Gå til innhold

LØST! Celeron Mobile og HK

Nuffern

Anbefalte innlegg

Har en Celeron Mobile 1,8 GHz (den gamle typen med 400 FSB), og vurderer å sette sammen en maskin av denne. Er derimot noe usikker på hk. To kort jeg har tittet på er ASRock P4VM800 og Asus P4S800-MX.

Spørsmålet er da om denne CPUen vil fungere på disse hovedkortene? Ser at begge støtter 400 MHz FSB, men vil de støtte spenningen som er på 1,3 V? Så vidt jeg kan se så bruker vanlig Celeron 1,750 V.

Dersom begge HK skulle ha passet, så blir det et spørsmål om chipset. ASRock bruker VIA P4M800, og ASUS bruker SiS 661FX. Har alltid hatt inntrykket av at Via lager bedre chipsett enn SiS. Et fett?

Alle svar mottas med stor takk! :)

Edit: Tilleggskommentar

Edit#2: Vanlig Celeron voltstyrke

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen av forumets elite over-/underklokkere som har et lite svar liggendes på lur? :)

Skal ikke dumpe denne posten flere ganger, men sender en mail til ASRock. Skulle jeg få noe svar oppdaterer jeg threaden, slik at andre kanskje får nytte av det.

Hei og hå!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Har nå prøvet CPUen på ASRock hk-et, og det fungerte fint! Dette til tross for at den ikke ligger i deres "cpu support"-liste, og at ASRock svarte på mailen min at den ikke var støttet. BIOS fant den, Windows XP ble installert og det ble kjørt en stresstest i Prime95. Alt fungerer fint hittil. CPU-ID melder om at den trekker 1,65 V. Vet ikke hvordan dette vil slå ut over tid, da prosessoren egentlig skal ha 1,3 V.

Anser saken som løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...