Gå til innhold

Iran og alle deres planer

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

så siste artikkel fra Dagbladet om presidenten i Iran.

Der han sier at militære aksjoner mot landet vil bli hevnet med en hær av selvmordsbombere. hæren består av 40 000!! og han sier også at han vil fjerne Israel fra kartet, hans mål er å ødelegge storbrittania og usa og dems allierte.

rekrutter til hans selvmordbomber hær har fått et skjema hvor de må skrive personopplysninger OG OM DE FORETREKKER Amerikanske mål i irak eller mål i israel!!!mannen er jo stein spikka gal... en ny hitler.

usa, fn, nato og alt det er må baare få ræva i gir å kjøre gjennom det landet som de gjorde med Irak.... det går da ikke an. det tror jeg de gjør også for at et slikt land med en slik galning som president som anriker uran og kan utvikle atombomber. ja. slikt er farlig og etter all den meglinga om at de skal utvikle under russisk kontroll på russisk jord så er det bare en løsning igjen... og det er krig.. man har jo skjønt nå at den mannen er urokkelig og farlig.. verre en saddam.

Link

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ingen som tviler på Iran sine intensjoner ved anriking av uran. De har fått gode avtaler, men har tviholdt på å gjøre det på egen grunn. Nå som verden reagerer prøver de å kjøpe seg tid ved å true med en hær av selvmordsbombere. Uavhengig om disse eksisterer eller ikke er det definitivt en god ide å stoppe atomplanene til landet, fordi eksperter sier de kan ha atomvåpen innen 3 år, spesielt hvis vi går på skremselspropagandaen deres og ikke tør å gjøre noe med det.

Det jeg synes er rart er hvorfor Iran stadig gir oss nye grunner til å være skeptiske. Hadde de bare anriket Uran og ferdig med det så ville de sikkert hatt en del naive nordmenn på sin side, men når de stadig snakker om utslettelse av Israel (og USA) og så truer med en hær av selvmordsbombere bør folk flest fatte at det er ugler i mosen, og at det antagligvis er noe i atomvåpen-planene. Jeg tør faktisk å gå så langt som å si at hvis noen ikke skjønner hva som foregår der så er de naive og kanskje til og med mindre intelligente. Det er definitivt en enormt trussel for vår eksistens.

Lenke til kommentar
Ser ut som det fort kan ende men at taktiske mininukes kommer i bruk før vi aner.

Når da Bush komenterer at han vil gjøre slutt på Irans atomprogram i sin periode så er nok en krig snart forestående med USA og GB i spissen.

5934582[/snapback]

Er litt synd at det er USA som er nødt til å ta på seg ansvaret igjen. De har gjort mer enn nok og kun fått pepper tilbake så jeg synes egentlig det er på tide at noen andre tar ansvaret denne gangen. Noen frivillige?

Jeg hadde håpet på russland, men de har jo vist hvilken side de står på i denne saken så...

Lenke til kommentar

Tipper Israel tar seg av atomanleggene til Iran rimelig snart.

Men, det jeg lurer på er hva Iran egentlig vil oppnå?

Vil de ha ren og ærlig atomkraft til fredelige foremål, hvorfor takket de nei til anriking på russisk jord?

Og, vil de ha atomvåpen, hvorfor holde på å komme med masse "mindre heldige" utsagn om Israel, USA og vesten generelt? Det hjelper jo bare til med å få støtte i befolkningen i f.eks Israel/USA til å gå med på en militær intervensjon.

Og i tillegg, hva i all verden _skal_ de med atomvåpen uansett? De er jo ikke akkurat noe man kan bruke til stort, annet enn å true med.

Men, det jeg altså lurer på er hva i all verden Iran prøver å oppnå. Virker fullstendig ulogisk for meg.. Men så er jeg ikke særlig opptatt av politikk heller. Noen som kan opplyse en ignorant faen? :p

Lenke til kommentar

Virker som de har et stort dødsønske, muligens gjøre hele Iran til en martyr.

Først trener de opp 40 000 selvmordsbombere for deretter å true tre atommakter.

Kan jo fort ende med at Iran blir liggende på flere hundre meters dyp med rare fisker svømmende rundt.

Lenke til kommentar
Hvordan kan Iran bli martyrer når det er de som er den aggressive part? Det finnes 1 veldig dekkende ord på Iran: Warmongers, eller krigshissere på norsk.

5934658[/snapback]

Jo, men hvorfor? Å hisse opp til en krig "just for the hell of it" virker rimelig kørka. Nekter å tro at de ikke har en agenda.

Men klart, krigspropagandamaskineriet i media er vel igang snart, så det er vel bare om å gjøre å fremstille den andre parten som mest mulig ond.

(og dette er _ikke_ noe invitasjon til venstre/høyrevridde mediadiskusjon :tease: )

Lenke til kommentar

Et fryktelig dog ikke utenkelig scenario kan komme til å utspille seg på blant annet britisk og amerikansk jord. Jeg kjenner en ulmende provokasjon for disse primitive individene. Utfallet av slike ondartede auksjoner mot alliert jord vil få enorme reaksjoner for verden for øvrig. Det å ta ut aggresjon og hat mot sivile mål vil ramme hjerteroten hos våre venner, helt og holdent; noe som trolig vil munne ut i en høyst stygg, langvarig krig.

Liker ikke tanken..

Lenke til kommentar
Er litt synd at det er USA som er nødt til å ta på seg ansvaret igjen. De har gjort mer enn nok og kun fått pepper tilbake så jeg synes egentlig det er på tide at noen andre tar ansvaret denne gangen. Noen frivillige?

5934591[/snapback]

Angela Merkel var jo tidlig ute å fordømte Irans atomprogram. Kanskje får vi se Tyskland på krigsstien igjen?

Lenke til kommentar

5934591[/snapback]

Angela Merkel var jo tidlig ute å fordømte Irans atomprogram. Kanskje får vi se Tyskland på krigsstien igjen?

5935084[/snapback]

Personlig hadde jeg ønsket å se FN gå til aksjon å slutte og sende sinte brev. Men den siste tiden har vist at FN kun duger til å være et stort byråkratisk organ.

Lenke til kommentar

La oss si at jeg er et land...

Jeg får plutselig en dag lyst til å lage uran til å brukes til å lage energi (som de sier, ikke sant).

Også kommer et annet land som ikke har en dritt med hva jeg gjør i mitt eget land, fordi de bestemmer ikke over det.

Jeg vil bli irritert, og trassig og bare fortsette med det, for å vise at jeg ikke tollererer slik snakk fra folk som egentlig ikke har noe med hva jeg driver med.

De fortsetter å si at jeg skal drite i å drive med denna uranen, seff blir jeg sint, og sier det at hvis dekk ikke holder nesan dekkers unna det jeg driver med, i mitt land så skal dere få det jævlig!

Noe sånt noe, jeg har ikke satt meg så altfor godt inn i dette, men jeg syntes at alle andre tar i alt for mye, og når USA sier de skal bruke taktiske atomvåpen, syntes jeg de er like skrudde i hue.

La de drive på, og blir det funnet ut at de mekker atomvåpen så får vi se, USA har jo atomvåpen, og hvem veit hva slags ustabile presidenter en kan få i framtia...

Lenke til kommentar
tu30r6: Nå har du glemt å nevne at Iran ønsker å fjerne Israel fra kartet, og truer vestlige land med selvmordsbombere. Da blir situasjonen en helt annen.

5935404[/snapback]

okå, men jeg fulgte såvidt med i starten, da var det bare at de ville ha atomkraftverk og slike ting, så begynner folk og blande seg inn og sier fyfy slutt med det der.

Så sier de, ARGH! Vi sende selvmordsbombar og skal drepa dere!!.

Hvis jeg har forstått det riktig da? eller er jeg helt på blåbærtur?? :blush:

Edit: La til litt:

Link

Atomkonflikt

Iranske myndigheter sier de ikke ønsker å lage en atombombe, men at de er i sin fulle rett til å produsere atomkraft.

FN har bedt Iran stanse anrikingen av uran, uten at noe har skjedd. Ifølge en artikkel i The New Yorker Magazine skal USA og Israel ha lagt planer om å bombe Irans atomanlegg.

Artikkelen viser til at amerikanske militære skal ha blitt spurt om å undersøke muligheten for å bombe underjordiske mål i Iran.

Ikke atomvåpen

Amerikanske myndigheter har så langt sagt at de ønsker en diplomatisk løsning på atomkonflikten med Iran. Irans president Mahmoud Ahmadinejad sa forrige uke at Iran kun har anriket en liten mengde uran, nok til å drive et atomkraftverk, men langt i fra nok til å utvikle en atombombe.

Fra dagens VG.no

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar
tu30r6: Nå har du glemt å nevne at Iran ønsker å fjerne Israel fra kartet, og truer vestlige land med selvmordsbombere. Da blir situasjonen en helt annen.

5935404[/snapback]

okå, men jeg fulgte såvidt med i starten, da var det bare at de ville ha atomkraftverk og slike ting, så begynner folk og blande seg inn og sier fyfy slutt med det der.

Så sier de, ARGH! Vi sende selvmordsbombar og skal drepa dere!!.

Hvis jeg har forstått det riktig da? eller er jeg helt på blåbærtur?? :blush:

5935427[/snapback]

Du har forstått deler av det, men ignorerer viktige fakta. Iran har kommet med svært aggressive uttalelser om den vestlige verden selv før denne atom-saken ble aktuell. Iran har kommet med anti-jødiske uttalelser over lengre tid, og når han i det siste på en pressekonferanse for å fortelle om fremgangen i anriking av uran også forteller at israel vil bli utslettet så er det svært vanskelig å IKKE se sammenhengen.

Iran har vært et svært aggressivt land, og derfor har det blitt foreslått at anrikingen kan skje på russisk jord slik at de kan få energi men ikke atomvåpen. Dette har de avvist.

EDIT: jeg så du hadde oppdatert innlegget ditt.

At lederne i Iran sier de ikke skal bruke det til atomvåpen hjelper ingenting. Hvis de har teknologien til å produsere energi er ikke atomvåpen langt unna. Da kan de utvikle dette i all hemmelighet og så fjerne Israel fra kartet før noen rekker å reagere. Og at Iran etterhvert ville utviklet atomvåpen hvis de kunne er jeg 100% sikker på da de er et svært aggressivt land med mindreverdighetskomplekser. De vil være blant de store gutta de har som naboer, men får det ikke helt til.

Endret av invictus
Lenke til kommentar

Selv til å begynne med misstenkte USA Iran for å bruke uranet til utvikling av A bomba.

Et land hvis agenda er å utslette Israel, opplære selvmordsbombere og utslette Storbritania burde aldri under noen omstendighet få nøkkelmatriale til å lage en slik bombe.

Hadde den nye regjeringa i Irak skulle bygd atomkraftverk hadde nk reaksjonene fra vesten vært en annen.

De baltiske stater skal jo bygge atomkraftverk uten at noen løfter en finger for å hindre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...