfigurasjon: Modem fra telenor -> Dlink trådløs sender m router. På DLinken henger en del maskiner trådløst, men også en kablet med en svært lang kabel. Her henger en maskin som fungerer helt fint på denne kabelen. Jeg ønsker nå å sette opp nok en trådløs router i enden av denne kabelen, for å kunne surfe trådløst her også. Jeg har lest om en annen som har gjort tilsvarende, men han hadde en switch før routerne. Det har ikke jeg, og kommer ikke på nett med maskiner på den siste routeren. Alle maskinene på begge trådløse nettverkene snakker fint med hverandre, maskinene på den første routeren (som henger på modemet) er på nett, men ingen av maskinene på den siste routeren (som er kabla til den første routeren) er. Hvor ligger feilen? Lenke til kommentar
geokri Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 du kan ikke ha 2 routere etter hverandre, enten må du ha et acesspunkt som nr 2, ellers finnes det som regel en mulighet for å deaktivere router funksjonaliteten i routeren slik at den er kun et acesspunkt. Lenke til kommentar
comcom Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Hei Du kan jo prøve med D-Link trådløs rekkeviddeforlenger. Omtale finner du HER HER ser du hvordan jeg har gjort dette. Lykke til. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Den siste routeren kan du bruke som switch og trådløst aksesspunkt. Dette gjør du ved å slå av DHCP (i den siste routeren) og kun koble kablene i LANportene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå