Gå til innhold

120mm vifte med pwm kontakt til cpu kjøler

Anbefalte innlegg

Er det noen som har en link til en norsk webshop som har en slike vifter?

Med pwm menes pulse-width modulation. Siden de fleste nye hovedkort bruker denne standarden til viftekontroll, er jeg ute etter en slik vifte til en ny kjøler jeg har tenkt å kjøpe. Andre løsninger på viftekontroll er jeg ikke ute etter. Det er vifter som denne jeg er ute etter; http://www.frozencpu.com/fan-189.html .

Endret av troutmaster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvilken socket har du?

Her e en som duger tror eg:

Thermalright XP-120 CPU-Kjøler Socket 478/754/939

Lenger nede på siden e d forslag til vifter som eg tror at man skal kunne feste til den...

5934492[/snapback]

Intel 775. Men du må lese posten min nøye. Det er vifte med PWM jeg er ute etter. Komplett har ingen slik vifte.

Endret av troutmaster
Lenke til kommentar
Pulse-width modulation forkortes vel vanligvis med PWM, så om du søker etter det har du kansje mere hell med å finne noen?

5935557[/snapback]

Eeeh. Hm. Er det noe i det jeg skriver i den første posten som ikke klargjør at jeg er klar over dette? Jeg har jo også lagt ved en link til en webshop som selger en slik vifte. Spørsmålet var om det var noen som hadde kommet over en norsk webshop som har vifter med PWM.

Endret av troutmaster
Lenke til kommentar

Egentlig ikke i den første posten, men i tittelen på emnet, og også i siste innlegg, snakker du om "pwr kontakt". Denne betegnelsen for tilkoblingen er etter hva jeg kan se ikke nevnt noe sted i linken du ga i første post...

I mine øyne er dette lett å tolke som om du har misforstått og egentlig snakket om vifter med pwm kontakt.

Hvorfor bruker du PWR betegnelsen på vifter som har PWM tilkobling? PRW er da vel vanlig betegnelse på kontakter som gir 12V til vifter, og dermed finnes til vifter uten PWM også..?

Lenke til kommentar
Egentlig ikke i den første posten, men i tittelen på emnet, og også i siste innlegg, snakker du om "pwr kontakt". Denne betegnelsen for tilkoblingen er etter hva jeg kan se ikke nevnt noe sted i linken du ga i første post...

I mine øyne er dette lett å tolke som om du har misforstått og egentlig snakket om vifter med pwm kontakt.

Hvorfor bruker du PWR betegnelsen på vifter som har PWM tilkobling? PRW er da vel vanlig betegnelse på kontakter som gir 12V til vifter, og dermed finnes til vifter uten PWM også..?

5957079[/snapback]

Sorry, my mistake. Nå skulle den trykkleifen være rettet. Hvis du kan skaffe linker til butikker som selger vifter, ikke kjøleblokker med vifte, som har Pulse Width Modulation så tar jeg imot med takk. Jeg har ikke sett noen bortsett fra den utenlandske som jeg har linket til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...