V-by Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Iran har vært et svært aggressivt land, og derfor har det blitt foreslått at anrikingen kan skje på russisk jord slik at de kan få energi men ikke atomvåpen. Dette har de avvist. 5935473[/snapback] Link Irans planer om å anrike uran for bruk i atomkraftverk har skapt bekymring og frykt for at det er en del av et atomvåpenprogram. Etter at Det internasjonale atomenergibyrået (IAEA) som fikk Nobels fredspris i fjor, har gitt opp å komme til enighet med Iran, er striden oversendt til FNs sikerhetsråd. Iran skal ha tatt avgjørelsen om å legge forslaget fra Russland dødt etter at IAEA overga saken til Sikkerhetsrådet. Kankje det ikke var så lurt å blande seg. De var jo også sikre på at Irak hadde Atomvåpen, men de fant jo ingen! så de bør være litt mere forsiktige nå... Edit: Er dagbladet monga i dag, eller er det bare her? Endret 17. april 2006 av tu30r6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Irak er en helt annen diskskusjon .... der va jo ikke helt kloke der heller må sies og jeg støtter krigen selv uten A.bomb. Irak er på vei til å bli et demokratisk land nå. istedet for det regimet som var under saddam. Endret 17. april 2006 av KRAFortune Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Forskjellen påIrak og Iran er at Irak nektet for at de hadde atomvåpen mens Iran hevder de har annriket utan, det er ikke noe vi trenger å spekulere i, de har gjort det. Det vi kan spekulere i er hva annet en kjærnekraft de skal bruke det til, noe som jeg mener er på sin plass. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Kankje det ikke var så lurt å blande seg. Så vi, den vestlige verden, har skylden for at Iran ikke ville anrike på russisk jord? Det er sludder. De hadde alt bestemt seg på forhånd for at de ikke ville skje. Russland var forøvrig i mot sanksjoner mot Iran etter hva jeg har forstått så det hadde ingenting med russland å gjøre. Iran hadde alt bestemt seg. La meg heller spørre deg om dette; Ville du følt deg trygg hvis Iran hadde hatt atomvåpen? Se langt vekk i fra hvem utenfor Iran som har gjort hva osv og eventuelt USA/Israel-hat du måtte ha. De var jo også sikre på at Irak hadde Atomvåpen, men de fant jo ingen! så de bør være litt mere forsiktige nå... Sludder. Det har ikke vært snakk om atomvåpen, men masseødeleggelsesvåpen, noe som inkluderer en del mer enn bare atomvåpen. Varianter av masseødeleggelsesvåpen og teknologi for å lage det ble også funnet i Irak, men det er en helt annen debatt. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Greit, jeg skal holde Irak utenfor. La meg heller spørre deg om dette; Ville du følt deg trygg hvis Iran hadde hatt atomvåpen? Se langt vekk i fra hvem utenfor Iran som har gjort hva osv og eventuelt USA/Israel-hat du måtte ha. Jeg føler meg verken trygg med atomvåpnene som USA har eller russland har. Men jeg ville ikke følt meg noe tryggere hvis Iran hadde hatt a-våpen. Og seff skjønner jeg godt hvorfor han vil slenge selvmordsbomber hit og dit hvis de blir angrepet. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Sludder. Det har ikke vært snakk om atomvåpen, men masseødeleggelsesvåpen, noe som inkluderer en del mer enn bare atomvåpen. Varianter av masseødeleggelsesvåpen og teknologi for å lage det ble også funnet i Irak, men det er en helt annen debatt.5935614[/snapback] Jasså det ble dèt nå?? Det var interessant.. Kan du komme med noen gode kilder på dette?? Eller siktet du kanskje til de 10 tønnene med gammel sennepsgass som ble funnet nedgravd?? For in-any-case, om du ikke visste det, slik gass "går ut på dato".. Så dine kilder på dette er jeg veldig nysgjerrig på. Ahh, du mener kanskje lastebilen du?? Den de bare hadde laget en datamodell av, og aldri tatt et ekte bilde av..? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 la Israel sette stopper for Iran sine planer, og la vesten konsentrere seg om å forsvare Israel. Tror det kunne blitt en smart løsning. Lenke til kommentar
farke Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Jo, men hvorfor? Å hisse opp til en krig "just for the hell of it" virker rimelig kørka. Nekter å tro at de ikke har en agenda. 5934711[/snapback] De har lest sin koran, de gutta der. Kan du komme med noen gode kilder på dette?? 5935676[/snapback] http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml.../ixnewstop.html Endret 18. april 2006 av farke Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Tja, linken du gir meg, sier ikke annet enn at slike beskyldninger er skjedd før, og at de ikke vet hva som er sendt. Faktum er at hvis man hadde hørt på FN inspektørene hadde man skjønt at de ikke mulighet til å lage slike våpen før om 10 år (elns, var det ikke?) Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 La meg heller spørre deg om dette; Ville du følt deg trygg hvis Iran hadde hatt atomvåpen? Se langt vekk i fra hvem utenfor Iran som har gjort hva osv og eventuelt USA/Israel-hat du måtte ha. Føler du deg trygg med at USA har atomvåpen? Et land som flere ganger har gått til krig uten grunnlag, og som har vist opp gjennom historien at de liker å blande seg inn i konflikter, særlig når de kan drepe litt kommunsiter og hindre att den sprer seg, som om de har noe med hvilken politikk andre land fører. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 La meg heller spørre deg om dette; Ville du følt deg trygg hvis Iran hadde hatt atomvåpen? Se langt vekk i fra hvem utenfor Iran som har gjort hva osv og eventuelt USA/Israel-hat du måtte ha. Føler du deg trygg med at USA har atomvåpen? Et land som flere ganger har gått til krig uten grunnlag, Når? og som har vist opp gjennom historien at de liker å blande seg inn i konflikter, særlig når de kan drepe litt kommunsiter og hindre att den sprer seg, som om de har noe med hvilken politikk andre land fører. 5942445[/snapback] Hadde du ønsket at kommunistene hadde tattover f.eks. Norge? Hadde du ønsket å leve under et slikt regime? Lenke til kommentar
Paull Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Jo, men hvorfor? Å hisse opp til en krig "just for the hell of it" virker rimelig kørka. Nekter å tro at de ikke har en agenda. 5934711[/snapback] De har lest sin koran, de gutta der. 5941004[/snapback] Nå har jeg ikke lest koranen, men om det er ala bibelen, med "drep de vantro" etc. så virker det rimelig dårlig strategisk sett. Siden de ikke får knerta alle de vantro, og kommer til å stryke med selv, hele gjengen. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Når? Irak krigen for eksempel, der grunnlaget var MØV som ikke fantest, at de etterpå sier at de gikk til krig for å fjerne saddam er irrelevant, da motivet for krigen var MØV som de ikke hadde beviser for. Hadde du ønsket at kommunistene hadde tattover f.eks. Norge? Hadde du ønsket å leve under et slikt regime? Spørs hvordan kommunismen ville bli utført i Norge, siden vi aldri har sett kommunisme i tredje fase slik Marx beskrev den, blir det vanskelig å si om jeg ville likt det, men sansnyligvis ikke, siden jeg er sosialdemokrat. . Og poenget er at USA ikke burde ha rett til å blande seg inn, de kommunistiske landene og folket i de ville selv ha kommunisme, og da burde de få rett til det. Frihet rett og slett, som dere DLF'ere er så opptatt av. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Ser ut som det fort kan ende men at taktiske mininukes kommer i bruk før vi aner.Når da Bush komenterer at han vil gjøre slutt på Irans atomprogram i sin periode så er nok en krig snart forestående med USA og GB i spissen. Er litt synd at det er USA som er nødt til å ta på seg ansvaret igjen. De har gjort mer enn nok og kun fått pepper tilbake så jeg synes egentlig det er på tide at noen andre tar ansvaret denne gangen. Noen frivillige? Jeg hadde håpet på russland, men de har jo vist hvilken side de står på i denne saken så... Amerikanerne elsker jo konflikter, så det er nok ikke den byrden for dem som du vil ha det til. Fra helt tilbake fra 50-tallet har USA holdt på med sine skitne operasjoner; Korea krigen, Vietnam, styrtet fokevalgte i div. land i Sør-Amerika, utrustet paramilitære dødsskvadroner i de samme landene, innvadert Grenada, innvandert Panama, osv. De forsetter gladelig i det samme sporet i fremtiden også, spesiellt hvis de kan få kontroll over håndteringen av oljen i Midt-Østen. Haukene i u.s. goverment og Pentagon er mer enn villig nok til å offre sine soldater. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Amerikanerne elsker jo konflikter Gratulerer med den mest feilaktige og generaliserende påstanden hittil på forumet. Selv om du tilfeldigvis (av en eller annen tåpelig grunn) hater USA kan du alikevel spare oss for denslags sludder. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Gratulerer med den mest feilaktige og generaliserende påstanden hittil på forumet. Selv om du tilfeldigvis (av en eller annen tåpelig grunn) hater USA kan du alikevel spare oss for denslags sludder.5943395[/snapback] Så du sier dette er 100% feil?? USA hater og prøver å unngå dette som pesten? Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Amerikanerne elsker jo konflikter Gratulerer med den mest feilaktige og generaliserende påstanden hittil på forumet. Selv om du tilfeldigvis (av en eller annen tåpelig grunn) hater USA kan du alikevel spare oss for denslags sludder. 5943395[/snapback] Vist han mener amerikanere som i innbyggerene er jeg enig i at den er generaliserende og idiotisk, men vist han mener de som styrer, har de nå bevist at om de ikke liker konflikter, så er de hvertfall gode å komme opp i de. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Iran ødlegger for seg selv når de går ut og skryter av tilgangen sin på atomvåpen. Personlig håper jeg USA er villige til å rydde opp. Vi andre, vestlige og demokratiske land, bør også se vårt ansvar, og delta i eventuelle operasjoner. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Amerikanerne elsker jo konflikter Gratulerer med den mest feilaktige og generaliserende påstanden hittil på forumet. Selv om du tilfeldigvis (av en eller annen tåpelig grunn) hater USA kan du alikevel spare oss for denslags sludder. Det er sørgelig fakta.. :!: Faktisk bør vi være sjeleglade for at ikke andre sterke land/militærmakter opptrer på samme måte, ved å drive skitten krigføring rundt omkring på kloden, av pur egeninterresse. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Amerikanerne elsker jo konflikter Gratulerer med den mest feilaktige og generaliserende påstanden hittil på forumet. Selv om du tilfeldigvis (av en eller annen tåpelig grunn) hater USA kan du alikevel spare oss for denslags sludder. Det er sørgelig fakta.. :!: Faktisk bør vi være sjeleglade for at ikke andre sterke land/militærmakter opptrer på samme måte, ved å drive skitten krigføring rundt omkring på kloden, av pur egeninterresse. 5943533[/snapback] Ja, jeg har en onkel som bor i amerika nå. Alt han snakker om er de konfliktelskende amerikanerene som bor der.. Jeg tror ikke Hotbox er helt klar over hva han selv skrev. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå