Lemkin Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Edit:For all del, jeg øsnker ikke å bli satt i noen forsvarsposisjon her. En ting som slår meg er hvordan det lukes ut muligheten for at dette faktisk var terrorister. Kan du se forskjellen på en terrorist og et vanlig menneske? Hvis du gjør det anbefaler jeg deg til å melde deg inn i en eller annen Anti-Terrorgruppe.Det er irrelevant egentlig, da disse ikke gjør noe som tilsier at helikopteret kan kjøre "engage fire" prosedyre.. De stiller ikke i en klasse som tilsier at de er en risiko, derfor er det hele feil. Edit2: blir på en måte som å si at du er ikke sikker, så drep ham for å bli det.. 5995299[/snapback] Må sies at jeg ikke er klar over hvordan situasjonen er rundt denne hendelsen, så egentlig skal jeg ikke uttale meg om dette. I følge linken din er dette dog fra 2004, og situasjonen rundt bekjempelsen av terrorgruppene var en helt annen da, enn den er i dag. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Leste vel senest idag om 2 terrorister som sprengte seg selv rett utenfor en amerikansk militær base (med 3 norske offiserer, hvorav visstnok èn skadd). Så jo, det kan hende det du sier stemmer, men da impliserer du jo ganske sterkt at det er slik terrorister oppførte seg i 2004 som det blir vist i videoen.. Edit: Jøsenammen, her var det nesten marathon om å få svart i x antall tråder samtidig .. Dere får ha god natt!! Endret 26. april 2006 av daniel_984 Lenke til kommentar
Errorhead Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Det er usaklig, fordi du anntyder det hele til at USA dreper og lemlester sivile barn med vilje. Dette er kun ren løgn. Vidre diskusjon kan du ta opp her. 5994951[/snapback] Ok, her klarer jeg bare ikke dy meg..Her, se denne filmen.. Kanskje du finner ut at det ikke alltid er slik at alt er rosenrødt Er det rart rykter om barnemord og massemord sprer seg om amerikanere etter slike videoer?? Edit: PS: Etter analyse jeg har sett av videoen på den siden jeg fant den, så det i farta ut som de fant ut at det var sivile irakere som skulle handle korn.. I tillegg til at å skyte på mennesker med et slikt gevær (12.7mm/.50cal, om ikke større..) er forbudt da.. Og du ser jo selv hvorfor.. 5995132[/snapback] Dette er såklart helt grusomt. Likevel er det vel ikke sikkert at det var å handle korn det var de skulle? Hvordan har de kommet fram til dette? Ikke at jeg har noe ønske om å forsvare slike handlinger. Du må da likvel være med på at dette ikke kan representere hva USA gjør i Irak? Du må da vel være enig i at påstanden om at USA går inn for å drepe sivile barn på en ikke-human måte ikke har rot i virkeligheten? Hadde USA ønsket å drepe irakiske sivile hadde de jo bare bombet hele landet sønder og sammen. 5995205[/snapback] "Du må da vel være enig i at påstanden om at USA går inn for å drepe sivile barn på en ikke-human måte ikke har rot i virkeligheten?"? Hva legger du i det? At de dreper sivile barn på en human måte? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 "Du må da vel være enig i at påstanden om at USA går inn for å drepe sivile barn på en ikke-human måte ikke har rot i virkeligheten?"?Hva legger du i det? At de dreper sivile barn på en human måte? 5995840[/snapback] Nei, jeg legger i det at de ikke går inn for å drepe barn i det heletatt. Trodde dette var ganske klart. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Blir litt døvt å basere en slik tråd på hva en bruker husker fra en artikkel i verdens ugang. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Ok, her klarer jeg bare ikke dy meg..Her, se denne filmen.. Kanskje du finner ut at det ikke alltid er slik at alt er rosenrødt Er det rart rykter om barnemord og massemord sprer seg om amerikanere etter slike videoer?? Edit: PS: Etter analyse jeg har sett av videoen på den siden jeg fant den, så det i farta ut som de fant ut at det var sivile irakere som skulle handle korn.. I tillegg til at å skyte på mennesker med et slikt gevær (12.7mm/.50cal, om ikke større..) er forbudt da.. Og du ser jo selv hvorfor.. 5995132[/snapback] Etter å ha lest artikkelen på sida og sett videoen så må jeg stille et spørsmål. Hva er forhistorien til denne hendelsen? Det vil jo se forferdelig ut om helikopteret bare stanser opp og skyter helt uten grunn, men hendelsen skjer 1. desember 2003, dagen etter den første av mange blodige slag mellom USA og opprørere etter krigen. For å gjøre det enkelt så quoter jeg deler her. http://www.globalresearch.ca/articles/APA401A.html[/url] ']The pilots watch as the man pulls over and gets out to talk to another man waiting by a larger truck. "Uh, big truck over here," one of the pilots is heard saying. "He's having a little powwow." The pickup driver looks around, then reaches into his vehicle, takes out a tube-shaped object that appears to be about 4 or 5 feet long, and runs away from the road into a field. He drops the object in the field and heads back to the trucks. "I got a guy running throwing a weapon," one of the pilots says. Retired Gen. Jack Keane, an ABCNEWS consultant who viewed the tape, said the object looked like a rocket-propelled grenade launcher, "or something larger than a rifle." The pilots check in with their operational commander, who is monitoring the situation. When they tell him they are sure the man was carrying a weapon, he tells them: "Engage. Smoke him." Mannen tar fram et 4-5 fot langt rør fra lastebilen, løper ut i åkeren med det, legger det fra seg og løper tilbake. Ligner i forbifarten misstenkelig på noen som gjemmer en rocketlouncher i åkeren. Var sikkert det som fikk piloten til å anngripe. Mao. så skjøt ikke helikopteret på uskyldige folk men på folk de mente var terrorister. Det er stor forskjell på å drepe av ren forlystelse. Når det kommer til amunisjonen de blir skutt med så ville i allefal jeg foretrukket å bli skutt med noe stort som lagde kjøttdeig av meg med det samme en å kanskje overleve noen minutter før det er slutt. De gjorde jo kort prosess med han som var såra også. En annen ting er jo at helikopteret benyttet det de hadde for hånden. Skulle de ha landa for så å sprunget etter personene med nato amunisjon fori det er nemlig lov å drepe med? Endret 27. april 2006 av perpyro Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hmm, ikke lett å si, men de bryter lovene som gjelder for krigføring.. Jo de døde fort, og gjett om folk blir redde for å angripe når man vet man har en sjanse for å bli skutt med 3cm store (i diameter) kuler.. Men det er fortsatt ulovlig når det kommer til saken.. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Blir de mindre redd av å bli beskutt med "natoamunisjon"? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Iran er fucked.. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Du skjønner altså bare ikke poenget.. Det er ikke lov, eod. Forøvrig har du helt rett, det var dagen etter masse angrep og skyting, så kan godt skjønne at de var litt "edgy", men overhodet ingen grunn til å sikre seg på en slik måte. Det er da masse irakere som løper rundt hver dag, gjerne med et eller annet under armen, akkurat som alle normale mennesker. Man plaffer ikke ned disse bare fordi de kan ha et dynamittbelte rundt magen.. You get the point? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Du skjønner altså bare ikke poenget.. Det er ikke lov, eod. Forøvrig har du helt rett, det var dagen etter masse angrep og skyting, så kan godt skjønne at de var litt "edgy", men overhodet ingen grunn til å sikre seg på en slik måte. Det er da masse irakere som løper rundt hver dag, gjerne med et eller annet under armen, akkurat som alle normale mennesker. Man plaffer ikke ned disse bare fordi de kan ha et dynamittbelte rundt magen.. You get the point? 5998808[/snapback] de lovene er ganske idiotiske egentlig.... for med den ammunisjonen så har du lov til å skyte gjennom en helt vanlig militærbil og hakke dem i småbiter sammen med menneskene inni.. men når de løper utenfor bilen.......... hva er egentlig forskjellen. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Det er vel heller ikke riktig om jeg har skjønt regelverket. Kjøretøyet må være pansret, må det ikke? Igjen kan du da spørre deg, hvem vil se forskjell på en Humvee som er pansret og en som ikke er det..(?) Endret 27. april 2006 av daniel_984 Lenke til kommentar
anal_fabet Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) De reglene der er bare til som guide. Om man har muligheten så bruker man et "mildere" våpen å skyte de med. Det er heller ikke slik at den type ammunisjon sprenger når den treffer kjøtt eller bein og jeg vil si at en håndgranat er mer grusom. Poenget med den regelen er at enn ikke skal gjøre mer skade enn nødvendig siden man ikke trenger å drepe en person for å sette han ut av "spillet". Vet norge har den regelen men er det en internasjonal regel som USA retter seg etter? Endret 27. april 2006 av anal_fabet Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 I dette tilfellet var jo meningen å drepe så ser ikke det store problemet. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Hmm, ja de utgjorde jo en trussel med tanke på gårsdagens (deres) hendelser, så kan jo skjønne at de faktisk frykter for sitt eget liv, om det faktisk hadde vært en RPG eller hva det heter.. Disse reglene er slik at man følger de, akkurat som man følger regler for å ikke bruke kjemiske våpen i krigføringen. Er vel noe som har kommet i kjølvannet av WWI og WWII.. "Rules of engagement" heter det vel i USA.. Edit: Meg jeg har stoooore problemer med å se vitsen i å bruke en kanon på uansett hvor stort et dyr/menneske er. Herregud man kan jo nesten se mennene bli oppløst bare av lufttrykket skapt av kulene (dette vil faktisk skje til og med med en AG kule, (7.62mm) hvor lufttrykket er så hardt at det kan rive av deg for eksempel arm eller noe slikt. Selvfølgelig for de som eventuelt ikke visste dette). Endret 27. april 2006 av daniel_984 Lenke til kommentar
anal_fabet Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Ja, er en del faktorer som spiller inn på hva en kule gjør med kroppen. trykket\energien kula setter i sving når den treffer, vakumet som kommer når kula har passert og liqification (hva enn det heter på norsk) effekten kula har på cellene. Legger til en liten interessant video. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hadde også vært morsomt å se en kule ikke i fysisk kontakt med objektet, men like ved, og hva hendelsesforløpet ved dette.. Lurer litt, da det er mange andre faktorer (sikkert ikke jeg har tenkt over) som spiller inn.. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 tøv. Det er usaklig, fordi du anntyder det hele til at USA dreper og lemlester sivile barn med vilje. Dette er kun ren løgn. Vidre diskusjon kan du ta opp her. det er du som anntyder at jeg sier det, ønsketenking, jeg skrev totalt, kan være under 100 000. evt 50 000. har måtte av med livet. Om det er sivil eller annet så spiller det liten rolle, liv er liv. AMD er veien å gå ikke krig. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 For å si det enkelt: Jeg håper Usa og helst Europa bomber fabrikkene til Iran tilbake til steinalderen før Iran bomber naboene sine tilbake til steinalderen. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 For å si det enkelt: Jeg håper Usa og helst Europa bomber fabrikkene til Iran tilbake til steinalderen før Iran bomber naboene sine tilbake til steinalderen. 6002101[/snapback] Bare så synd at dette vil føre til en større konflikt og flere terrorister. Det har seg nemlig slik at folk har lyst til å hevne drapene på sine nærmeste. Rart det der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå