Sponis Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Jeg tror ikke dere er klar over at når man sier amerikanerene i en debatt som omhandler land, snakker man ikke om onkelen til smoothie, man snakker om Amerika som nasjon, og hva de offesielt gjør, og hvilke kriger de innvolverer seg i. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Det er jo ikke snakk om at USA har drevet skitne kriger i Korea og Vietnam. Er vell heller snakk om at kommunistene prøvde å ta over områder der folket ikke ville bli underlagt kommunistene og at USA kom og rettet dem Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Jeg tror ikke dere er klar over at når man sier amerikanerene i en debatt som omhandler land, snakker man ikke om onkelen til smoothie, man snakker om Amerika som nasjon, og hva de offesielt gjør, og hvilke kriger de innvolverer seg i. 5943741[/snapback] Da er det på tide å ordlegge seg bedre. Når en sier amerikanerene så nevner en alle personene som er amerikansk borger. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Kan jeg egentlig si meg enig i. Nå vet jo ikke jeg hva han mente da, kan godt hende han mente at alle innbyggerene i USA liker konflikter. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Det er jo ikke snakk om at USA har drevet skitne kriger i Korea og Vietnam. Er vell heller snakk om at kommunistene prøvde å ta over områder der folket ikke ville bli underlagt kommunistene og at USA kom og rettet dem 5943743[/snapback] Tror du at f.eks. belfolkninga i dagens Vietnam er takknemlige for at USA lemlestet tusenvis av mennesker med napalm-bomber eller at USA ødela store landområder med kjemiske midler som Orange Agent? Du sier det selv; "USA kom å rettet på dem" Ja, amerikanere er nok mye mere inteligente enn andre folk :!: Lenke til kommentar
Paull Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Men, vil vi ikke egentlig alle sammen at noe skal gjøres med Iran ? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Det er jo ikke snakk om at USA har drevet skitne kriger i Korea og Vietnam. Er vell heller snakk om at kommunistene prøvde å ta over områder der folket ikke ville bli underlagt kommunistene og at USA kom og rettet dem 5943743[/snapback] Tror du at f.eks. belfolkninga i dagens Vietnam er takknemlige for at USA lemlestet tusenvis av mennesker med napalm-bomber eller at USA ødela store landområder med kjemiske midler som Orange Agent? Du sier det selv; "USA kom å rettet på dem" Ja, amerikanere er nok mye mere inteligente enn andre folk :!: 5944070[/snapback] Kanskje ikke mer intilligenten, men mer opptatt av sitt og andres velbefinnende. Om man ikke hadde forsøkt å rydde i Vietnam, hva hadde de da sagt? At vi ikke prøvde? USA ønsker frihet og demokrati over hele verden, det er fordellaktig for samtlige. De er ikke krigshissere, selvom det kanskje står det i Dagsavisen og Dagbladet. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Såvidt jeg ser handler ikke denne tråden om vietnam krigen, men det gjør denne tråden Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Men, vil vi ikke egentlig alle sammen at noe skal gjøres med Iran ? 5944112[/snapback] Jeg tror de fleste innerst inne skjønner at situasjonen i Iran er et problem, men at mange nekter å innrømme det bare fordi de da kanskje måttet stått på samme side som USA. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Iran er kanskje et problem, men jeg har ikke skjønt vitsen med å angripe de. De sier at de ikke skal lage a-våpen, mens alle andre sier at de gjør det, hvem skal en tro på? Vi innvaderer de, oi, shit, var ingenting her! Eller så finner vi noe... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 De ikke bare sier de skal lage, de sier at de har utviklet/tilgang. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 De ikke bare sier de skal lage, de sier at de har utviklet/tilgang. 5944272[/snapback] men har de det? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Iran er kanskje et problem, men jeg har ikke skjønt vitsen med å angripe de.De sier at de ikke skal lage a-våpen, mens alle andre sier at de gjør det, hvem skal en tro på? 5944266[/snapback] Man tror på de som alltid har vært våre allierte og som har gjort Norge til det det er i dag. Vi tror IKKE på de som benekter holocaust og som i pressekonferansen for å fortelle om fremgangen til anriking av uran sier at Israel vil bli utslettet. Jeg ville tro det var en nobrainer. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 De ikke bare sier de skal lage, de sier at de har utviklet/tilgang. 5944272[/snapback] men har de det? 5944278[/snapback] Ja. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 De ikke bare sier de skal lage, de sier at de har utviklet/tilgang. 5944272[/snapback] men har de det? 5944278[/snapback] Ja. 5944638[/snapback] Blir mer og mere morsomt :!: Iran kan ha kapasitet til å lage en atombombe i løpet av 16 dager, mener USA. http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article610305.ece Dette kommer fra U.S. Goverment personen http://www.state.gov/r/pa/ei/biog/12813.htm Ikke bare opptrer USA som bøller, men de er idioter samtidig, en livsfarlig kombinasjon. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Blir mer og mere morsomt :!: Iran kan ha kapasitet til å lage en atombombe i løpet av 16 dager, mener USA. http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article610305.ece Dette kommer fra U.S. Goverment personen http://www.state.gov/r/pa/ei/biog/12813.htm Ikke bare opptrer USA som bøller, men de er idioter samtidig, en livsfarlig kombinasjon. 5944723[/snapback] For all del bit hånden som før deg. Det straffer seg den dagen du og resten av Norge, samt resten av den vestlige verden ikke lenger er noe annet enn et radioaktivt hull i bakken. Det er selvfølgelig synd at hvis det skjer så kan jeg ikke stå på på døra di og hyle "I TOLD YOU SO" da jeg dessverre vil være grilla sammen med alle andre andre. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 De ikke bare sier de skal lage, de sier at de har utviklet/tilgang. 5944272[/snapback] men har de det? 5944278[/snapback] Ja. 5944638[/snapback] Kan ikke se noe der at Iran har a-våpen... Bare anklagelser uten gode nok grunner... Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Kan ikke se noe der at Iran har a-våpen... Selvfølgelig har ikke Iran atomvåpen. Den dagen de har atomvåpen er det for sent fordi da kan vi ikke lenger sette krav. Forøvrig tror jeg vi ville hørt det helt til østlandet av Norge hvis Iran hadde fått tak i atomvåpen. Bare anklagelser uten gode nok grunner... Uttalelser fra lederne i Iran er ikke gode grunner Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Det skal ikke mere til en at de fester dette urant til en langdistanserakett så har de en såkalt skitten bombe som kan legge f.eks manhatten død i mange år frammover. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Bare anklagelser uten gode nok grunner... Uttalelser fra lederne i Iran er ikke gode grunner 5944940[/snapback] Så da er anklagelser fra f.eks USA gode nok? Jeg venter bare på den dagen da USA får en tullete president som fyrer av alt de har av atomraketter hit og dit, så hvorfor i h*** skal de ha a-våpen? når iran meiner de bare skal lage energi! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå