Backbone Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Her om dagen skulle jeg rygge, men kvalte bilen. nå får jeg bare start ved å holde full gass, og da gir den bare 1000rpm. det første som slo meg var at den hadde hoppet på registeret, så jeg sjekket det, og det hadde den. etter jeg stilte tilbake registeret, og alt av merker (kam, dieselpumpe og veiv/svinghjul) var stilt riktig, prøvde jeg å starte bilen. fortsatt samme tendenser. kompresjonstest er foretatt, og ingen ventiler er slått sunn, altså ingen kompresjonstap utover det "normale". nå har jeg stått i 4 dager å skrudd, så nå er det Nesten dusør til den som hjelper meg. Lenke til kommentar
eivind04 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Kan vi få¨oppgitt biltype, motorstørrelse og årmodell? da er det lettere å hjelpe. Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Golf GTD 93-modell? 5934368[/snapback] jepp, golf 3 gtd, men 1992-modell. er ikke helt sikker på modellen på motoren, da det er skiftet motor i den, men bilen er iallfall en 1992-modell. (hvordan visste du det?) Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Kan vi få¨oppgitt biltype, motorstørrelse og årmodell? da er det lettere å hjelpe. 5934347[/snapback] Golf 3 GTD 1992 1900ccm, 55kw med TDK-motor Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Golf GTD 93-modell? 5934368[/snapback] jepp, golf 3 gtd, men 1992-modell. er ikke helt sikker på modellen på motoren, da det er skiftet motor i den, men bilen er iallfall en 1992-modell. (hvordan visste du det?) 5935561[/snapback] Han så vel en tidligere post hvor du skrev det da... Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Det er ikke så enkelt at gasswiren har blitt slakk da? .. har ikke peiling jeg, bare et forslag. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 GTD har en Turbo Dieselmotor (TDK) så det må nok andre tiltak til for å få liv i den igjen. Desverre er det ikke akkurat en overflod av folk som plundrer med dieselmotorer her. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Beste tipset er vel å knuse sparegrisen og dra innom VAG. Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 GTD har en Turbo Dieselmotor (TDK) så det må nok andre tiltak til for å få liv i den igjen. Desverre er det ikke akkurat en overflod av folk som plundrer med dieselmotorer her. 5936365[/snapback] og med det mener du at hva kan være ødelagt? kompresjonstest er foretatt, og det er ikke noe ventiler som e ødelagte, stemplene er heller ikke knust, registeret er stilt riktig, alle sylindre får diesel, ingen sikringer som er ødelagte (selv om det ikke skal ha noe å si så lenge jeg får start), gasswiren er ikke slakk nei,,, nå kommer jeg ikke på mere hva det kan være Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Selv om jeg ikke kan noe om TDK motoren så er det eneste jeg kan tenke meg som er feil bortsett fra motorhavari, er at du du ikke har sjekket nøye nok om registeret er riktig, det kan rett å slett ikke være noe annet, en bensinmotor oppfører seg lik når registereima ikke er montertriktig på/ hoppet over på tannhjulet Sjekk på nytt igjen og vær nøye! meget nøye! snurr motoren rundt på veien for hånd et par ganger og sjekk at merkene stemmer med TDC, at du har lina opp merkene betyr ikke nødvendigvis at du har gjort det riktig! Er vel stort sett det eneste rådet jeg har å gi. Endret 18. april 2006 av zandro Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Sjekk forgasser. Kanskje det har kommet for mye bensin i en pumpe. Pappa hadde store problemer i sin Golf 2 arbeidsbil som han brukte til og fra jobb, men det er jo en Golf 3 vi prater om. Ikke ''pump'' for mye med gasspedalen før du starter. Som sagt, se forgasser, eventuelt filter. Endret 18. april 2006 av onyX Lenke til kommentar
otis Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Det er jo en diesel bil og den har vel ikke forgasser? Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 registeret er riktig. er ikke første gangen jeg bytter/kontrollerer registereret skjønner du. har vært på verksted (noe som jeg hadde bestemt meg for IKKE å gjøre) i dag, og de fant heller ikke ut noen ting. Til syvende og sist ble vi enige om at vi skulle rive løs pumpa, og sende den til harstad for å spenne den opp i benk og få testet den. skjønner ikke dette, pumpene skal jo være slitesterke, å at den har røket SÅ PLUTSELIG er egentlig et mysterium. men om den som er røket får jeg svar på i løpet av uka. Lenke til kommentar
askare Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 En kompis av meg fikk nettopp byttet reg.reim på sin Transporter 2.4D. Etter at reima var skiftet, så gikk motoren utrolig dårlig. Fikk ikke opp turtallet, akkurat som på din motor. Løsningen kom etter en telefon til Møller i Trondheim, pumpa måtte justeres opp. Etter en tur innom Møller for justering, så går motoren som den alldri har gjort. Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 vil det si han fikk justert til "fortenning"? Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Kan det være innsprøytningspumpa som har fått seg en kakk? Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 vel, nå har jeg gjort litt research, og det viser seg at kompresjonstesten vi foretok, ikke var helt passert. ventilene er sannsynligvis sunnslått, så derfor lurer jeg på om noen har oversikt over pris på ventiler? må muligens skifte alle 8 ventilene. Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Kan det være innsprøytningspumpa som har fått seg en kakk? 5961683[/snapback] pumpa er nå i harstad for å testes i benk, så får muligens svar på mandag på om det er pumpa som e fucked. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå