AP-bastion Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Usa er verdens beste på etteretning. Jeg tviler sterkt på at Iran kun har fredelige hensikter. Iran er et sterkt muslimskt land som gjør det veldig klart at de HATER Israel. Jeg tror at eneste utvei her, ( hvis ikke iran legger ned anrikingen av uran ) blir å måtte gå til krig mot Iran. Jeg mener at all utvikling av atomvåpen må stoppes! 6010859[/snapback] Det mener jeg også men dessverre så blir ikke det et faktum fordi USA vil nok aldri gå med på det.. grunnen til at jeg mener at Iran kan gjøre det er fordi at USA driver med det.. og Iran har vanskeligheter for og akseptere staten Israel er synd for Israel burde eksistere som stat.. men israelerne har jo som kjent vanskeligheter da med å godta en annen stat >> Palestina Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Hvis noen gjør noe galt så har alle lov til det? Rar logikk. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Hvis noen gjør noe galt så har alle lov til det? Rar logikk. 6011179[/snapback] Ja. Dessuten er det galt å sammenligne USA og Iran da det er to helt forskjellige land med to helt forskjellige kulturer og verdier hvor det ene er for frihet og demokrati mens det andre har 1 politisk agenda; utslette Israel og vesten. Dessuten ville jeg tro målet var at INGEN skal ha atomvåpen og da er det rimlig naivt å anta at det vil hjelpe på at når krigshisseren Iran får seg atomvåpen så vil noen som helst andre ødelegge sine. Dessuten. Dessuten. Dessuten. Det er for mange faktorer til å bare kunne si "jammen USA har det jo". Det hjelper svært lite den dagen den vestlige verden bare eksisterer som et radioaktivt hull i bakken. Mulig det ikke er rettferdig, men jeg foretrekker at jeg og de jeg anser som mine allierte overlever fremfor at alt skal være rettferdig. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Hvis noen gjør noe galt så har alle lov til det? Rar logikk. 6011179[/snapback] Alle mente jeg bare USA da.. fordi de oppfører seg som om de er verden og alt annet skal høre på dem å gjøre som dem.. vil iallfall ikke leve i en verden som er sånn Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Hvis noen gjør noe galt så har alle lov til det? Rar logikk. 6011179[/snapback] Alle mente jeg bare USA da.. fordi de oppfører seg som om de er verden og alt annet skal høre på dem å gjøre som dem.. vil iallfall ikke leve i en verden som er sånn 6011258[/snapback] På hvilken måte gjør de det? Beklager, men dette minner litt om et klassisk tilfelle av misunnelse... Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Hvis noen gjør noe galt så har alle lov til det? Rar logikk. 6011179[/snapback] Alle mente jeg bare USA da.. fordi de oppfører seg som om de er verden og alt annet skal høre på dem å gjøre som dem.. vil iallfall ikke leve i en verden som er sånn 6011258[/snapback] På hvilken måte gjør de det? Beklager, men dette minner litt om et klassisk tilfelle av misunnelse... 6011269[/snapback] Håper jeg ikke skuffer her men er nok langt fra misunnelig på USA.. USA vil at alt skal handle om dem jeg ser på at de nekter Iran denne muligheten fordi de vil sitte igjen med kortene på hånden så de har makta om en eventuell verdenskrise skulle skje sånn at de kunne ha mulighet til å dra i kortene og alle andre måtte høre på dem Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 USA vil at alt skal handle om dem jeg ser på at de nekter Iran denne muligheten fordi de vil sitte igjen med kortene på hånden så de har makta om en eventuell verdenskrise skulle skje sånn at de kunne ha mulighet til å dra i kortene og alle andre måtte høre på dem 6011289[/snapback] Nå glemmer du at det finnes ganske mange andre land med atomvåpen da. USA kommer ikke til å gjøre noe med det. Hvis Iran får atomvåpen kan USA heller ikke gjøre noe der. Selvfølgelig vil ikke USA godta at Iran, som regelrett har sagt de skal utslette USA sin nærmeste allierte, skal få tak i atomvåpen. Det er rett og slett snakk om forebyggende arbeid fordi hvis Iran får tak i atombombe så er det for sent. Da kommer de til å ha det til den dagen de fyrer det av. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jeg syns ikke man skal hoppe til konklusjoner om hva Iran vil gjøre fordi det har USA vært altfor flinke til Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jeg syns ikke man skal hoppe til konklusjoner om hva Iran vil gjøre fordi det har USA vært altfor flinke til 6011379[/snapback] Nei, det er mye lettere å basere seg på det presidenten i Iran har uttalt Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jeg syns ikke man skal hoppe til konklusjoner om hva Iran vil gjøre fordi det har USA vært altfor flinke til 6011379[/snapback] Neivel? Når Iran sier det rett ut så skal man ikke hoppe til konklusjoner? Jeg fatter ikke hvor logikken i det er... Selv FN som venstresiden støttet seg så godt mot under Irak-krigen har jo sagt at dette er galt, så hvorfor er FN sitt ord for dårlig nå når det tilfeldigvis ikke passer sammen med venstresiden sine meninger? Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jeg syns ikke man skal hoppe til konklusjoner om hva Iran vil gjøre fordi det har USA vært altfor flinke til 6011379[/snapback] Neivel? Når Iran sier det rett ut så skal man ikke hoppe til konklusjoner? Jeg fatter ikke hvor logikken i det er... Selv FN som venstresiden støttet seg så godt mot under Irak-krigen har jo sagt at dette er galt, så hvorfor er FN sitt ord for dårlig nå når det tilfeldigvis ikke passer sammen med venstresiden sine meninger? 6011438[/snapback] Irak-krigen og det Iran driver med to forskjellige saker.. FN er rett og slett etter min mening for enig med USA når det kommer til Atomprogrammet til Iran.. etter min mening bør USA holde seg utenfor det fordi de har ikke noe med det å gjøre syns nå jeg.. men FN kan gjerne dele sin mening men er det nødvendigvis da at vi må støtte det? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Irak-krigen og det Iran driver med to forskjellige saker.. FN er rett og slett etter min mening for enig med USA når det kommer til Atomprogrammet til Iran.. etter min mening bør USA holde seg utenfor det fordi de har ikke noe med det å gjøre syns nå jeg.. men FN kan gjerne dele sin mening men er det nødvendigvis da at vi må støtte det? 6011512[/snapback] FN står for Forente Nasjoner og skal representere _verden_ i sin helhet. Er det noen som har med det å gjøre så er det FN. Eneste grunn til at USA skal behøve å blande seg inn på egenhånd er nettopp det at FN er udugelige og har det _utelukkende_ i kjeften, men er helt ute av stand til å følge opp saker. At FN tilfeldigvis er enige med USA gjør ikke at de tar feil. Jeg er dritt lei av at venstresiden automatisk er uenig i alt USA sier bare fordi det er USA som sier det. Hva med å ikke være så forbanna stae og heller tenke på hva som er best for Norge og verden for en gangs skyld? Man trenger uansett verken FN eller USA for å se hva som foregår når Iran har sagt det rett ut. Vi anriker uran, og vi vil utslette Israel. Det er for meg 1+1 = 2, men virker som venstresiden tolker dette som 1+1 = 1. Endret 29. april 2006 av invictus Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Irak-krigen og det Iran driver med to forskjellige saker.. FN er rett og slett etter min mening for enig med USA når det kommer til Atomprogrammet til Iran.. etter min mening bør USA holde seg utenfor det fordi de har ikke noe med det å gjøre syns nå jeg.. men FN kan gjerne dele sin mening men er det nødvendigvis da at vi må støtte det? 6011512[/snapback] FN står for Forente Nasjoner og skal representere _verden_ i sin helhet. Er det noen som har med det å gjøre så er det FN. Eneste grunn til at USA skal behøve å blande seg inn på egenhånd er nettopp det at FN er udugelige og har det _utelukkende_ i kjeften, men er helt ute av stand til å følge opp saker. At FN tilfeldigvis er enige med USA gjør ikke at de tar feil. Jeg er dritt lei av at venstresiden automatisk er uenig i alt USA sier bare fordi det er USA som sier det. Hva med å ikke være så forbanna stae og heller tenke på hva som er best for Norge og verden for en gangs skyld? Man trenger uansett verken FN eller USA for å se hva som foregår når Iran har sagt det rett ut. Vi anriker uran, og vi vil utslette Israel. Det er for meg 1+1 = 2, men virker som venstresiden tolker dette som 1+1 = 1. 6011537[/snapback] Har nok mere med den politikken USA har ført igjennom alle disse årene .. om det hadde vært Russland som hadde ført denne politikken hadde vi vel vært lei Russland for lenge siden.. så egentlig har det ikke med hvilket land som fører politikken det har med hva slags politikk de fører.. og jeg ber om at de før noe nytt i USA i 2008-2009 perioden som gjør sånn at USA er litt mere bekymret for sitt land istedenfor alle andre sine. Venstresiden er selvfølgelig negative til at Iran vil slette staten Israel og det legger man da heller ikke skjul på .. dette handler jo om menneskeliv her. Men hovedpoenget er at venstresida er lei USA's innblanding i alt som er! og det er jeg helt enig i! Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Venstresiden er selvfølgelig negative til at Iran vil slette staten Israel og det legger man da heller ikke skjul på Jo? Jeg har ikke hørt noen fra venstresiden ta avstand fra det .. dette handler jo om menneskeliv her. Men hovedpoenget er at venstresida er lei USA's innblanding i alt som er! og det er jeg helt enig i! 6011572[/snapback] Hvis det handler om menneskeliv, hvordan kan da hovedpoenget være at dere er lei av USA sin innblanding i alt? Jeg ville tro menneskeliv sto høyere enn personlig hat mot en nasjon, men det er kanskje ikke tilfellet? Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Venstresiden er selvfølgelig negative til at Iran vil slette staten Israel og det legger man da heller ikke skjul på Jo? Jeg har ikke hørt noen fra venstresiden ta avstand fra det .. dette handler jo om menneskeliv her. Men hovedpoenget er at venstresida er lei USA's innblanding i alt som er! og det er jeg helt enig i! 6011572[/snapback] Hvis det handler om menneskeliv, hvordan kan da hovedpoenget være at dere er lei av USA sin innblanding i alt? Jeg ville tro menneskeliv sto høyere enn personlig hat mot en nasjon, men det er kanskje ikke tilfellet? 6011595[/snapback] Det har ikke noe med hat mot USA.. da ville vi jo hatet sivil befolkningen der.. men det venstresida hater er POLITIKKEN DEMS... så slutt og si at venstresida hater selve USA som land for det gjør de ikke Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Men synes du ikke det er galt å være uenig i noe bare fordi USA tilfeldigvis mener det samme? Jeg blir litt oppgitt...det er barnehage mentalitet. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Men synes du ikke det er galt å være uenig i noe bare fordi USA tilfeldigvis mener det samme? Jeg blir litt oppgitt...det er barnehage mentalitet. 6011655[/snapback] Det blir vel mere tilfeldigheter enn noe annet.. i SV merker jeg at spesielt Audun Lysbakken blir irritert hver gang det blir nevnt at SV er uenig i i alt USA driver med.. dessverre så lenge Bush er president og det er hans politikk som gjelder så kan vi se langt etter en enighet, om Kerry hadde vunnet valget i 2004-2005 perioden hadde det kanskje vært litt annerledes idag Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Men synes du ikke det er galt å være uenig i noe bare fordi USA tilfeldigvis mener det samme? Jeg blir litt oppgitt...det er barnehage mentalitet. 6011655[/snapback] Det blir vel mere tilfeldigheter enn noe annet.. i SV merker jeg at spesielt Audun Lysbakken blir irritert hver gang det blir nevnt at SV er uenig i i alt USA driver med.. dessverre så lenge Bush er president og det er hans politikk som gjelder så kan vi se langt etter en enighet, om Kerry hadde vunnet valget i 2004-2005 perioden hadde det kanskje vært litt annerledes idag 6011676[/snapback] Jeg tror du under/overvurderer demokratene. De er ikke sosialister de heller for å si det slik. Men at Kerry på mange punkter er enig med bush er en helt annen debatt. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Men synes du ikke det er galt å være uenig i noe bare fordi USA tilfeldigvis mener det samme? Jeg blir litt oppgitt...det er barnehage mentalitet. 6011655[/snapback] Det blir vel mere tilfeldigheter enn noe annet.. i SV merker jeg at spesielt Audun Lysbakken blir irritert hver gang det blir nevnt at SV er uenig i i alt USA driver med.. dessverre så lenge Bush er president og det er hans politikk som gjelder så kan vi se langt etter en enighet, om Kerry hadde vunnet valget i 2004-2005 perioden hadde det kanskje vært litt annerledes idag 6011676[/snapback] Jeg tror du under/overvurderer demokratene. De er ikke sosialister de heller for å si det slik. Men at Kerry på mange punkter er enig med bush er en helt annen debatt. 6011689[/snapback] Skrev kanskje for ingenting kan være sikkert.. selvfølgelig sier ikke nødvendigvis at demokratene er enig med sosialistene.. men det er et mye mere bredt sprekter helt fra kommunistene helt til venstre inn til den sentrale delen så det er sikkert mange uenigheter som hadde kommet opp men hadde vært en mye større sjanse at SV ville holdt med USA sin politikk enn det de gjør idag Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Hva er poenget med å holde med et land på alle eller ingen punkter? Jeg må si meg enig i at venstresiden har en tendens til å gjøre dette. Jeg har fks. hørt venstrefolk som støtter Cuba(som forøvrig er et diktatur) sin politikk utelukket fordi de også er svært sosialistiske. Hva med å gjøre opp en individuell mening sak-for-sak. Selv er jeg sterkt uenig i politikken USA fører i dag. Men når et land truer med å utslette en og utvikler atomenergi og samtidig ikke vil la inspektører slippe inn så er det vel grunn til å være bekymret? En kan kanksje være uenig i USA sin politikk men fakta er at USA er vår allierte og ikke minst: er et demokrati(i hvertfall i større grad enn Iran). Iran er per i dag styrt av vestlig-fiendtlige fundamentalister som vil utslette vesten. Vi er en del av vesten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå